Back to top

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

Az International Organisation of Vine and Wine  (OIV) és a  World Tourism Organisation (WTO) szervezésében néhány héttel ezelőtt tartott webinárium moderátora Mariëtte de Toit-Helmbold  rámutatott arra, hogy az idegenforgalom mindig is ellenálló volt, és ez az iparág keményebben dolgozik a fenntarthatóbb újjáépítésért, mint valaha.

Feltétlenül újra kell indítanunk az idegenforgalmat, és a helyi, fenntartható utazásra kell összpontosítanunk.

Balatonfüredi Borhetek
Fotó: turizmus.com
Kiemelten kell kezelni az egészséget és a biztonságot az emberek megnyugtatása érdekében, illetve az ágazatok és régiók közötti együttműködést, amelynek középpontjában a helyi piac és a helyi emberek állnak, akik a borturizmus legnagyobb célcsoportja. Emellett szükség van kreatív megközelítésre, digitális megoldásokra, szem előtt tartva, hogy a technológia olyan eszköz, amelyhez emberi történetre van szükség ahhoz, hogy valódi hatást érhessen el.

A borturizmus most nagymértékben függ a szabadtéri rendezvények szervezésétől és kezelésétől,

mutatott rá a francia Catherine Leparmentier Dayot, a Great Wine Capitals-tól. Franciaországban a 2020-as nyári szezonban radikális változás történt a turisták származását tekintve, az idén ugyanis a turisták 94% -a francia. Kiemelte, ezek változásokat követelnek a szervezésben: fontos a kis helyi tevékenységek előnyben részesítése a nagy infrastruktúrákkal szemben, inkább vidéki, mint városi, inkább szabadtéri, mint beltéri rendezvényekre kell koncentrálni. Pozitív, hogy a borturizmus az összes követelményt biztosítani tudja a turistáknak, amelyeket az egészségügyi járvány idején előírnak. Azonban, továbbra is komoly nehézségekkel kell szembenézni a nyári szezon után, amikor a turisták visszatérnek  a munkájukhoz, ami a látogatók számának csökkenéséhez vezet.

Megoldásként a bortermelőknek szem előtt kell tartaniuk, hogy az innováció a túlélési mechanizmus, amit  nekik is meg kell lépniük. A fő kérdés, továbbra is az, hogyan tehetnék kívánatosabbá a helyi bort és a borászatokat a helyi turisták számára? 

Ez nagy kihívás, amelyre Bordeaux példáját hozta, ahol a látogatók többsége eddig külföldi volt. A borászatok helyzetét nehezíti, hogy a pincészeteknek semmilyen tervük és eszközük nem volt a belföldi turisták elérésére. Remélik, hogy a nemzetközi utazás hamarosan újraindul, ugyanakkor be kell látni, hogy be kell vonzani és ott kell tartani a helyi turistákat is, ehhez pedig fejlődnie kell a marketingnek, a bor köré épített történeteknek és az összes általunk létrehozott eszköznek.

Chilében nemzeti programot hoztak létre, amelynek célja a borturizmus megerősítése,  a befogadástól az alkalmazkodásig, az újraaktiválásig, három szakaszban valósítják meg. Az első szakaszban az egészségügyre és a biztonságra helyezték a hangsúlyt. Ezután jött az adaptációs szakasz, amelynek során a vállalatok új eszközöket készítettek elő és választottak ki a célcsoportjuk  eléréséhez, például on-line felületeket hoztak létre, webes szemináriumokat tartottak, hangsúlyt fektettek az ismeretátadásra. Végül a kommunikációnak és a marketingnek jut a kulcsszerepe.

Spanyolországban fontosnak tartják a személyre szabottabb élmények kidolgozását, amely kiegészítő ajánlat lehet a választott úti célokhoz.

Egri Bikavér Ünnep
Fotó: bikaverunnep.hu

 

Olaszországban is így gondolják:

ismerjék meg az ügyfeleket, hogy személyre szabott élményt tudjanak nyújtani, fontos a megfelelő egyensúly megtalálása a technológia és az emberi kapcsolat között, mivel a digitális kapcsolatok továbbra is itt maradnak velünk.

Ezekkel a változásokkal együtt a helyi turizmus fejlesztése vált a helyreállítás kulcsává, amelynek a fenntarthatóság az egyik pillére, mondta Roberta Garibaldi, aki hangsúlyozta a potenciális látogatókkal kapcsolatos hatékony adatgyűjtés fontosságát. Ezeknek a felhasználóknak a nyomon követése nagyon fontos a kreatív és hatékony szolgáltatások megtervezéséhez, az egyedi, személyre szabott ajánlatok kidolgozásához. Ezek az eszközök kiváló segítséget nyújtanak a látogatókkal való interakció fenntartásában, de nem szabad elengedni a személyes kapcsolatokat, és a jó sztorikat sem.

Sandra Carvao, az WTO turisztikai piackutatási és versenyképességi vezetője összefoglalva azzal zárta a webináriumot, hogy

az egyik legfontosabb dolog az ügyfélszerzés és a leendő vendégek megismerése, olyan modellekre van szükség, amelyekben az állami és a magánszektor együttműködik az idegenforgalom fejlesztésében a helyi közösségekkel.

Felhívta a figyelmet a desztináció menedzsmentjének fokozására, a látogatók bevonására az „új valóságba” a folyamat minden lépésében a digitalizációra támaszkodva. Hangsúlyozta a környezetvédelem és a fenntarthatóság fontosságát, példaként említve az egészségügyi protokollok miatt jelenleg használt eldobható anyagok és eszközök számának növekedését, ezért át kell gondolni,  hogyan lehet minimalizálni ezen intézkedések környezeti hatásait.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ausztrália több mint 30 millió tonnára becsüli az idei búzatermést

Az ausztrál gazdálkodók, ha minden jól alakul, több mint 30 millió tonna búzát fognak betakarítani ebben a szezonban. Az elmúlt időszak kedvező időjárása, a sok eső miatt 10 százalékkal több termést jósolnak a szakemberek, mint szeptemberben.

A magyar piac meghatározó szereplője

Az egyetlen termelői tulajdonban lévő, egyben a második legnagyobb magyar tejipari cég ez év júliusában tartott taggyűlésén újabb 3 évvel meghosszabbították Rózsás Mónika ügyvezető igazgató megbízatását. A pénzügyi szakember 2018 őszén vette át a vállalat irányítását, aminek korábban a gazdasági igazgatója, illetve ügyvezetőigazgató-helyettese volt.

A Főmenüben a humor is az alapanyagok között szerepel

Főmenű címmel új gasztroműsor indul karácsonykor Széll Tamással és Anger Zsolttal a Dunán, amelyben jobbnál jobb, otthon is elkészíthető receptekkel készülnek a nézőknek

Még a virághagymák is karanténba kerülnek

Új-Delhiben 55 000 darab virághagymát helyeztek karantén alá. Az ültetést a lehető legbiztonságosabb körülmények között szeretnék elvégezni.

Árutőzsde - Csökkent a repce ára

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratokra szóló jegyzéséről.

Gombák és fonálférgek nemzetközi adatbázisa

22 európai nyelven, köztük magyarul is elérhető a talajban kórokozó gombák és fonálférgek nemzetközi adatbázisa a www.best4soil.eu honlapon keresztül.

Rekordot döntött a banánexport

Új eladási csúcsot ért el ebben az évben Ecuador a banánexport terén. A világjárvány ideje alatt több banánt értékesítettek, mint egy évvel korábban.

Természetvédelmi kapacitásfejlesztés öt balkáni országban magyar segítséggel

Természetvédelmi kapacitásfejlesztésbe kezd öt balkáni államban (Albánia, Észak-Macedónia, Koszovó, Montenegró és Szerbia) a debreceni székhelyű BioAqua Pro Kft. és a Magyar Természettudományi Múzeum.

Mi lesz a mikulásvirággal?

Az osztrák mikulásvirág termesztők a magánszemélyek vásárlásaiban bíznak. Mivel a kertészetek a lezárás alatt is nyitva tarthatnak, sokan saját üvegházaik dekorálásával csábítják magukhoz a vásárlókat, akik a növények mellet karácsonyi asztaldíszeket, kompozíciók is vásárolhatnak.

Rekordot döntött a fekete péntek

Az idei fekete pénteken a virtuális vásárlások értéke minden eddiginél nagyobb volt: a tavalyinál 21,6 százalékkal többet vásároltak a fogyasztók online. A legtöbben a szórakoztatással kapcsolatos eszközöket keresték, de sokan az élelmiszereket is az interneten szerezték be.