A fruchthandel.de által megosztott információk szerint a tudatos vásárlással kapcsolatos témákban utazó osztrák VKI egyesület (Verein für Konsumenteninformation) tavaly egyszer már végigcsinálta ugyanazt a próbavásárlást, amit az idén nyáron, akkor 13 áruházlánc 58 üzletében csaknem 1600-féle terméket szereztek be, amelyekből nem kevesebb, mint 1050 volt valamilyen műanyagba csomagolva.
Most megismételték a tesztet azzal a céllal, hogy
utánajárjanak, látható-e bármilyen változás a szupermarketek csomagoláshoz való hozzáállásában
annak fényében, hogy egy ideje már intenzív társadalmi vita zajlik a műanyaghulladékokról Ausztriában. Júliusban ennek megfelelően ugyanannak a 13 áruházláncnak a boltjait vizsgálták, mint tavaly,
ezúttal 59 helyre tértek be, és közel 1500 terméket vettek le a zöldség-gyümölcs pultokról. A végeredmény lehangoló, összességében 1010 olyan tételt számoltak meg, amelynek alapvetően műanyag volt a csomagolása. Igaz, hogy mutatnak némi változást a számok az előző évihez képest, érdemben azonban nem csökkent az áruházak plasztik iránti vonzódása, ugyanúgy a bevásárolt zöldségek-gyümölcsök kétharmadát vette körül valamilyen műanyagalapú csomagolás. Ez pedig, akárhogy is nézzük, túlságosan nagy hányad – idézi a VKI próbavásárlásának tanulságát a fruchthandel.de.