Az amerikai borsófehérje piac jövőjével kapcsolatos aggodalmak merülnek fel, mivel az ipar veszélybe kerülhet az összetevő olcsó kínai importja miatt. A minneapolisi székhelyű Puris Proteins panaszt nyújtott be az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz és a Kereskedelmi Minisztériumhoz, azt állítva, hogy a dömpingelt és támogatott import miatt kénytelen volt elbocsátani dolgozókat a wisconsini Turtle Lake-i üzemében.
A Myco Technology új jelentése szerint a növényi alapú fehérjék piaca, amely magában foglalja a borsófehérjét, valamint a népszerűbb szójafehérjét, növekedésnek indult, és egyre szélesebb fogyasztói kört ér el. A növényi alapú fehérjeporok, beleértve a borsófehérjét is, már nem csak sportolók és vegánok számára készülnek. A Myco Technology jelentés rávilágít arra, hogy a megkérdezett növényi fehérjefogyasztó közül csak 17%-uk vallotta magát vegánnak, és 38%-uk ténylegesen tehéntejjel keveri a termékeket. Ez azt jelzi, hogy a vásárlás oka jobban összefügg olyan tényezőkkel, mint az íz és a minőség, mint a táplálkozási szemlélet. De ahogy a növényi alapú fehérjepor termékek egyre népszerűbbek, az iparág amerikai jövője veszélybe kerülhet.
A világ borsófehérje-piacának értéke 2022-ben 1,9 milliárd dollár volt, és 2023 és 2030 között várhatóan 12%-os éves növekedési ütem mellett fog növekedni a Grand View Research szerint. A keresletet növekedését az egészséggel és fitnesztrendekkel, valamint a növekvő számú vegánokkal és vegetáriánusokkal magyarázzák.
A Puris, amely a növényi alapú „hús”ipari óriás, a Beyond Meat egyik legfontosabb borsófehérje-beszállítója, 2019-ben új borsófehérje-gyártó üzemet nyitott a minnesotai Dawson-ban, amely lehetővé teszi az észak-amerikai borsófehérje 50%-ának feldolgozását. Az AgFunder News jelentése szerint, az USA termelői jelentősen nyomot áron kénytelenek értékesíteni, az olcsó kínai import miatt, így nem tudnak részesülni a növekvő piaci potenciálból. A jelentés szerint 2022-ben öt amerikai borsófehérje-felvásárló adatai szerint az alapanyag 96,6%-át Kínából, 2,3%-át amerikai termelőktől és 1,1%-át más országokból vásárolta.