Back to top

Innovatív fejlesztéseikkel nyertek nemzetközi borturisztikai díjat

A Taste Hungary csapata nyerte el a londoni Drinks Business Wine Tourism díját. A céget többek között a közösségi média innovatív használatáért jutalmazták, amelyet a manapság komoly kihívásokkal küzdő borturisztikai ágazatban fejtettek ki.

Az angol Drinks Business magazin már 18 éve követi figyelemmel a legjobb, italokkal foglalkozó vállalkozások tevékenységét. Az általában a London Wine Fair keretei között megtartott ünnepélyes díjátadót idén a járványhelyzetre tekintettel online szervezték meg. Patrick Schmitt MW (Master of Wine) főszerkesztő szerint a Taste Hungary azért kapta meg a díjat, mert sikeresen használta a közösségi médiában rejlő lehetőségeket annak érdekében, hogy a nehéz helyzetbe került, jócskán visszaeső turisztikai iparágban új perspektívát nyújtson mind a vásárlók, mind partnerei, a borászok számára.

Bánfalvi Gőábor
Fotó: viniczai

A Taste Hungary fő célja, hogy nemzetközi elismertséget szerezzen a magyar boroknak. 2020, azaz a pandémia előtt éves szinten mintegy tízezer vendéget fogadtak a különböző gasztro- és bortúráikon, valamint a Tasting Table-ben, a cég borkóstoló pincéjében, hogy megismertessék velük a hazai borokat.

Ezen felül az Egyesült Államokban is jelentős mennyiségű magyar bort értékesítenek évről évre az egyedi, prémium tételek iránt érdeklődő fogyasztóknak.

Amikor márciusban a nemzetközi turizmus hirtelen leállt, a Taste Hungary gyorsan változtatott eddigi stratégiáján, és átalakította a korábban működő értékesítési láncot. A vendégek fogadása helyett a borokat szállították az ügyfeleikhez, nemcsak Magyarországon, de egész Európában és az Egyesült Államokban is.

„Idén a helyszínen szerzett, személyes élményeket kellett pótolnunk, és ehelyett a fogyasztók otthonába vinni a borkóstolást.

Attól a pillanattól kezdve, hogy a munkánkat fel kellett függeszteni, egészen addig a pontig, amíg előálltunk egy B tervvel, őrült időszakot éltünk meg. Idővel azonban sommelier-ink számára a házhoz szállítás, az értékesítés és az online élő adások készítése vált természetessé.

Mindannyiunknak ki kellett lépnünk a komfortzónánkból” – mondta Carolyn Bánfalvi, alapító a nagy váltásról.

És hogy milyen lépésekkel reagáltak a kialakult helyzetre? Elindították a tastehungary.eu weboldalt, webshopot, ahonnan belföldre és az Európai Unió tagállamaiba is lehet rendelni borokat. Több tucat ingyenesen elérhető, angol nyelvű élő adást szerveztek a Facebookon. Privát, sommelier-k által vezetett online kóstolókat is tartottak az EU-ban, illetve az USA-ban élők számára, akik a megrendelt boraik mellé így szakmai tudást kaphattak.

Új borszaküzletet is nyitottak azoknak, akik inkább személyesen szerettek volna vásárolni.
Taste Table borbolt
Fotó: viniczai

„A bor mindig kiváló eszköz arra, hogy összekössön embereket. Mi is meglepődtünk például, hogy az USA-ban mekkora igény mutatkozott a magyar borok iránt. Sok fogyasztó, köztük kint élő magyarok és magyar–amerikai közösségek jelezték: már régóta várták, hogy elérhetőek legyenek számukra is a kisebb pincéktől származó, egyedi karakterű magyar borok” – összegezte az egyik legfontosabb tapasztalatot Bánfalvi Gábor társtulajdonos.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/Wineglass Communication

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Borlovagok bíráltak a Küküllő mentén

Az első ízben megszervezett Borászok Borásza kitüntető címet a kelementelki Orbán Mihály vehette át a közelmúltban. A járványügyi szigorítások és óvintézkedések miatt a Kis-Küküllő menti két borlovagrend borászainak szűkebb körű versenyét tartották Balavásáron.

Túl vagyunk a szüreten

A Borászati Füzetek legújabb számában figyelmet szentelünk a biológiai alapok kérdéskörének. Az elmúlt számban indított Generációváltók sorozatunk legújabb szereplője a szekszárdi ifj Vida Péter, a közgazdászból lett borász. Illetve "Aszpirint a szőlőnek, avagy a szalicilsav szerepe az ellenálló képesség fokozásában" címmel olvashatunk írást a fenntartható gazdálkodás jegyében.

Új rózsafajták kaptak ADR minősítést

A világ legszigorúbb rózsaminősítő rendszere a német ADR rendszer. A minősítés menetét és értékelési szempontokat több évtizede dolgozták ki, a minősítésre javasolt újdonságokkal évente egyszer lehet nevezni. Ezt követően népes szakemberekből álló bizottság, 3 éven keresztül, évente 6 alkalommal vizsgálja, 11 eltérő adottságú kertben a virágcsodákat.

Nemzetközi borválogatást vezet be a Spar

A Spar bejelentése szerint nemzetközi borválogatást vezet be Shandong tartományi üzleteiben Kínában. A vállalat borszakértői jelenleg öt borkülönlegességet forgalmaznak Olaszországban és Franciaországban. Amikor pedig elérkezettnek látják az időt, az ország más résziben is bővíteni szeretnék borkínálatukat.

Tovább nőtt a munkanélküliek száma

Az augusztus-októberi háromhónapos időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma 4 millió 482 ezer volt, 38 ezerrel, 0,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban - közölte pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az EU kereskedelmi stratégiájának növelnie kell az uniós gazdaság versenyképességét

Az Európai Unió kereskedelmi stratégiájának növelnie kell az uniós gazdaság versenyképességét, minőségi munkahelyeket kell teremtenie, meg kell védenie a munkavállalókat, és fenntartható gazdasági növekedést kell generálnia - áll az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén az uniós kereskedelempolitika felülvizsgálatáról elfogadott állásfoglalásban.

„Jobbak lehetünk, mint a versenytárs” - Interjú az EXIM elnök-vezérigazgatójával

Komoly zuhanást élt meg a világkereskedelem az idei évben, de fontos különbség a mostani helyzet és a 2008-as válság között, hogy ma meglehetősen nagy mennyiségű forrás áll rendelkezésre, ráadásul kedvező feltételek mellett – mondta el lapunknak Jákli Gergely. Az EXIM elnök-vezérigazgatója értékelte a tavasszal bejelentett Kárenyhítő csomag eddigi eredményeit.

Szüreti jelentés: Mór megtette kötelességét

A Móri borvidék közel 600 hektár területű, amiből szüreti jelentést az elmúlt évekhez hasonlóan közel 450 hektárról várnak.

Kedvelt ünnepi motívum és védett növényfaj: a magyal

Az egész világon kedvelt a karácsonyi ünnepi dekoráció népszerű motívuma a magyal (Ilex). A tekintélyes, akár 8-9 méteres magasságot is elérő növény a sötétzöld szúrós ágával és élénkpiros bogyóival már az ókorban szimbolikus jelentéssel bírt. Most Németországban ezt a védett növényfajt választották az "Év fájának".

Benyújtotta a Kormány az új bortörvényt az Országgyűlésnek

Az Agrárminisztérium a szőlő-bor ágazat átlátható szabályozási rendszerének kialakítása, a fenntartható működésének elősegítése, valamint fejlesztésének megalapozása érdekében kedd este benyújtotta a szőlészetről és borászatról szóló törvényjavaslatát.