A Nemzeti Energiaügyi Hivatal szerint ezzel fokoznák azokat a környezetvédelmi megoldásokat, amelyek esetében Kína lemaradt a többi nagy globális gazdaságtól. Az Európai Unióhoz és az Egyesült Államokhoz viszonyítva csekély szakpolitikai támogatás miatt Kínában alacsony a biodízel-felhasználás, ami a kőolajból származó dízel alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívája. Az ilyen törekvések magukban foglalják a használt sütőolaj, az UCO-alapanyag ellátási láncának integrációját és az üzemanyag elosztását benzinkutaknál.
A hivatal azonban nem közölt részleteket mindezek finanszírozásáról és a határidőkről.
Az UCO-ból előállított biodízel energiatartalma valamivel alacsonyabb, mint a hagyományos-dízelé,
– mutatta ki az amerikai Argonne National Laboratory 2022-es tanulmánya. Míg Kína az előrejelzések szerint idén 1,9 milliárd liter biodízelt állít elő, a belföldi kereslet ennek csupán 40 százalékát fogja felhasználni – derül ki az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának (USDA) adataiból. Kína nem jelentett be keverési arányokat a biodízelre vonatkozóan, és csak Sanghaj ajánlott fel támogatást a biodízel-gyártáshoz – áll az USDA jelentésében.
A biodízel és a fenntartható repülőüzemanyag – a kerozin alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívája – korlátozott hazai felhasználása lehetővé teszi, hogy Kína nagy mennyiségű UCO-t exportáljon az Egyesült Államokba és az Európai Unióba, ahol a támogatások és a bekeverésre vonatkozó rendelkezések növelik a bioüzemanyag-keresletet.