Back to top

A könyv: Arculat és identitás

Megjelent az "Arculat és identitás 2. Vezető magyar márkák tradicionális múlttal és innovatív jelennel” című könyv. A bemutatón V. Németh Zsolt, az Agrárminisztérium kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztosa mondott köszöntőt.

V. Németh Zsolt
Fotó: viniczai
Az esemény háttereként a Törley Pezsgőpincészet márványterme szolgált, melyet a Zsolnay gyárnak az a szecessziós mozaikja díszít, amit a Párizsi Világkiállítást követően ajándékozott a pécsi család a budafoki pincészetnek. A miniszteri biztos kiemelte,

a márkahűség megismerése közelebb visz a magyar lélek kifürkészéséhez. A sikeres márka alapja a folyamatos fejlesztés és megújulás.

Olyan illusztris kiadvány született meg, amely nem csak a szakmának, hanem a laikus olvasónak is élményt nyújt.

Kovács György, a házigazda Törley Pezsgőpincészet marketingért, értékesítésért és technológiáért felelős ügyvezetője elmondta, a könyvben olyan márkákról olvashatunk, melyekben a fogyasztók megbíznak. Fontos az érzelmi kötődés a márka és a vásárlók között.

Fotó: viniczai

Gyulavári Tamás, PhD, egyetemi docens, a Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet igazgatója kiemelte, identitás nélkül nincsen arculat. A megjelenéshez éppen az identitás adja a tartalmat, az alapokat. Míg az arculat változhat, az identitás generációkon ível át.

Barák Péter
Fotó: viniczai

A könyvet Barák Péter, a könyv felelős kiadója és szerkesztője mutatta be.

Tíz évvel ezelőtt volt egy álmom, hogy létrehozzak egy könyvet, amely példaértékű magyar márkákat és azok arculatait mutatja be”

– mesélte a szakember. A kötet kimagasló sikereket ért el, több felsőoktatási intézmény, főiskola és egyetem ajánlott vagy kötelező olvasmánnyá választotta. Megjelenésekor az egyetlen arculattal foglalkozó szakkönyv volt Magyarországon, ami azóta sem változott.

Ezt az álmot az elmúlt másfél évben újrafogalmazta csapatával, és az eredmény még jobb lett mint a korábbi.

Az új kötet arra az egy kérdésre keresi a választ, hogy miként tud egy márka generációkon átívelően sikeres maradni. A könyv tizenkét jól ismert, nagy múltú és ma is nagyon sikeres magyar márkát mutat be a fordulatokban bővelkedő alapítástól, a kezdeti nehézségeken át, a napjainkban jelentkező kihívásokig.

A kötetben az alábbi márkákat mutatják be: Gerbeaud, Gödöllői Királyi Kastély, Gundel, Helia-D, Herend, Pöttyös, Richter Gedeon, Soproni, Szamos, Törley, Tungsram, Unicum.

A könyv készítői
Fotó: viniczai

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Újjászülető vidék

Ezen a címen rendeztek konferenciát 2020. január 17-én, a Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán, melyen Generációváltás az agráriumban címmel előadást tartott dr. Szinay Attila, az Agrárminisztérium közigazgatási államtitkára. Előadásában rámutatott arra, hogy a mezőgazdaság stratégiai szerepet tölt be nemzetgazdaságunkban.

Megtartó anyaföld

Azok többsége, akik a magyar nemzet jövőjéért felelősséget éreznek, egyetértenek abban, hogy a globalizációval járó kihívások közül az egyik legnagyobb probléma a szülőföldről való elvándorlás. Az ősi föld elhagyása a kárpátaljai magyarok körében oly jelentős mértékűvé vált a mögöttünk hagyott években, hogy egyik napról a másikra megállítani lehetetlen.

Életre szóló élményeket kínálnak a vándortáborok - érdemes gyorsan jelentkezni!

13 ezernél is több felső tagozatos és középiskolás gyermek jelentkezését várják a Vándortábor Programba, amely idén nyáron több mint húsz gyalogos, kerékpáros és vízi útvonallal igyekszik betekintést adni Magyarország táji és kulturális örökségébe. A kezdeményezés részeként idén először Zarándok Táborba is lehet jelentkezni.

Új vezérigazgató az EGERERDŐ Zrt. élén

Január 06-án Zambó Péter erdőkért és földügyekért felelős államtitkár Dr. Jung László nyugdíjazása után, átadta a kinevezési okiratot Dobre-Kecsmár Csabának az EGERERDŐ Zrt. vezérigazgatójának. Az ünnepélyes alkalomra 2020.01.13-án került sor az erdőgazdaság Központjában, az EGERERDŐ Zrt. vezetői állományának jelenlétében.

Felpörgő öntözési pályázatok

A fel nem használt, így „visszahulló” pénzek kihelyezése folyamatos, és még mindig vannak nyitott pályázatok, de a Vidékfejlesztési Program nagyobb része már a megvalósítás fázisában van, nyilatkozta lapunknak Viski József. Az Agrárminisztérium vidékfejlesztési programok végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára szerint 2020-ban megélénkül az érdeklődés az öntözésfejlesztés iránt.

Brutális sertéshúsdrágulással ért véget 2019

Decemberben az élelmiszerek ára 5,9 százalékkal volt magasabb, mint 2018 utolsó hónapjában, ezen belül a sertéshúsé 23,7 százalékkal nőtt.

A mezőgazdasági gépgyártás és a mezőgéppiac jelentős gazdasági erő

Az Agrárminisztérium pályázati úton támogatja, valamint lízing és beruházási hitel kamattámogatási konstrukcióval is segíti a mezőgazdasági gépesítettség fejlődését – hangzott el Feldman Zsolt köszöntőjében a Mezőgazdasági gépgyártás- és forgalmazás tematikus napon.

Erősödik az állami bormarketing tevékenység

Ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.

„Hiszek egy hazában!”

Ezzel a címmel jelentkezik minden hétköznap a Kossuth Rádióban egy új, 200 részes sorozat, mely a határon túli magyar örökséget, a magyar kultúra évezredes értékeit, a külhoni magyarság szellemi és anyagi alkotásait mutatja be egy-egy alkalommal két percben a tervek szerint a reggeli órákban.

Magyar zászlócskák jelzik, hazai-e a sertéshús

Január 15-től a húspultban lévő csomagolatlan sertéshúsokra jól láthatóan ki kell írni a termék származását, sőt a nagyobb boltokban még nemzeti színű zászlókat is ki kell tenni a szöveg mellé.