Ez a szervezet viszi piacra Washington, Oregon, Idaho, Montana és Utah termesztőinek cseresznyéjét. Az idén egész júliusban 5 dollár fölött volt a cseresznye kilónkénti ára, pedig a kezdeti magas árakat általában gyors csökkenés követi.
A hatalmas kereslet nyomasztotta is az értékesítőket, akik korábban optimistán tekintettek erre az évre.
A felmérések szerint a friss cseresznye főképp impulzusvásárlás során kerül a vásárlók kosarába az üzletekben.
Most viszont a koronavírus-járvány miatt megugrott online-vásárlás azt mutatja, hogy ritkábban mentek a boltokba. Idénykezdettől fogva folyamatosan vásároltak online, illetve a sietős bevásárlások során az előrecsomagolt cseresznyét vették le a polcról.
Ebben közrejátszottak a reklámok és a cseresznye egészségre gyakorolt kedvező hatásainak publikálása is.
A cseresznyetermesztőknek nincs akkora reklámbüdzséjük, mint a nagy kiskereskedelmi láncoknak, úgyhogy az eladókra vannak utalva, hogy folyamatosan, láthatóan kínálják a gyümölcsöt. Az idén ugyanezt a boltok weboldalain kellett produkálni.
A Walmart egy lépéssel tovább is ment, és ingyenes próbacsomagokat kínált az északnyugati cseresznyéből.
Az idei termést 200 ezer tonnára becsülte a termelői szövetség, ami 2015 óta a legalacsonyabb termés. A cseresznye aprógyümölcsűség vírus miatti kivágások 25-30 ezer tonnával csökkentették a termést, a többiért pedig egy áprilisi hidegfront a felelős, ami hat napi esővel, széllel és hideggel járt.
Az időjárás mozaikosan befolyásolta az ültetvények termését, voltak, akik le sem szedték a cseresznyék, a legtöbben féltermést takarítottak be, és voltak olyanok is, akik rekordmennyiséget szüreteltek.
A termésátlagok 8 és 28 tonna közt alakultak hektáronként.