Javában zajlik Berlinben a nemzetközi friss zöldség-gyümölcs kereskedelem legnagyobb világtalálkozója, a Fruit Logistica. A második napi hírválogatásban a szervezők a fenntarthatóság topikra hívják fel a figyelmet, amelynek
szellemisége áthatja a kiállítás mint a 27 csarnokát. Hiszen pillanatnyilag ez az a hívószó, amely az egész ágazatot mozgatja; a fenntarthatóan termelt, csomagolt, szállított stb. élelmiszerek piaca ugyanis folyamatosan nő.
Mint a szervezők írják, még soha nem tudtak ennyire sok tanúsított bioterméket felsorakoztatni a standokon: az idén a 184 kiállító kínál ilyen árut vagy szolgáltatást, a 27 csarnokból 20-on átvezet az útja annak, aki végig szeretné járni a „turistajelzéssel” kijelölt bioútvonalat.
A téma érdekességeként ezenkívül a CO2 Correct nevű cég standjára hívják fel a figyelmet a szervezők, ahol minden vállalkozás kiszámolhatja termékeinek és logisztikájának CO2-lábnyomát (a cég amúgy CO2-kompenzációs szolgáltatást kínál); illetve a számos csomagolóanyag-gyártó cég standját ajánlják a látogatók figyelmébe. Az egész ágazatot a fenntarthatóság mozgatja, de a csomagolást különösen, és ez a kiállításon is nagyon erősen érződik. Az iparág képviselői pedig ezt a fórumot is igyekeznek kihasználni üzenetük továbbítására, vagyis, hogy több átláthatóságot és egységes szabályozást szeretnének Európa-szerte.