A családi tulajdonban lévő vállalat közölte, úgy döntött felfüggeszti minden oroszországi tevékenységét, valamint Ukrajnában is kénytelen volt ideiglenesen leállítani a forgalmazást.
A Lavazza közleményében kiemelte, hogy a nyersanyagárak emelkedése miatt „rendkívül összetett és kihívásokkal teli” 2022-es év elé néz.
– mondta Antonio Baravalle vezérigazgató.
Az áremelkedés elsősorban a globális ellátási lánc problémáinak és az időjárási események okozta károknak tudható be – tette hozzá a torinói székhelyű csoport.
A vállalat kamatok, adózás, értékcsökkenés leírás és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 2021-ben 312 millió euró (117,64 milliárd forint) volt, ami 23,3%-kal több, mint 2020-ban.
A bevételek tavaly 11%-kal 2,3 milliárd euróra (867,12 milliárd forint) nőttek, ami annak is köszönhető, hogy a COVID-19 járvány következtében az emberek többet tartózkodtak otthon.