Back to top

A könyv: Arculat és identitás

Megjelent az "Arculat és identitás 2. Vezető magyar márkák tradicionális múlttal és innovatív jelennel” című könyv. A bemutatón V. Németh Zsolt, az Agrárminisztérium kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztosa mondott köszöntőt.

V. Németh Zsolt
Fotó: viniczai
Az esemény háttereként a Törley Pezsgőpincészet márványterme szolgált, melyet a Zsolnay gyárnak az a szecessziós mozaikja díszít, amit a Párizsi Világkiállítást követően ajándékozott a pécsi család a budafoki pincészetnek. A miniszteri biztos kiemelte,

a márkahűség megismerése közelebb visz a magyar lélek kifürkészéséhez. A sikeres márka alapja a folyamatos fejlesztés és megújulás.

Olyan illusztris kiadvány született meg, amely nem csak a szakmának, hanem a laikus olvasónak is élményt nyújt.

Kovács György, a házigazda Törley Pezsgőpincészet marketingért, értékesítésért és technológiáért felelős ügyvezetője elmondta, a könyvben olyan márkákról olvashatunk, melyekben a fogyasztók megbíznak. Fontos az érzelmi kötődés a márka és a vásárlók között.

Fotó: viniczai

Gyulavári Tamás, PhD, egyetemi docens, a Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet igazgatója kiemelte, identitás nélkül nincsen arculat. A megjelenéshez éppen az identitás adja a tartalmat, az alapokat. Míg az arculat változhat, az identitás generációkon ível át.

Barák Péter
Fotó: viniczai

A könyvet Barák Péter, a könyv felelős kiadója és szerkesztője mutatta be.

Tíz évvel ezelőtt volt egy álmom, hogy létrehozzak egy könyvet, amely példaértékű magyar márkákat és azok arculatait mutatja be”

– mesélte a szakember. A kötet kimagasló sikereket ért el, több felsőoktatási intézmény, főiskola és egyetem ajánlott vagy kötelező olvasmánnyá választotta. Megjelenésekor az egyetlen arculattal foglalkozó szakkönyv volt Magyarországon, ami azóta sem változott.

Ezt az álmot az elmúlt másfél évben újrafogalmazta csapatával, és az eredmény még jobb lett mint a korábbi.

Az új kötet arra az egy kérdésre keresi a választ, hogy miként tud egy márka generációkon átívelően sikeres maradni. A könyv tizenkét jól ismert, nagy múltú és ma is nagyon sikeres magyar márkát mutat be a fordulatokban bővelkedő alapítástól, a kezdeti nehézségeken át, a napjainkban jelentkező kihívásokig.

A kötetben az alábbi márkákat mutatják be: Gerbeaud, Gödöllői Királyi Kastély, Gundel, Helia-D, Herend, Pöttyös, Richter Gedeon, Soproni, Szamos, Törley, Tungsram, Unicum.

A könyv készítői
Fotó: viniczai

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Mindent helyben - fellendült a házi szörp- és lekvárkészítés

Újra fellendült a házi szörp- és lekvárkészítés. A hobbiból pedig akár mellékjövedelem is képződhet, mert mind nagyobb az érdeklődés a házi készítésű termékek iránt, a családi szükségletet meghaladó fölösleg könnyen értékesíthető.

Júniusban 75,2 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma

Júniusban a koronavírus-járvány hatására a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 93,2 százalékkal, a belföldi vendégek által eltöltötteké 59,2 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A szálláshelyek vendégéjszakában mért forgalma 75,2 százalékkal csökkent - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Szerencsés, aki le tudta aratni a gabonát

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) adatai alapján az őszi búza aratása 97 százalékos készültségen áll, a közel 900 ezer hektár vetésterületből mintegy 2000 hektáron áll még a gabona. A búza országos termésátlaga hektáronként 5,28 tonna, a termés 60-70 százaléka takarmánybúza.

Bővült a magyar agrároktatás Erdélyben

Az erdélyi magyar agrároktatás iránti érdeklődés is megnőtt, mi több, a 2020-2021-es tanévben új szak indul.

Tesco: erős a magyar pozíció, és jók a kilátások

Alaptalanok a spekulációk azzal kapcsolatban, hogy többlépcsős leépítés következhet a Tescónál - reagált az ezzel kapcsolatos sajtóhírekre a Világgazdaságnak a Tesco-Global Áruházak Zrt. sajtóosztálya.

A járvány előtti szintre emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene júniusban az euróövezetben

Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 5,7 százalékkal, éves szinten pedig 1,3 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.

KSH: nem változott a kiskereskedelmi üzletek forgalma júniusban

A kiskereskedelmi üzletek júniusban már járványügyi korlátozások nélkül lehettek nyitva az egész országban, így forgalmuk volumene a nyers adat szerint 0,8 százalékkal bővült, naptárhatástól megtisztítva lényegében nem változott az előző év azonos időszakihoz képest - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.

Az EU zöld megállapodás nyertese lehet a juhágazat

Augusztus 7-8-án a bárányhús fogyasztását népszerűsítő Bárány napok lesznek, agrár- és turisztikai szereplőkkel Gasztronómiai Kulturális Unió Klaszter alakul, a juhágazat szereplőit pedig kétféle támogatással is segíti a szaktárca - egyebek mellett ezekről volt szó a Juh- és Kecske Terméktanács sajtótájékoztatóján.

„Úgy nem nyersz, ha meg sem próbálod” - Állattartó telepek korszerűsítése

Holló Mátyással már 2013-ban is találkoztunk, akkor a Kistermelők Lapjában az év juhászaként mutattuk be. Az idei találkozásunk apropója az, hogy megmutassuk, hogyan érdemes a gazdálkodásba, fejlesztésekbe pályázati forrást bevonni.

Kitart a vírushatás a tojáspiacon

Számottevően emelkedett az étkezési tojás csomagolóhelyi ára az idei év első 28 hetében: az egy évvel ezelőtti állapothoz képest az M+L méretkategóriában 12,5 százalékos a drágulás. Ez 27,1 forintos darabonkénti ár – írja jelentésében a NAIK Agrárgazdasági Kutatóintézet.