Háborítatlan természet, hatalmas hegyek, különleges klíma, köves és ásványi anyagokban gazdag talaj jellemzi a Dél-Tirolban található almatermő területet. A három évig futó „Know Apple” kampány az európai minőséget és a fenntartható mezőgazdaságot helyezi a középpontba. A tájékoztatással a terméklánc résztvevőit és rajtuk keresztül a fogyasztókat kívánják bevonni az olasz alma világába, hogy több ismerettel rendelkezzenek.

A tréningen több témát járnak körül: általános ismeretet nyújtanak az európai és az olasz almaágazatról, bemutatják a dél-tiroli almatermesztési módszereket, az ellenőrzést és a termék nyomon követését is beleértve, valamint ismertetik a fajtákat és azok pulton tarthatóságát.
Eddig két tanfolyamra került sor 2019 júniusában és augusztusában Dél-Tirolban, a spanyol Eroski-Vegalsa munkatársainak részvételével. Különösen sikeres volt a fajtakóstolás, aminek során
szakértők segítették a résztvevőket abban, hogyan lehet megkülönböztetni az egyes almafajtákat az ízük és a megjelenésük alapján,
és megismertették a klubfajtákat is. A szakmai utakon a VOG és a VI.P termelői szervezetek tagjait keresték föl a szüret időszakában, hogy ebben a különösen érzékeny szakaszban szerezzenek ismereteket a termesztési módszerekről és hagyományokról, amelyek Olaszország legfontosabb almatermő tájává tették a vidéket.
Végül a termelői szervezetek csomagolóházaiban követhették nyomon a tárolás, válogatás, feldolgozás és csomagolás részleteit. A résztvevők nagyon jól fogadták a kezdeményezést, úgyhogy a tréningek folytatódnak az idén is.
A következő hónapokban az üzletekben a vásárlók is tájékoztató anyagokat kapnak az uniós kampány jóvoltából, amelyekből közelebbről megismerhetik az európai és azon belül az olasz almatermesztést, minden érdekességével, összetettségével együtt.


