0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Az ínyencek veszik a mangalicát

Az igényes fogyasztók és az őket kiszolgáló éttermek keresik a mangalicát, amelynek jelentős része exportra megy. Idehaza egyelőre egy szűkebb réteg az, amelyik elvárja a mangalicától megszokott minőséget és ízvilágot, ez a piac azonban egyre növekszik.
Továbbra is népszerűbb a mangalicahús külföldön, mint hazánkban. A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete szerint Japánban fogyasztják a legszívesebben, ahol főleg felsőkategóriás éttermekben kapható. A hazai tenyésztők a tőkehús 70 százalékát külföldön, a többi között Amerikában azonkívül Ázsiában értékesítik, és a termelt mennyiségnek csupán 30 százaléka marad Magyarországon.

„A mangalica hús-zsír aránya a hagyo­mányos sertésének a fordítottja: 30 százaléka színhús és 70 százaléka zsír. Mi, magyarok pedig, bár imádunk szalonnát sütni vagy zsíros kenyeret enni, a zsíros húsokat mégsem kedveljük annyira. Eközben világszerte csak a legdrágább, felső kategóriás éttermek veszik fel a mangalicát az étlapra, a spanyolok pedig prémium minőségű sonkának vásárolják fel” – mondta el Veégh Attila, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete egyik projektjének felelőse.

Egy igényesebb vevői kör azonban idehaza és külföldön is keresi a mangalicatermékeket, ebben a fogyasztói rétegben pedig óriási és egyre nagyobb az igény a mangalicahúsra

– mondta el lapunknak a Supp.li online élelmiszerpiac ügyvezetője. Balog Zsolt hozzátette: a vásárlók a mangalicát nem csupán az egészséggel és a minőséggel, hanem a háztáji körülményekkel, házi vagy kisüzemi jelleggel is társítják. A Supp.li által kiszolgált éttermek indoklása szerint pedig a minőség az a szempont, amiért a séfek szeretnek dolgozni a mangalicával.

A Supp.li a piactérre különleges élelmiszerek termelői tölthetik fel friss és feldolgozott termékeiket, amelyeket éttermek és séfek megrendelhetnek. A platform fejlesztése mellett a Supp.li ellenőrzi a feltöltött élelmiszerek minőségét és a teljes logisztika lebonyolítását is magára vállalja. A cég jelenleg Közép-Európában lát el éttermeket, hosszú távú célja pedig az éttermi-termelői ellátási lánc megreformálása egész Európában.

Forrás: MOE