Back to top

SPAR-Hungaricool: szokatlan ízkombinációk és újszerű termékötletek

A magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezés során az áruházlánc az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. A szeptember 28-i budapesti döntőn a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt termékekkel a vásárlók már jövőre találkozhatnak a hazai INTERSPAR áruházakban.

A nagy sikerre való tekintettel és a sok kitűnő pályamunka miatt a szervezők a verseny folytatását tervezik.

Egyedülálló a hazai kereskedelemben a SPAR és az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével zajló, a hazai termékinnovációkat segítő kezdeményezés. A verseny két hónapja során

a szervezők kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de széles körben nem elérhető élelmiszereket kerestek.

A pályázat útján kiválasztott nyertes termékek 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcaira kerülnek.

A verseny döntőjére a 2019. szeptember 26-29-i Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szombati napján kerül sor a HUNGEXPO területén. A szeptember 28-án zajló izgalmas véghajrá során a versengő csapatok nyilvános termékbemutatókat és prezentációkat tartanak, - a döntőnek az „A” pavilon pódium színpada biztosít helyet. A szintén az „A” pavilonban megtalálható SPAR standon az érdeklődők betekintést nyerhetnek a vállalat SPAR enjoy márkájának késztermék-kínálatába, megismerhetik a SPAR Életmód program legjobb termékeit és az idén 15 éves Regnum Húsüzem és Oktatóközpont néhány finomságát is.

Az áruházlánc az alapítása óta aktívan segíti a hazai termékek piacra jutását.

A vállalat mindig is fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók: a SPAR hazai beszállítóinak aránya 95%-os, egyes termékcsoportok esetében pedig kizárólag Magyarországon előállított árukat forgalmaznak.

A megmérettetést óriási érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis 269 terméket neveztek be. Az előzetes várakozásokat felülmúló nagyszámú munkát tapasztalt szakemberekből álló zsűri értékelte, akik többek között az élelmiszer- és ital-előállítás területén éppúgy járatosak, mint a környezetbarát technológiák alkalmazása vagy a szállítás terén. A zsűri munkájában az AMC részéről Giczi Gergely ügyvezető-helyettes és Szakter Réka kiállítás- és rendezvényszervezési irodavezető vett részt, a SPAR képviseletében pedig Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató, Várkonyi Krisztina beszerzési cégvezető és Bene Nikoletta marketingvezető működött közre.

A versenybíróság a versenyző csapatok projektjeit elsősorban az innovatív jelleg, a csomagolás milyensége és a piacképesség alapján rangsorolta 1-től 5-ig.

A döntési szempontrendszerben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során új technológiai eljárásokat alkalmaznak, vagy összetevőiben egyedi megoldásokat tartalmaz.

Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát jellege is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették – a kóstolói és kipróbálói vélemények alapján – a várható vásárlói élményt is.

A kezdeményezést szervező SPAR és AMC elégedett a verseny színvonalával. A fokozott érdeklődés és a változatos termékfejlesztések biztató képet mutatnak a magyarországi élelmiszer-kereskedelem és termékfejlesztés jövőjét illetően.

A magyar termelők és gyártók kellően ötletgazdagok, és jó ütemben mozdulnak együtt a változó fogyasztói igényekkel.

A vállalat és a szervezet ezért folytatni kívánja a termékinnovációs versenyt, hogy a gyümölcsöző együttműködéssel is hatékonyan segítse a hazai élelmiszeripar fejlődését.

„A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketeink vásárlói. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a közel 300 versenyrésztvevőt, amely arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat” – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.

„Az Agrármarketing Centrum a kezdeményezéssel a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozói szektor innovációs tevékenységét szeretné ösztönözni, az exportképes élelmiszeráruk körét igyekszik bővíteni, illetve mindezek által a teljes magyar élelmiszeripari kivitelt kívánja támogatni.

Sikerként könyvelhetjük el, hogy a termékinnovációs versenyre nagy számban jelentkeztek, és számos egyedi és kiváló terméket láthattunk”

– tette hozzá Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese.

A verseny hivatalos weboldala: http://www.hungaricool.hu/

Forrás: 
AMC sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Finom és egészséges: gyümölcsszeletek, zöldségporok

Keresleti piac van az új szárított kényelmi termékekre, különösen a gyümölcsből készült, hozzáadott cukor, tartósítószer- és adalékanyag-mentes, nem liofilizált és nem sült, tehát zsírt nem tartalmazó élelmiszerek népszerűek. A kalábriai Biocal cég új, 4 százalékos víztartalmú gyümölcsszeletei és zöldségporai alacsony hőmérsékleten készülnek, ami garantálja, hogy nem veszítenek a kedvező összetevőikből.

Nassolnivalóként egy falat uborka

A világjárvány nem befolyásolta a snackuborka iránti keresletet. A Westmoreland Topline Farms 2019-ben kezdte forgalmazni a Huge Cruncher snackuborkáját, és meglepően nagy érdeklődést tapasztaltak.

KSH: áprilisban 10,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom

Áprilisban 10,2 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az előző év azonos időszakához képest - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Más-e a paradicsom íze?

Vajon más-e az éretten leszedett, betakarítását követően a feldolgozá­si láncon végigmenő paradicsom íze, ha a hűtőben tárolják 7 °C-on és ha szobahőmérsékleten, 20 °C-on?

Lassan éledeznek a kisüzemi sörfőzdék

Tíz korsó sörből legalább hetet békeidőben a vendéglátóiparnak értékesítenek a kisüzemi sörfőzdék, amelyek az éttermek, kocsmák bezárásával kieső bevételek 20-30 százalékát webshopos eladásokkal pótolták az elmúlt két hónapban.

Online térben népszerűsíti a tejfogyasztást a Tej Terméktanács

Idén rendhagyó módon, a koronavírus-járvány miatt a digitális térben rendezi meg a Tej Terméktanács hagyományos, tej világnapi, fogyasztást ösztönző programját - közölte a terméktanács az MTI-vel. (Az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) június 1-jét jelölte meg a Tej világnapjának.)

A járványhelyzetben is segíti a különleges ellátást igénylő gyermekeket a COOP

Csaknem 90 tonnányi alapélelmiszereket tartalmazó adományt nyújt a Coop Segély Alapítvány és a CO-OP Hungary Zrt. az állami gondozásban nevelkedő 8268 különleges ellátást igénylő gyermekeknek.

Rekordév után újratervezés a SPAR-nál

A kulcsfontosságú beruházásokhoz és a stabil működéshez szükséges létszámhoz ragaszkodik a SPAR, a különadó kigazdálkodása érdekében viszont a teljes működési struktúrában racionalizálja a költségeket – mondta a Világgazdaságnak Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató.

Koronavírus: már márciusban nagyot zuhant az export - kivéve az élelmiszerek esetében

Idén márciusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 1,0 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest - közölte a második becslését a KSH.

Újraindul a teherforgalom fontos csatornája

Magyarország határain a koronavírus miatt életbe léptetett korlátozó intézkedések során mindig fontos szempont volt a teherforgalom minél zavartalanabb biztosítása. Kedd reggeltől újra üzemel az esztergomi teherkomp.