Back to top

Csendes órák az üzletekben

Az Auchan áruházlánc lengyelországi üzleteiben augusztusban minden héten úgynevezett csendes órákat vezetnek be. Ezzel az autizmussal élők vásárlását szeretnék megkönnyíteni.

A csendes órák az áruházban egy olyan előre kijelölt időszak, amikor

kikapcsolják a  hangosbemondókat, a zenét, a reklámokat, a bemutató célú tévékészülékeket és az áruház világításainak fényerejét is csökkentik. Leveszik  a pénztárgépek és az árleolvasók hangját is.

Ezzel az intézkedéssel nyugodt környezetet kívánnak létrehozni az autizmusban szenvedő beteg emberek számára, akiknek egy hagyományos módon történő bevásárlás nagyon nagy kihívás jelent. Ezek az emberek az ingereket nagyon eltérően érzékelik, így még a néhány percig tartó, hangos helyen való tartózkodás is fáradtságot, és ingerlékenységet okoz náluk. Ezért az autista embereknek az egyszerű vásárlás valódi problémává válik.

Lengyelországban a zajcsökkentett időszak nem csak magára az Auchanra üzletre érvényes, hanem az egész bevásárlóközpontra is, ahol az Auchan üzletek találhatók.  

Minden Auchan üzlet vezetése külön döntheti el, mikor jelölik ki a csendes időszak óráit.

Az egyes üzletek igazgatói a helyi illetékes szervezetekkel  és alapítványokkal folytatott konzultációt követően döntenek a nap és az órák megválasztásáról, amikor az adott Auchan üzletben alkalmazni kell a fény és hanghatások korlátozását. Egyes üzletekben a csendes órák ezért reggel lehetnek, másokban pedig este.

Az elmúlt években Európa több üzletláncában is meghozták ezt a döntést.

Magyarországon tavaly ősszel a Decathlon áruház vezette be a csendes órák rendszerét,

ahol minden hónap első hétfőjén 10 és 12 óra között csendesednek el az üzletek.

 

Forrás: 
gazeta.pl/magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Borissza portugálok, olaszok és franciák

A borfogyasztás még a hagyományos bortermelő országokban is hanyatlóban van, az egy főre jutó fogyasztás folyamatosan csökken. Régen a bor Európa legtöbb országában a mindennapi élet része volt. Aki nem tudta megtermelni, az kereskedőkön keresztül jutott hozzá, így az idők folyamán a szőlő- és bortermelés virágzó gazdasági ágazattá vált. De az idők változnak.

Tények, amiket tudnia kell az élelmiszer-veszteségről és az ételhulladékokról

Az Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Világszervezet (FAO) és a Messe Düsseldorf közös kezdeményezése a SAVE FOOD. A cél, az élelmiszer-veszteség és ételhulladék globális csökkentése: az iparosodott országokban kevesebb élelmiszert értékesítsenek, és a fogyasztók tervezzék vásárlásaikat. Főként az élelmiszeripar figyelmét kívánják felhívni az élelmiszer-veszteségre, amely a jövő egyik fő prioritása.

Az Agrárminisztérium tevékeny részt vállal az élelmiszerpazarlás leküzdésében

Október 16-a az ENSZ Élelmezési Világnapja, melynek idei mottója: „Tetteink alakítják a jövőt – egészséges táplálkozás az éhezésmentes világért.” Ennek alkalmából az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO), az Agrárminisztérium és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közös eseményt tartott Budapesten.

Ha oroszokkal üzletelne, most megteheti

Február 10–14. között rendezik Oroszország legnagyobb élelmiszeripari kiállítását, akit érdekel az orosz piac, annak érdemes ott lennie. Az Agrármarketing Centrum segít a szervezésben, 2020-ban is megépíti a nemzeti standot, amelyen öt-hat kiállítónak tud helyet biztosítani.

Poloska ellen még mindig a hagyományos módszer a legjobb?

Egész Olaszországban gondot okoz az ázsiai márványospoloska megjelenése a kertészeti kultúrákban. A telelőre vonuló rovarok ellen hagyományos védekezési módszert is javasolnak. Szerte a világon próbálkoznak ennek az ellenálló és szapora kártevőnek a leküzdésével, a természetes ellenségek bevetésétől kezdve a különböző rovarölő szerekig mindent bevetnek, hogy megvédjék a termést.

Az agrárminiszter több ország vezetőjével tárgyalt, mely összesen 1,5 milliárdos piacot fedett le

Nagy István hivatalában fogadta a Török Köztársaság mezőgazdasági és erdészeti miniszterét, India vízügyi miniszterét, valamint az Iráni Iszlám Köztársaság nagykövetét. A keleti országok vezetőivel folytatott kétoldalú tárgyalások során érintették a kereskedelmi lehetőségek bővítését és az öntözés potenciális együttműködési területeit, valamint azok fejlesztésének lehetséges irányait.

Felrobban a bio növényvédő szerek piaca – évi 21,3 százalékos növekedést jósolnak

A támogató szabályozás, az ökológiai élelmiszerek iránti fokozott fogyasztói igény és a következő generációs DNS-szekvenálás új növekedési lehetőségeket biztosít - 21,3 éves növekedési ráta várható.

Menő "Máltai Szeretetszolgálatos" táska a Spar-nál

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat tiszaburai varrodájában készülő vászontáskákat értékesítenek mostantól az INTERSPAR hálózatában. Az eladások a hátrányos helyzetű település varróüzemében dolgozó lányokat és édesanyákat segítik, miközben környezetbarát alternatívát nyújtanak a bevásárlás során.

A hobbi virágvetőmagokat vizsgált a Nébih

Számos hibát feltárt a Nébih tavaszi hobbi virágvetőmag ellenőrzés-sorozata. Az 50 megvizsgált vetőmagtétel közül 11-gyel volt probléma, többek között 6 tétel csírázóképességével, egynek pedig a tisztaságával voltak gondok. A nem megfelelő csírázóképesség miatt két kis- és középvállalkozással szemben figyelmeztetést, míg két áruházlánc esetében minőségvédelmi bírságot szabott ki a hatóság.

A magyarok után a francia gazdák is az olcsó lengyel alma miatt panaszkodnak

Európa legnagyobb agrárgazdaságában sem tudják lassan felvenni a versenyt az almatermesztők Lengyelországgal, mely immár a világ második legnagyobb almatermesztő ország lett. Már csak Kína előzi meg, az Egyesült Államokat leszorította a harmadik helyre.