A Billingo több mint 160 ezres vállalkozói ügyfélkörében végezte el az online kutatást, amelyben 3000 vállalkozó válaszát dolgozta fel a cégek költségterheiről és a jövő évi terveiről. A válaszadók többsége, 62 százaléka egyéni vállalkozó volt, 32 százaléka kft., bt. A több mint 3 év vállalkozói tapasztalattal rendelkezők felülreprezentáltak voltak a mintában.
A közleményben kiemelték, hogy
A vállalkozások 19 százaléka digitalizációval szorítaná le a költségeit, a piaci visszalépést 7 százalék tervezi.
Saját termékeinek vagy szolgáltatásainak árát a válaszadók zöme, 60 százaléka maximum 25 százalékkal emelné; a minta jelentős kisebbségét képviselték azok, akik ennél jóval nagyobb emelést vagy az árak változatlan szinten tartását tervezik.

Besztró Szabolcs, a Billingo operatív és stratégiai igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a vállalkozások tudatosan készülnek a következő időszakra, beruházások ugyanúgy lesznek, de feltehetően a költségcsökkentő megoldások dominálnak majd. A vállalkozások épp most hozzák meg a nagy döntéseket arról, hogy melyik oldalra soroljanak be - tette hozzá.
A felmérés adatai szerint a cégek 25 százaléka fejlesztéseket és beruházásokat tervez a fejlődés érdekében. A válaszadók 53 százaléka jelezte, hogy új ügyfeleket szerezne, és új piacokon próbálkozna, ezzel stabilizálva vagy megnövelve az árbevételét.
Az igénybe vett eszközök és szolgáltatások esetében a válaszadók 25 százaléka nagyjából 11-25 százalékos áremelkedésről számolt be, további 25 százalékukat 26-50 százalékos áremelés sújtotta, 15 százaléka elkerülte a jelentős költségnövekedést.