A Terméktanács ugyan 17 éve kisebb nagyobb megszakításokkal végez általános iskolás gyermekek és pedagógusaik számára oktató, ismeretterjesztő tevekénységet, azonban 2/2015. (II. 6.) FM rendelet alapján működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével az elmúlt időszakban jóval látványosabb és élménydúsabb kiállítással járhatták az országot.
A mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, ezáltal szokásukká válik a tejivás és a tejtermék fogyasztás. A program során a gyerekek rendhagyó osztályfőnöki óra keretében dietetikus által – kellő szakmaisággal, de mégis gyermekek nyelvén – tartott ismeretterjesztő előadást követően, öt élményállomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal.
Az élménypontok között szerepel egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, melynek segítségével játékos keretek között a Tejszív logóval ismerkedhetnek meg a gyermekek. A kisiskolások egy, a tejtermékekhez kötődő játék során egy tableten keresztül megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, melynek során megtudhatják milyen szabad szemmel nem látható vitaminok és ásványi anyagok találhatók meg a tejben. Mindezeken túl egy versenypályává alakított terepasztalon ismerkedhetnek meg a tejtermelés folyamatával, szimbolizálva a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltok polcáig.
Elmondható azonban, hogy a 2020-as év rendhagyó és nehézségekkel teli időszaka ellenére is óriási sikerrel zárult a program, amit az iskolák részéről érkező számtalan pozitív visszajelzés igazol.
A program 2017. és 2020. között 117 magyarországi település 204 iskolájában és 25 áruházlánc parkolójában jelent meg, egy-egy településen jellemzően több napig állomásozva, melynek köszönhetően – csak az iskolákban mostanáig több mint 35 ezer gyermek és pedagógusaik számára nyílt lehetőség megismerni a tej és tejtermékek pozitív élettani hatásait.