0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 18.

Ha egyedit szeretne, most kell Lamborghini traktort venni

Ferruccio Lamborghini 100. születésnapja alkalmából 40 darab limitált szériás Centenario sportkocsit építettek és egy azonos nevű traktort. Ezeket most eladásra kínálták.

A Lamborghini Centenario 2016-ban készült az 1916 áprilisában született Ferruccio Lamborghini 100. születésnapjára, aki sajnos ezt már nem érhette meg, mert 1993-ban meghalt, de azért a márka megünnepelte a centenáriumot. A Centenarioból 40 darab készült, amelyek fele kabrió. Az Aventador alapjaira épült, és 770 lóerős.

Az összes példányt a bemutató napján adták el 1,75 millió eurós áron, amihez még hozzájöttek az adók.

A Centenario elragadtatása közepette kissé árnyékba szorult az azonos névre keresztelt 41. darab: egy Centenario Trattore, azaz traktor. Ezt a szokatlan projektet a Lamborghini család rendelte meg, és a márka alapítójának valódi gyökereit volt hivatott megmutatni. Ferruccio 1948/49-ben kezdett traktorokat gyártani, mielőtt felfedezte szenvedélyét a sportautók iránt. A Centenario Trattore egy hot rod stílusában készült, és a cég alapítójának unokaöccse, Fabio Lamborghini mutatta be a premieren.

Lamborghini DLA 35, az alap darab
A premierváltozatot további négy példány követte, amelyek mindegyike nettó 250 000 euróért kelt el. Ezek közül az egyik, az 5-ből a 4-es számú, most Svájcban eladó. A kiváló minőségű autóipari ritkaságokra szakosodott Cartech 480 000 svájci frankos áron kínálja eladásra a gyűjteménybe való traktort.

A Lamborghini Centenario Trattore az 1960-as évekből származó traktoralkatrészekből készült, és úgy tervezték, hogy hasonlítson a Lamborghini DLA 35-re, amely maga is ritka, hiszen 119 példányban készült belőle. Az 1961 és 1969 között gyártott utód, a későbbi Lamborghini 2R alkatrészeit is felhasználták a konstrukcióhoz. Az extrém hot-rod kinézet mellett mindenekelőtt a nyers vas határozza meg az alacsony hasmagasságú  traktor megjelenését.

A karosszériaelemektől a motorblokkig minden fémrész csiszolva és festetlenül készült.

A süllyesztést egy egyedi tervezésű, erősen negatív dőlésszögű első tengely kialakításával és a hátsó tengelyen felfelé elhelyezett reduktorral érték el. A járművet a kor eredeti dízelmotorja hajtja. Egy háromhengeres dízel egység, 2,2 literes lökettérfogattal és 35 lóerős teljesítménnyel, ami a korabeli traktoroknál meglehetősen nagy teljesítménynek számított.

Ajánljuk még:

Páncélozott, golyóálló traktorok a NATO-nak

Ahol a víz az úr

Forrás: rp.pl

Magazin ajánló: