0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Szobanövények, mint dizájnos lakberendezési kiegészítők

A szobanövényeknek soha nem volt még ilyen jelentős a szerepe a lakberendezésben mint napjainkban. Mostanában gyakorlatilag minden olyan növény, amely egyszerű zöld, vagy éppen mintás levelével díszít, lakberendezési elemnek tekinthető.

Vertikális növényfalak, pozsgásokkal beültetett kaspók, mini üvegházak – csak néhány lakberendezési elem, ami észrevétlenül is kapcsolódási pontot jelent a természettel a nagyvárosi fiatalok, úgynevezett indoor-generáció, vagy éppen az önmagukat hipsztereknek tartó (városi, különc viselkedésű, összetett ízlésvilágú) fiatalok számára.

Évszázadok óta tartanak az emberek szobanövényeket a lakásban. Viszont soha nem tulajdonítottak nekik akkora szerepet a lakberendezésben, mint manapság.

Még azok a növények is stílusos és divatos kiegészítőknek számítanak, amelyeket néhány évvel ezelőtt klasszikus „polgári” növénynek tekintettek.

Ilyen például a közismert filodendron, más néven könnyezőpálma (Monstera), ami csak az utóbbi időben nyerte vissza a régi népszerűségét. Mostanában gyakorlatilag minden olyan növény, amely egyszerű zöld, vagy éppen mintás levelével díszít, lakberendezési elemnek tekinthető. Kifejezetten divatosak a palack kertek, a pöttyös vagy különleges mintás levelű növények. Minden, ami illik a skandináv trendhez, jól mutat a fényképen a púderrózsaszín fal előtt, vagy egy makramé kaspóban.

Divatosak lettek a pozsgások és kaktuszok 

A lakberendezési és életstílus magazinok, internetes portálok ötleteire és a közösségi médiás megosztásokra fogékony fiatalok körében nagyon hamar népszerűek lettek a pozsgások és a kaktuszok, pedig ezeket korábban ritkán tartották szobanövényként. Az elmúlt években annyira fölkapottak lettek, hogy nem igazán képzelhető el pozsgások nélkül egyetlen jól menő kávézó vagy a legújabb trendnek megfelelően berendezett nagyvárosi lakás sem.

Csupán az Egyesült Államokban 2012 és 2017 között 64 százalékkal nőtt a pozsgás növények és kaktuszok értékesítése, sőt a statisztikák szerint az összes eladott cserepes növény egynegyedét, a fiatal 18-34 év közötti generáció számára értékesítették.

Új trendhez új típusú boltok

Az új célcsoport kiszolgálására kezdenek megjelenni új bolt típusok is, ahol a kertészeti árudák és virágüzletek szokványos, átlagos kínálatától eltérően, a modern divatirányzathoz igazodó dísznövényeket árulnak, a megfelelő enteriőrben elhelyezve, többféle méretben, és természetesen hozzájuk illő kaspókkal dekorálva. Sokan nem csak saját maguk és igényesen berendezett szobájuk számára vásárolnak egy új stílusos kiegészítőt, hanem a közösségi oldaluk követőivel is szeretnék az ötleteket megosztani. Sőt a fiatalok szívesebben ajándékoznak növényt, mint bármely más élettelen tárgyat. A különböző környezet-, és természetvédő mozgalmak miatt a húszas éveiben járó generáció érdeklődése várhatóan növekedni fog a klímasemleges ajándékok iránt.

Forrás: www.taspo.de