A kétnapos üzletember-találkozón és konferencián több mint száz külföldi beszerző találkozik 46 magyar exportképes vállalkozással, számos tárgyalás lefolytatása érdekében. A program célja, hogy a hazai élelmiszeripari vállalkozások külpiacra lépését segítse, valamint hogy a magyar termékeket minél szélesebb körben megismerjék a nemzetközi piacon.
A rendezvény sajtótájékoztatóján a Business to Business(B2B) esemény vette kezdetét. Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy
A jövőbeni cél pedig az, hogy az élelmiszeripari kivitel értékben és a termékek hozzáadott értékében is még jelentősebbé váljon.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, a program házigazdája elmondta, az Agrármarketing Centrum 2022-ben kezdte el az üzletember-találkozók szervezését, és az egy év alatt összesen tizenegy eseményt valósítottak meg, például Barcelonában, Madridban, Tokióban, Helsinkiben, Dublinban, illetve Csíkszeredában és Sepsiszentgyörgyön. Az ügyvezető-helyettes kifejtette,
A Hungarian Food Summit eseményre összesen 87 cégtől 124 beszerző érkezett, többek között Kolumbia, Bosznia-Hercegovina, Szerbia, Csehország, az Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Románia, Spanyolország képviselői tárgyaltak a 46 magyar cégvezetővel.
Varga Tibor