0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 26.

Nemzetközi cseresznyeszimpózium Kínában

A Nemzetközi Kertészeti Tudományos Társaság (ISHS) gyümölcs szakosztálya négyévente szimpóziumot szervez a cseresznye- és meggytermesztés, -kutatás témakörében.

Márciustól, növényházból

Termő cseresznyefák nagy légterű növényházban

Az első szekcióban a legnagyobb meglepetést a Kína cseresznyetermesztéséről és a piacról szóló előadások jelentették. A helyi őshonos kínai meggy (Prunus pseudocerasus) fajtáival együtt a hatalmas ország éves produkciója nagyobb, mint az eddig legnagyobbnak tartott termelők, Törökország és az USA termelése együttvéve. A helyi kínai meggyel együtt az éves termésmennyiség eléri az 1,6 millió tonnát. A kínai cseresznyepiac szezonja az importból származó chilei és amerikai cseresznyével kezdődik a hold­újév tájékán (január–február), de márciusban már belföldi cseresznyével folytatódik, amelyet a déli tartományokban, illetve üvegházakban termesztenek. A hazai termelők kiemelkedő extraprofitot érnek el, mivel a belföldi árakat is az import cseresznye ára (7-8 USD határparitáson a Sanghaji kikötőben) határozza meg. A primőr cseresznye március–áprilisban 200-300 jüan (8-12 000 Ft) termelői áron értékesül, a főszezonban az ár mérséklődik 50-100 jüanra.

A primőr árut egyre nagyobb arányban műanyag borítású, nagy légterű növényházakban termesztik, de a hagyományos, északi irányból falazott, éjszakára filctakaróval védett növényházakat is sokfelé használják.
Fiatal cseresznyefák déli tájolású hagyományos növényházban air-pot konténerekben

Fő fajtáik a nemzetközi választékból kerülnek ki (Tieton, Brooks, Summit, Sun­burst, Lapins, Rainier, Regina, Kordia), de a kínai fajtákat is előszeretettel telepítik (Hongde, Hongmi, Jiahong, Red Lantern). Ami a marketinget illeti, a nyugati világból ismert, szupermarketeknek szánt, kis műanyag vagy papírdobozos, illetve az egyedi sorolt csomagolás mellett Kínában egyre terjed az online értékesítés, ahol a nagy láncok (pl. az Alibaba) speciális marketingfogásokat alkalmaznak.

Korszerű papírdobozos csomagolás szupermarketek számára
Fontos szerepet kap a különlegesség és az egészséges táplálkozás hangsúlyozása, fő célcsoportjuk a 26 évnél fiatalabb fogyasztók.

A nagyvárosoktól távolabbi termesztők viszont élnek a direktmarketinggel a gyümölcsös melletti lerakatokban, sőt turistacsoportokat szerveznek szedd magad értékesítéssel.

Egyedi sorolt csomagolás díszdobozban
Forrás: Kertészet és Szőlészet

Szaklap, amelyben a cikk megjelent:

Magazin ajánló: