A magyarországi kereskedelemben egyedülálló a SPAR termékinnovációkat támogató kezdeményezése, ami az Agrármarketing Centrum szakmai együttműködésével valósult meg.
Az eredeti ízkombinációjú, újszerű és ötletes termékek a hazai forgalomban már megtalálhatók, ám széles körben még nem érhetők el, a legjobbnak ítélt fejlesztéseknek ezért nagy előrelépést jelent, hogy 2020. március végétől az összes INTERSPAR áruház kínálatába veszi azokat, és a SPAR online shopjában is megtalálhatók.
A segítség különösen nagy jelentőségű a mostani időszakban, amikor a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek kezelésének hatásfokát növeli minden olyan megoldás, ami a termelés és gazdálkodás javítását célozza.
A SPAR fontos stratégiai célja, hogy az áruházaikban egyre nagyobb teret kapjanak a minőségi magyar élelmiszerek, a napi fogyasztási cikkek több mint 90%-át Magyarországon működő cégektől szerzi be a vállalat. A csaknem 300 vállalkozást megmozgató Hungaricool by SPAR innovációs verseny is ezt a koncepciót igazolja. Az áruházlánctól a 2019-ben legkiválóbbnak minősített nyolc termékinnováció minden támogatást megkap, hogy a piacra jusson, minél jobb hatékonysággal, minél szélesebb vevőközönséghez jusson el. A vállalat a jelenlegi helyzet kihívásai közepette ezzel is segíteni tudja a magyar élelmiszeripari kisvállalkozásokat.
A szakmai zsűri által legígéretesebbnek tartott termékek a tavalyi Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron szállhattak versenybe. A legjobbak közülük az áruházlánci beszállítói tevékenységet elősegítő féléves mentorprogramon vettek részt, ami kiterjedt minden piacismereti területre, úgy mint marketing, piackutatás, beszerzés, vállalati/vállalkozási jog, minőségismeret és minőségirányítás, logisztika, pénzügy. A tréningen a logisztika, a diszpozíció, a beszerzés vagy a termékdesign-tervezés terén járatos mentorok is segítették a nyerteseket.
A kellőképpen figyelemfelkeltő árukihelyezésekről a SPAR
A vállalat termékinnovációs programjában összesen 58 munkatárs működött közre a marketingtől kezdve a beszerzés és logisztika területén át a jogi és pénzügyi szegmensig.
A nyertes termékek közt találunk izgalmas ízkombinációjú, természetes alapanyagokból készült jégkrémeket az Anjuna Ice Pops Kft.-től, almás, bogyósgyümölcsös és csokoládés granolát a Mendula Bakery Kft.-től, a Vagamary Kft. glutén- és tejmentes, hozzáadott cukor nélküli poharas desszertjeit négyféle ízben, amelyek az ismert magyar édességeket idézik meg: somlói tál, málnás túrópohár, epres túrópohár, Rákóczi pohár. A Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezet pezsgős őszibaracklekvár, borsos-mentás eperszósz és csípős paprikakrém terméke került az áruházak polcaira.
Angolszász országokban fogyasztják az ecettel készült üdítőitalokat, most a Shrub Hungary Kft. jóvoltából a magyar fogyasztók is megismerkedhetnek velük. A Shrubbie enyhén szénsavas, tokaji borecettel készült üdítőital egyedi csomagolásban, négyféle ízben kapható: málna és csipkebogyó, meggy és menta, kender és gyömbér, valamint birs és levendula.
Igazi magyaros termékek is vannak a nyertesek közt, a csípős magyaros és vadas ízesítésű vaddisznópástétom, a vaddisznó-rillette és vargányagombás szarvaspástétom a Caro-Ferina Kft.-től, valamint a Prizma-Bautim Kft. kétféle kenhető zsírja: Ősök hagyatéka (lesütött hús zsírban elrakva) és Józsi Papa fűszeres zsírja kolbászmorzsákkal. Az otthoni főzést könnyíti meg a profi szakács ötletéből született kétféle Vegendás Alap. Az egyik világos ételekhez, a másik paprikás magyaros ételekhez való zöldséges sülthagymakrém.