Back to top

Költségcsökkentéssel és áremeléssel készülnek a cégek a jövő évre

Költségcsökkentéssel és áremeléssel készülnek a vállalkozók a 2023-as év nehézségeire, a cégek 25 százaléka azonban fejlesztéssel "előre menekülne" - derül ki a Billingo online számlázó kutatásából, amelyet az MTI-nek hétfőn juttattak el.

A Billingo több mint 160 ezres vállalkozói ügyfélkörében végezte el az online kutatást, amelyben 3000 vállalkozó válaszát dolgozta fel a cégek költségterheiről és a jövő évi terveiről. A válaszadók többsége, 62 százaléka egyéni vállalkozó volt, 32 százaléka kft., bt. A több mint 3 év vállalkozói tapasztalattal rendelkezők felülreprezentáltak voltak a mintában.

A közleményben kiemelték, hogy

a költségek csökkentését a  válaszadók 27 százaléka az eszközbeszerzések visszafogásával oldaná meg, a rezsiköltségeken, az igénybe vett szolgáltatásokon, valamint az anyag-, illetve marketing költségeken - azonos arányban - a cégek 15 százaléka spórolna.

A vállalkozások 19 százaléka digitalizációval szorítaná le a költségeit, a piaci visszalépést 7 százalék tervezi.

Saját termékeinek vagy szolgáltatásainak árát a válaszadók zöme, 60 százaléka maximum 25 százalékkal emelné; a minta jelentős kisebbségét képviselték azok, akik ennél jóval nagyobb emelést vagy az árak változatlan szinten tartását tervezik.

A felmérés szerint a vállalkozók 64 százaléka jelentős, 11 és 50 százalék közötti céges költségnövekedésre számít jövőre.

Besztró Szabolcs, a Billingo operatív és stratégiai igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a vállalkozások tudatosan készülnek a következő időszakra, beruházások ugyanúgy lesznek, de feltehetően a költségcsökkentő megoldások dominálnak majd. A vállalkozások épp most hozzák meg a nagy döntéseket arról, hogy melyik oldalra soroljanak be - tette hozzá.

A felmérés adatai szerint a cégek 25 százaléka fejlesztéseket és beruházásokat tervez a fejlődés érdekében. A válaszadók 53 százaléka jelezte, hogy új ügyfeleket szerezne, és új piacokon próbálkozna, ezzel stabilizálva vagy megnövelve az árbevételét.

A kutatásból az is kiderült, hogy a legtöbb vállalkozó rezsiköltségei mostanra a tavalyi év végéhez képest 11-50 százalékkal nőttek, továbbá a cégek közel 30 százaléka 11 és 50 százalék közötti bérköltség növelést hajtott végre; 52 százaléknál idén nem volt még szükség jelentős béremelésre.

Az igénybe vett eszközök és szolgáltatások esetében a válaszadók 25 százaléka nagyjából 11-25 százalékos áremelkedésről számolt be, további 25 százalékukat 26-50 százalékos áremelés sújtotta, 15 százaléka elkerülte a jelentős költségnövekedést.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A méhész is vállalkozó 7. - Vállalkozásvezetés gyorsan változó környezetben

Jelenleg egy elég komolynak tűnő gazdasági válság elején járunk. Aki kicsit is ért a gazdaság ciklikusságához, az tudja, hogy ez nem egy váratlan dolog.

Csökkentek az amerikai termelői árak februárban havi szinten

A várt növekedés helyett csökkent az amerikai termelőiár-index februárban havi szinten.

Nemcsak elértük, hanem meg is haladtuk az uniós árakat

A vágócsirke élősúlyos termelői ára néhány európai uniós tagország összevetésében Magyarországon volt a legmagasabb februárban. Olcsóbban adták a csirkét a termelők Franciaországban, Csehországban, Szlovákiában, Németországban, Lengyelországban és Olaszországban is. Elkészült az Agrárközgazdasági Intézet legfrissebb jelentése a baromfihús- és tojáspiacról.

Liszt Etiópiából és csirke Ghánából?

Az ukrajnai háború keményen sújtotta Afrikát, mint élelmiszer-importőrt. A kontinens azonban hatalmas kiaknázatlan potenciállal rendelkezik a mezőgazdaságban, ez pedig tőkét vonz Afrikába.

Többszörösére nőttek a vállalati energiaköltségek egy felmérés szerint

A magyarországi cégek 80 százalékának legalább a háromszorosára, kisebb részüknek ennél is nagyobb mértékben nőtt az energiaköltsége 2022-ben az EY felmérése szerint - közölte a tanácsadó cég hétfőn az MTI-vel.

Válság az európai zöldségpiacon: Spanyolország védi a piacait

A friss zöldségek hiánya és drágulása számos európai országban, azaz a saláta-válság legfőbb oka a rossz időjárás Spanyolországban és Marokkóban. Ebben a helyzetben Spanyolország saját piacát védi.

Hátrányosan érinti, de nem veszélyezteti az energiaárak emelkedése a nagyvállalatokat

Érzékenyen érinti a nagyvállalatokat az energiaárak emelkedése, de a működésüket nem veszélyezteti - derült ki a K&H nagyvállalati növekedési index tavalyi utolsó negyedéves méréséből, amelynek eredményéről csütörtökön tájékoztatták az MTI-t.

Tojáshiány Angliában, friss zöldségből is kevés van

Óriásit zuhant a tojástermelés az Egyesült Királyságban, tavaly csaknem egymilliárd darabbal kevesebb tojást termeltek, mint 2019-ben. De más élelmiszerek is hiányoznak a polcokról.

Kevesebb műanyaghulladék a technológiafejlesztés hatására

A készételeket gyártó és forgalmazó vértesszőlősi Foodbox Kft. 855,54 millió forintból technológiafejlesztést és kapacitásnövelést valósított meg - közölte a vállalat az MTI-vel.

Dísznövény kereskedelem - piacélénkítő javaslatok

Kiskereskedelmi láncokba szállító, nagykereskedő, a Flora Hungaria virágpiacra termelő, illetve háztól értékesítő vállalkozások, termelői csoportok hiteles szakemberei beszéltek az árképzésükről, piaci helyzetükről a növényházi dísznövénytermesztőknek szóló Szimbiózis kertésztalálkozón. A kereskedelmi tapasztalatok, nehézségek őszinte, nyílt felvállalása, megvitatása mindenkinek hasznos lehet.