A gazdák számára az nehezítette a helyzetet, hogy a járvány előtti időszakban kiépített kereskedelmi csatornák beszűkültek. A háztáji gazdaságok általában sikeresen reagáltak a felmerült problémára közvetlen értékesítéssel és házhozszállítással. A korábban felépített online értékesítésnek és a webáruházaknak előnyei még inkább megmutatkoztak.
A nagyobb árualapot termelő gazdaságok viszont rendkívül súlyos helyzetbe kerültek az évek óta nagytételben vásárló biztos vevők eltűnésével. A felvásárló szállodák, éttermek bezárása, a piacok korlátozott működése, a friss termékek iránti bizalom és a fizetőképes kereslet rohamos csökkenése miatt erőteljesen megcsappant az érintett vállalkozások bevétele. Ezen nehézségek számos más problémát is előrevetítenek. Fennáll az a veszély, hogy a gazdálkodók az új termelési év elindítását képtelenek lesznek finanszírozni.
Láthatjuk, hogy a járvány okozta gazdasági változások megkövetelték a gyors alkalmazkodóképességet, proaktivitást. Alább a „jó gyakorlatok” között is olvashatjuk, hogy egyes cégek talponmaradását a termelés átállása, a munkaerő átszervezése jelentette.