Az egészségvédő szervezetek, közöttük a Brit Szív Alapítvány úgy tartják, hogy a „szivárványszínű táplálkozás” kedvezően hat a szervezetünkre, a színes zöldségfélék tápértéke magasabb.
A Waitrose frisstermék-felelőse, Nicola Waller szerint a közösségi média nagymértékben megváltoztatta az emberek élelmiszerekhez való viszonyát. Szívesen osztanak meg képeket az általuk készített ételekről, és a látvány érdekében egyre színesebb ételeket készítenek. Az áruházlánc vásárlói körében igen népszerűek a lila zöldségfélék.
A Waitrose tavalyi fölmérése szerint minden negyedik ember nagy figyelmet fordít az élelmiszernek a tányéron való megjelenésére. Ők azt tartják, hogy a mutatósabb étel kellemesebben fogyasztható.

A szakember elmondta, hogy tavaly karácsony előtt az előző évhez képest 15 százalékkal nőtt a lila Chantenay sárgarépa forgalma és 70 százalékkal a lila színű édesburgonya eladása. Emellett a britek körében a legkedveltebb bogyósgyümölcs az áfonya, ami még a szamóca népszerűségén is túltesz.
A fogyasztói igényeknek megfelelve 2018-ban még több lila zöldségfélét kínál majd a Waitrose, közöttük lila burgonyát is, amiből várakozásaik szerint 90 tonnát értékesítenek majd – mondja Nicola Waller.


