0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. október 6.

A sör generálta a második legnagyobb forgalmat

Tavaly mennyiségben 4, értékben 11 százalékkal nőtt a sör magyarországi kiskereskedelmi értékesítése, és meghaladta a 150 milliárd forintot - írta a Világgazdaság kedden a Nielsentől kapott adatok alapján.

Ezzel a sörhöz kapcsolódik a második legmagasabb bevétel a piackutató cég által vizsgált 90 kategória közül, ennél értékben csak a feldolgozott hús generált nagyobb forgalmat.

Tavaly a bolti eladások 90 százalékát a hagyományos sörök adták, az ízesített típusok aránya 7 százalék volt, a fennmaradó 3 százalékon a búza-, a barna-, a félbarna és a kukoricasörök osztoztak.

A teljes értékbeli forgalom 93 százalékát tették ki az alkoholos sörök, ami éves alapon 1 százalékpontos csökkenés, tehát az alkoholmentes sörök értékesítése tovább erősödött. A Nielsen adatai alapján a 4 százalékos volumennövekedésre jutó 11 százalékos értékbeli bővülés mögött nem az áremelkedés állt, hanem a minőségi sörök térnyerése – írta a lap.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének éves adatai még nem ismertek, de Kántor Sándor igazgató a Világgazdaságnak elmondta, hogy a kiskereskedelmi adatok hűen tükrözik a fogyasztói trendeket. Emlékeztetett, hogy 2017-ben 6,2 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon, a tavalyi forgalom szintén ekörül alakulhatott, vagy néhány százalékkal túl is szárnyalhatta ezt a szintet. A 120 millió korsó feletti éves hazai mennyiség túlnyomó része továbbra is magyarországi sörgyárakban és sörfőzdékben készül – tette hozzá.

Forrás: MTI Eco