Back to top

A Coca-Cola Magyarország csomagolási innovációkkal csökkenti környezeti lábnyomát

A Coca-Cola Magyarország legújabb fejlesztésének köszönhetően 36 százalékkal csökkent az üveges termékek vendéglátó egységekbe való szállításakor felhasznált zsugorfólia mennyisége. Ez a csomagolási innováció fontos állomás a vállalat körforgásos gazdaságra való törekvéseinek és a Hulladékmentes Világ vízió megvalósításának.

A végfelhasználók jobbára csak az olyan elsődleges csomagolóanyagokkal találkoznak, mint, az üveg, a PET palack, az alumínium doboz, a TetraPak doboz vagy a kávékapszula. A másodlagos csomagolóanyagok, mint a fólia, a rekesz, a raklap, vagy éppen a papír a szállítás és raktározás közben használatosak, de ezek mennyiségének csökkentése, illetve újrahasznosításuk ugyanolyan fontos, mint közismertebb társaiké.

A műanyag hulladékok nem megfelelő kezelése komoly környezeti problémát jelent, ezért ennek hosszútávú megoldását a Coca-Cola Magyarország a körforgásos gazdaság megteremtésével szorgalmazza.

A csomagolóanyagok visszagyűjtésével és újrahasznosításával megvalósítható körforgás a csomagolási hulladékok kezelésének leghatékonyabb módja, így a vállalat is eszerint optimalizálja folyamatait és arra törekszik, hogy hatékony erőforrásfelhasználással és csomagolási innovációkkal csökkentse környezeti lábnyomát. Ezzel a szemlélettel az alapanyagok felesleges vagy pazarló használata elkerülhető, az anyagok pedig hosszú ideig megőrzik értéküket a körforgáson belül.

A gyártást, a felhasználást, a kiszállítást, a visszagyűjtést és az újrahasznosítást is magába foglaló körforgásos gazdaságra való törekvés egyik fontos állomása a raklapfólia felhasználásának csökkentése is.

A most befejezett fejlesztésnek köszönhetően éves szinten újabb 3,75 tonnával kevesebb hulladék keletkezik a Coca-Cola Magyarország depóiban, illetve a nagykereskedelmi partnereinél, a keletkező fóliahulladékból pedig később újabb fólia készül.

A kört bezárva a csomagolás visszagyűjtése és újrahasznosítása nem csak elméleti lehetőség, hanem valóság, a csomagolóanyagok pedig nem veszélyeztetik a környezetet, a szárazföldi és vízi ökoszisztémákat sem.

Úton a hulladékmentes világ felé

A Coca-Cola Magyarország már eddig is folyamatosan csökkentette a termékei csomagolásához felhasznált anyagok mennyiségét. A hazánkban gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához éves szinten 170 tonnával kevesebb alumíniumot, a kiszállításuk során alkalmazott raklapfólia mennyiségének csökkentésével pedig már 43 tonnával kevesebb műanyagot használ fel.

Fotó: Coca-Cola

A Coca-Cola Magyarország globális Hulladékmentes Világ stratégiájának célja többek között, hogy 2030-ra ugyanannyi műanyag palackot és aludobozt gyűjtsön vissza, mint amennyit értékesít, ezáltal a termékek teljes életciklusán átívelő, fenntartható körforgás alakul ki.

A vállalat Magyarországon forgalmazott PET palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak és a fejlesztéseknek köszönhetően a palackok gyártása során folyamatosan nő az újrahasznosított műanyag (rPET) aránya. Jelenleg ez átlagosan 24 százalék, amely a vállalat tervei szerint 2030-ra 50 százalékra fog emelkedni. A hazai gyártásban felhasznált műanyag mennyisége az elmúlt tíz évben 15 százalékkal csökkent, nemrég pedig a mintegy 100 millió forintos technológiai fejlesztés eredményeként további 4 százalékkal lett kevesebb a szénsavas üdítőitalok palackjaihoz használt műanyag mennyisége.

Csupán ez az utóbbi lépés azt jelenti, hogy a vállalat éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ fel, ami összességében 24 millió PET palack súlyának felel meg.

A PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.

Forrás: 
Coca-Cola közlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Idén drasztikusan kevesebb svájci csoki fogyott

Több, mint 14 százalékkal kevesebb csokoládét adtak el a svájci gyártók idén, mint egy éve, melynek fő oka, hogy a vendéglátóiparban - elsősorban a éttermekben és a hotelekben - a járvány miatt jelentősen visszaesett a forgalom.

A hűtési technológiákról tart szakmai programot a NAK

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága a „TANULJUNK EGYÜTT!” című programsorozat keretében ingyenes szakmai eseményt rendez, amelyen az iparág szereplői megismerhetik, hogyan javítható a termékek minősége a vákuumtechnika segítségével.

Mérföldkő a világhírű sörmárka történetében

A világszerte ismert és kedvelt ír sörmárka a napokban jelentette be, hogy egy növekvő, de számára egészen új piacon jelenik meg új termékével, mely többéves munkát követően nyerte el végleges formáját, s kerülhet a boltok polcaira hamarosan.

Exportértékesítéshez kapott támogatást az Univer Product

Romániai exportértékesítését fejlesztő marketingkommunikációjához kapott kormányzati támogatást az Univer Product Zrt. A kecskeméti társaság ételízesítőit, sűrített paradicsomát és bébiételeit több mint 15 országba exportálja. Legnagyobb mennyiségben, az idei tervek szerint 3,2 milliárd forint értékben a romániai piacra.

A legtisztább gyümölcs: csak egy kupicával!

Köztudott: egy liter 40-45 fokos whiskyt nagyjából 2 kilogramm gabonából állítanak elő, egy üveg vodkának 3 kiló krumpli és víz az alapanyaga, miközben egy liter pálinkát legalább tíz kiló kiváló gyümölcsből készítenek. És ha valaki nagyon ínyenc készítheti szőlőből is!

Az EU-ban betilthatják a kolbász elnevezésű vegán termékeket

E tárgykörben a végső szavazásra várhatóan két hét múlva kerül sor az Európai Parlamentben, melynek tagjai azt szeretnék megakadályozni, hogy a növényi eredetű termékeket gyártók ne használják a hús- vagy tejtermékekkel jellegzetesen kapcsolatos kifejezéseket, ennélfogva betiltanák az olyan szókapcsolatok, mint például a „vegetariánus burger”, „yoghurt stílusú” vagy „sajtpótló” használatát.

A fenntartható termelést meg kell fizetni

Az Európai Bizottság Termelőtől a fogyasztóig stratégiája megalapozhatja a fenntarthatóbb és zöldebb mezőgazdaságot, de a Közös Agrárpolitika ambiciózus reformja mellett arra is szükség van a sikeréhez, hogy méltányosan megfizessék a gazdákat a fenntartható termelésért - hangzott el a Politico online mezőgazdasági és élelmiszer-csúcstalálkozóján.

Megnyílt az első narancsbor bár Londonban

Az Egyesült Királyság első narancsbort felszolgáló bárja a Silver Lining megnyílt Londonban. A narancsbor elnevezés talán úgy hangzik, mint egy új kifejezés vagy trend, de valójában az egyik legrégebb óta készített bortípus a világon.

Díjat nyert a KFC vegán burgere

A KFC gyorsétterem lánc díjat nyert a PETA-tól a vegán ételeket forgalmazó vállalatok versenyén, amiért a tavaly nyári termékbejelentést követően az összes vegán, csirke húspótlóból készült hamburgerét négy nap alatt kiárusította.

A helyes fűtéssel sokat tehetünk a légszennyezettség visszaszorításáért

A fűtési szezon kezdetén ismét a helyes fűtési technikákra és ezáltal a levegő minőségének megóvására hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium. A Fűts okosan! tájékoztató kampány rávilágít a szilárd tüzelőanyagok veszélyeire és káros hatásaira, emellett minden szükséges információt biztosít a helyes lakossági fűtéssel kapcsolatban.