Back to top

Új-Zélandon négy napos munkahéttel kísérleteznek

Az Unilever, napi fogyasztási cikkeket értékesítő vállalat közleményében kifejtette, hogy négy napos munkahét bevezetését fontolgatja, melynek első lépéseként minden új-zélandi alkalmazottjával teszteli a jövőben bevezethető munkarendet.

Az Unilever korábban már bejelentette, hogy mind a 81 új-zélandi munkavállalója részese lesz ennek a teszt folyamatnak, melyet a következő hetekben kezdenek el és 12 hónapon keresztül tart majd, egészen jövő decemberig.

A tesztben résztvevő alkalmazottak továbbra is öt napos munkabért kapnak, annak ellenére, hogy mindössze négy napot dolgoznak csak hetente.

Elvégzett munka, új módszer

Nick Bangs, az Unilever új-zélandi igazgatója elmondta, hogy ezzel a változással azt kívánják elérni, hogy változtassanak a munkavégzés módján, ugyanis, ha az alkalmazottak elvégzik a feladataikat a rendes munkaidő alatt, nem emelik meg a napi munkaórák számát annak ellenére sem, hogy mindössze négy napos hétről van szó.

„Ha a napi munkaórákat bővítenünk kell, amiatt, hogy négy napot dolgoznak a csapataink, pont a lényegét veszítjük el a munkahét változtatásnak” – mondta.

„Nem szeretnénk, hogy az alkalmazottak késő estig dolgozzanak, de lényeges változást kívánunk elérni a munkavégzés módszerében.”

Az egy éves kísérleti időszak letelte után a vállalat értékelni fogja a teszt kimenetelét, és kitalálják azt, hogy miként tudna működni a négy napos munkahét a maradék 155 000 munkavállalójával világszerte.

„Ez mindössze még csak egy kísérlet, így nem vállaltunk kötelezettséget a 12 hónapon túli időszakra, sem pedig Új-Zélandon túli területre. Ellenben úgy gondoljuk, hogy sok újdonságot tanulhatunk ez idő alatt” – mondta.

Új-Zélandon az Unilevernek nincs gyára, így a kísérletben résztvevő alkalmazottak kereskedelemmel, forgalmazással és marketinggel foglalkoznak.

Rövidebb munkahét

A rövidebb munkahét kérdése már egy ideje vita tárgyát képezi Új-Zélandon, a Perpetual Guardian ingatlantervező cég tavaly közölte, hogy úttörő ötletet lát ebben a megoldásban és növekvő produktivitást tapasztaltak a tevékenységeik során.

Jacinda Adren, miniszterelnök támogatja a vállalatokat abban, hogy átgondolják a négy napos munkahét lehetőségét annak érdekében, hogy rugalmasságot biztosítsanak az alkalmazottaknak és megóvják őket a koronavírus-járványtól.

Továbbá hozzátette, hogy ez a lépés segíthet növelni a belföldi turizmust, miközben a nemzetközi határok zárva vannak.

Azonban Új-Zéland kormánya hivatalosan nem fogadta még el a négy napos munkahét bevezetését.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Válaszd a természetet, válaszd a kartont!

A Tetra Pak, az élelmiszer-feldolgozás és -csomagolás egyik vezető vállalata "Válaszd a természetet, válaszd a kartont!" elnevezéssel indított kampányt, amelynek célja, hogy klímasemleges, teljes egészében megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készült csomagolásokat hozzon létre.

Oroszország a hajdinaexport korlátozását fontolgatja

Oroszország azt fontolgatja, hogy egy ideig korlátozza a hajdina exportját annak érdekében, hogy stabilan tudja tartani a hazai árakat – közölte az orosz mezőgazdasági minisztérium.

Száz Covid-pozitív spárgaszedő miatt zárhatnak az iskolák

Egy németországi spárgatermesztő gazdaság dolgozói között rutinszerűen végzett koronavírus-tesztelés során a tesztek mintegy tizede pozitív lett. Ezzel olyan szintet ért el az új fertőzöttek aránya a járásban, amelynél a törvény már korlátozó intézkedéseket ír elő.

Fiatalok szemléletmódja lehet a vállalatok jövője

Az alma materből kikerülő frissdiplomások agráriumban való elhelyezkedése nem kis kihívás elé állítják a fiatalokat. A cégek többsége elvárja a több éves szakmai tapasztalatot és idegennyelv-ismeretet, ugyanakkor a mai világ megköveteli az ifjúság új szemlélet- és gondolkodásmódját, amit a vállalatok a piaci versenyképességben tudnának kamatoztatni.

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

Ma még ne rohanjuk a múzeumokba - a nyitásra sok helyen még várni kell

A múzeumok lassan ébrednek a "covid álomból", ám a nemzeti parkok gyorsan reagáltak, a zömük május elején megnyitotta a bemutatóhelyeit. A jelenős közgyűjteménnyel bíró múzeumok viszont még csak most tervezgetik a nyitást. Van amelyik csak júniustől akarja fogadni a nagyközönséget, és akad olyan neves múzeumunk is, amelyik még azt hirdeti a honlapján, hogy novembertől zárva kell lenniük.

Magyarországra került a 300 ezredik SULKY műtrágyaszóró

Az AXIÁL Kft. forgalmazhatta a SULKY 300 ezredik műtrágyaszóróját. Az XT 130 ECONOV-ot Umenhoffer Péter marketingigazgató adta át Bodorics Pálnak, a Répcevölgye 2001 Kft. ügyvezető igazgatójának.

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton.

COVID-19: eljött a 6 hozzávalóból készült receptek ideje

Leáldozott az ételbloggereknek? Ágazati szakértők szerint a nemzetközi baromfiiparnak a hús mellé egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető recepteket is célszerű kínálniuk – adja hírül a wattagnet.com. A koronavírus járvány idején ugyanis a közösségi médiát elárasztották a 60 másodpercbe sűrített húsétel-receptek – ez pedig hosszú távra megváltoztatta a főzési szokásokat is.

Ismét látogatható az Erdőpusztai Bemutatóház

Megnyitotta a NYÍRERDŐ Zrt. Debreceni Erdészete a Bánki Pihenőcentrumban levő Erdőspusztai Bemutatóházat, amelyet a koronavírus járvány elleni védekezésről szóló kormányrendelet értelmében tavaly november óta tartott zárva.