Manapság már nem csak az ékszerek, a dizájner ruhák és bútorok, különleges ínyencségek tartoznak a luxus kategóriába, a sor a luxus ásványvizekkel is bővült.
Ezek például Hawaii vulkanikus sziklákból feltörő forrásokból vagy a Himalája nehezen megközelíthető zugaiból származó ásványvizek. De ebbe a kategóriába tartoznak a skandináviai forrásokból és sarkvidéki gleccserek felolvasztásából nyert vizek, vagy a Föld túlsó oldaláról gyűjtött forrás és esővizek.
A víztermelők és palackozók hangsúlyozzák, hogy ezek a nehezen megközelíthető helyekről származó vizek kristálytiszták és összetételüknél fogva a legjobb a szervezetünknek, valamint arról az egyedi összetételről és ízről beszélnek, amelyet a víz a származási helyének köszönhet. Egyszóval, azok a helyek, ahonnan ezek az úgynevezett luxusvizek származnak, sok szempontból különlegesek és egyediek.
A Bling H2O-t például Swarovski kristályokkal díszített palackba töltik, amihez Magyarországon is hozzá juthatunk közel 65 ezer forintért. Az amerikai cég arra a marketing elméletre alapoz, miszerint sokat elárul egy személyről az általa fogyasztott palackozott víz és Hollywoodban a sztárok palackozott vize az előadásuk része. Ennek megfelelően „tálalják” az ásványvizet, ami például olyan eseményeken, mint az Emmy gála, vagy az MTV díjátadó partija is frissítőül szolgál.
A Nevas Water Cuvée-t finom szénsavval dúsítják Németországban, és fekete pezsgősüvegbe töltik, hogy kihangsúlyozzák a luxus érzését, közel 17 ezer forintért érhető el. A szlovén ROI prémium forrásvíz fél literes palackjáért több mint 15 ezer forintot kérnek. A magnéziumban gazdag vizet egy több mint 8000 éves forrásból nyerik, és a helyi legendák szerint több csodálatos gyógyulás köthető a fogyasztásához.
Egyes víztermelők és palackozók megtalálták a prémium ásványvizek speciális piaci rését, ráéreztek erre az igényre, és örömmel elégítik ki a különlegesre, az egyedire vágyók kívánságát, és a világ távoli részeiről származó úgynevezett luxus ásványvizek ipara virágzik.
A víz egyre szűkösebb erőforrás, és emberek milliói nem jutnak tiszta vízhez, ezért egyre több olyan vállalat van, amelyik a lehető legnagyobb szeletet akarja biztosítani magának ebből a tortából, vagyis az ivóvíz-kitermelő iparágból.