Élményekre is szükség van

A social media a cég és a fogyasztó közötti kommunikációban fontos elem. Forgács Mariann, a Be Social társalapítója, társügyvezetője e megállapítás után rögtön felhívta a figyelmet rá: a közösségi média célja, hogy ott beszélgessünk, párbeszéd alakuljon ki, és ne csak egyirányú kommunikáció történjen. A social media napjainkban betöltött szerepét a cég több, mint 3000 fő megkérdezésével végzett, nem reprezentatív felmérés eredménye is jól mutatja. Ebből az derül ki, hogy a fiatalok (14-24) az Instagram (71,54%), a Facebook (64,28%), és a TikTok (64,06%) csatornákon tájékozódnak a világ dolgairól. Vagyis
A felmérés eredményeiből az a tendencia is kiolvasható, hogy az influenszerek hatással vannak a vásárlási szokásokra.
A 2019-ben először elvégzett felmérésben még 57,7 százalék mondta azt, hogy őt nem befolyásolta influenszer a vásárlásaiban, arányuk 2023-ra 47,4 százalékra csökkent. Szintén érdekes, hogy a fiatalok több, mint 69 százalékát zavarják a direkt reklámok, azokat gyorsan átugorják. Egyre szélesebb körben figyelhető meg a „banner vakság”, amivel a márkatulajdonosoknak kreatív módon kell szembenézniük – vonta le az eredményekből a következtetést a szakértő, hozzátéve, hogy az elmúlt évek eseményei még inkább megnövelték a digitális rendszerek használatát. A munka mellett élményeket is e platformokon keresztül gyűjtenek az emberek. Nagyon gyakori, hogy egy élmény megörökítésekor azonnal a telefonnal készített fényképet vagy videót posztolják.
Az agrármarketing szempontjából Forgács Mariann szerint mindez azt jelenti, hogy nemcsak a szakmaiságra, hanem az élményekre is figyelnie kell egy cégnek, egy márkának.
Kiemelte, hogy az employer branding-re is hangsúlyt kell fektetnie az agrárvállalkozásoknak, számukra is fontos elem. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a dolgozók, büszkék rá, hol dolgoznak, és ezt meg is osztják. Ez motivációt jelenthet az újonnan jelentkezők számára azáltal, hogy betekinthetnek a cég mindenapjaiba. Az előadó szerint ez úgy érhető el sikeresen, ha jó minőségű, profi fotókat vagy videókat készít a cég, rendszeres kommunikációt (napi/heti/szezonális) folytat és elköteleződést növelő tartalmakat oszt meg közösségimédia-felületein.