0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 13.

Magyar csúcsborhoz magyar csúcspohár!

Elkészült egy magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, mely teljesen új, elegáns, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, Tokaj legegyedibb kincsének, az aszúnak.

Míg régen elég volt, ha már nem csak vizespohárból kínálták a bort (bár ki ne örült volna a kínálásnak a szőlőhegyen, a pincegrádicson), mára sokkal kifinomultabbakká váltak a borkóstolási szokásaink. Évtizedekkel ezelőtt nem igazán hittünk benne, hogy a pohár formája, mérete, mennyire befolyásolja értékítéletünket. El is készültek a különböző bortípusokhoz, később szőlőfajtákhoz tervezett poharak, s ennek a sornak része az aszúglass.

Az idei AszúDay (december 10) kicsit más, mint az eddigiek. Elkészült egy magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, mely teljesen új, elegáns, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, Tokaj legegyedibb kincsének, az aszúnak.

“A világ egyik legszebb borához csakis a legmagasabb színvonalú pohár lehet méltó.” vallja Ripka Gergely borszakíró és a nemzetközi díjat nyert TokajGuide szerzője, aki egy éven át készítette elő a projektet, melyet alapos szakmai és szakmaközi egyeztetés kísért. A legszebb eleme ennek a történetnek, hogy itt Magyarországon rendelkezésre állt ehhez a legfőbb szakmai partner, a Halimba Crystal, mely kizárólag kézi készítésű kelyhekkel foglalkozik, prémium minőségben, zömmel külföldi piacokra, de örömmel állt a kezdeményezés mellé, mely Tokaj egyediségét szeretné bemutatni úgy, ahogy eddig soha nem kóstolhattuk!

“Világszerte kihívás az édes borok eladása, de egy méltó pohár adta exkluzív kóstolási élmény is alakíthat ezen a tendencián, mely nem csupán fine dining éttermekben, de otthon is átélhető egy palack csodás aszúborral és egy tökéletes pohárral.”

– mondja el a projektfelelős, aki többek közt a Tokaji borvidék elismert termelőin túl, master sommelier-t, boros oktatót is bevont a szűkebb fejlesztői csapatba, annak érdekében, hogy a megfelelő pohárforma “kikristályosodhasson” a folyamat végére. A projekt kiemelt célja volt, hogy ezáltal is helyzetbe kerüljön a tokaji édes bor idehaza és külföldön egyaránt, és merjünk hozzányúlni bármilyen különleges alkalommal, nem csupán karácsonykor!

“Magam is rengeteg pohárral kísérleteztem aszú mellé az elmúlt években. De több selejtező körben válogattuk le azokat a formákat, melyek biztosan nem alkalmasak aszúhoz, majd két körben választottunk ki a már létező, majd a teljesen új formák közül a tökéletest; ezeket több borral teszteltünk: idős és fiatal 5 és 6 puttonyossal egyaránt. A végső, augusztusi teszt alkalmával nem csak a 7 fős szűk stáb, de Tokajban a borvidék számos termelője, összesen 40 szakmabeli (köztük MW-k, MS, hegyközségi tagok, borszakírók stb) nem kevesebb, mint 30 aszúval tesztelte az 5 esélyes pohárjelöltet, így az ő pontszámaik is mind benne vannak a kiválasztott pohárban.” – avat be minket az ötletgazda.

Egy ilyen pohár csakis úgy lehet sikeres, ha közös értékként gondolunk rá! Az új pohár ipari formavédjegy-oltalmát a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanács gondozza.

A pohár december 8-án mutatkozott be ünnepélyes keretek közt, Tarcalon, a Magyar Bormarketing Ügynökség támogatásával.

Ez a kehely más, mint a többi. Az ASZÚGLASS-szal az aszú fogyasztásának erősítése a legfőbb cél: valahol mindkét produkció az emberi teljesítmény izgalmas kicsúcsosodása a borok világában. – Édes borok terén az aszúnak sincs párja, ahogy ez az új pohár is igen különleges helyről érkezik. – Halimba kapacitásai évekre előre le vannak kötve külföldi megrendelésekkel, de számos jól ismert külföldi cég boros poharait is ők fújják. Aki a kezébe veszi ezt a kelyhet, azonnal érezni fogja, hogy új távlatok nyílnak meg a borkóstolási élmények terén, még ahhoz képest is, amit eddig az aszútól kaptunk: pár cseppnyi luxus életérzés.

A tesztelések tanúsága szerint a pohár formája kecses megjelenésén túl illatban is, ízben is a lehető legtöbbet hozza ki mindenféle édes tokaji borból, nem csak az aszú esetében. A szerencsés fogyasztók pedig az első éttermekben, pincészeteknél és borszaküzletekben már találkozhatnak ezzel a páratlan élménnyel.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: