A magyar bor a magyar élelmiszeripar legismertebb csúcsterméke – hangsúlyozta a 32. Budapest Borfesztivál csütörtöki megnyitóján az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.
Nobilis Márton kiemelte, a magyar közönség immár sok boros rendezvény közül választhat, de a „borfesztiválok királynője” továbbra is a Budapest Borfesztivál.
Mint kiemelte: a kormányzat számára a magyar bortermelés stratégiai ágazat. Ezt mi sem biztosítja jobban, mint hogy Rókusfalvy Pál személyében a területnek saját kormánybiztosa van, ráadásul a magyar állam évi 30 milliárd forinttal támogatja az ágazatot – közölte Nobilis Márton.
Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos a Magyar Bormarketing Ügynökség első, Buborékok nyara című belföldi kampányáról szólva elmondta:
A több mint 150 borászat részvételével lebonyolított kampány hirdetései legalább 5 millió fogyasztót értek el, a nyári boros és zenei rendezvényeken pedig több mint 250 ezer fiatal ismerkedhetett meg a magyar borokkal a Buborékok nyara kampány révén – számolt be az eredményekről.
A Magyar Bormarketing Ügynökség a Budapest Borfesztiválon is saját standdal vesz részt, ahol számos program várja az érdeklődőket – mondták el az ügynökség munkatársai.
A 32. Budapest Borfesztivál csütörtöktől vasárnapig több mint 150 kiállító boros és gasztronómiai kínálatával várja a vendégeket, az idei díszvendég országok Argentína, Brazília, Chile és Uruguay.