0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

Szeretjük és várhatóan újra meg is vehetjük

Az elmúlt évben több mint 10 százalékkal csökkent a túró belföldön értékesített mennyisége, de a Tej Terméktanács felmérései szerint a továbbiakban a fogyasztás növekedése várható.
Jellemzően ott és akkor vásárlunk túrót, ahol és amikor akciós (Fotó: pixabay)

A szakmaközi szervezet 2022 őszét követően és 2023 decemberében mérte fel a piacot. A kutatási eredmények ugyan biztató jövőt mutatnak, de

az elmúlt egy év fogyasztási tendenciái még a csökkenésről szólnak.

A túrófogyasztók között még sokkal többen (36%) voltak azok, akik úgy nyilatkoztak, hogy csökkent a fogyasztásuk az elmúlt egy év során, mint akiknek (15%) nőtt, amit elsősorban a túró drágulásával indokoltak. Ugyanakkor pozitív tendencia, hogy míg 2022-ben még minden második túróvásárló számolt be fogyasztáscsökkentésről, tavaly ezt már csak minden harmadik tette. A jövőt pedig még optimistábban látják. Az első felmérés során még

minden harmadik vásárló vélte, hogy csökkenni fog a fogyasztása a jövőben (és ezt a számok is visszaigazolták),

a második alkalommal viszont már csak 12 százalék prognosztizált fogyasztáscsökkentést, miközben 16 százalék fogyasztásnövelést tervez. A Tej Terméktanács közleménye szerint ez annak is köszönhető, hogy érzékelték a túró árának normalizálódását.

Bár a világon többféle túróféleség létezik, ám azok előállításukban, állagukban és ízükben is eltérnek a miénktől.

A friss, zamatos és kellemesen savanyú ízű, laza rögös állagú Rögös túró csak a Kárpát-medence régiójában készül.  Kiváló minőségét és tradícióit pedig már nemzetközileg is elismerték. A Rögös túró lett az első magyar tejtermék, ami 2019-ben elnyerte a Hagyományos Különleges Termék megnevezést az Európai Uniótól.

Ehhez kapcsolódnak a Tej Terméktanács kutatásai, amelyek fő célja, hogy nőjön a termék itthoni ismertsége, elismertsége és nyilván fogyasztása.

A Rögös túró olyan termék, amely a hagyományos magyar konyha elengedhetetlen alapanyaga (Fotó: pixabay)

Mindez amiatt is érdekes, mert az elmúlt két évben a tejágazatot kívülről ért gazdasági hatások a túrófogyasztást sem kímélték, hiszen az az

első tejtermékek között van, amelyek inflációs környezetben könnyen kimaradnak a vásárlói kosárból.

A 2023 végi felmérési eredményekből megállapítható, hogy a túróvásárlást az elmúlt egy évben is elsősorban az árak és az akciók mozgatták. Jellemzően ott és akkor vásárolnak túrót a fogyasztók, ahol és amikor akciós. A márkahűség csak minimális mértékben jellemző, miközben jól érzékelhető a saját márkás termékek iránti nyitottság.

A kutatás fontos kérdése a Tej Terméktanács kétéves Rögös túró promóciós kampányának hatékonysága. Mint kiderült, az elérési mutatók emelkedtek: a reklámfilmmel, a plakátokkal és a szlogennel a reprezentatív minta több mint negyede, az influenszer-megjelenésekkel pedig 17 százalék találkozott.

Az elnevezés ismertsége jelentősen emelkedett és sokkal több fogyasztóban ébresztett pozitív gondolatokat.

Magasra pozícionált termék a kategóriában, de míg a 2022-es beszélgetések során a nosztalgia és a gyermekkor volt a legdominánsabb érzet vele kapcsolatban, addig tavaly a „nagyon magyar” és a „csak a miénk” érzéseket hívta elő leginkább. Az az információ, hogy gyakorlatilag csak a Kárpát-medencében készül, sokak számára újdonságként hatott.

A kutatás kitért a Tej Terméktanács védjegyére, a Tejszív logóra is. A megkérdezett vásárlók többsége már találkozott vele, és kedvező jelentéstartalommal ruházták fel. Magyar tejterméket jelez számukra és ezzel bizalmat kelt.

A Rögös túrónak magas a fehérjetartalma, számos vitamin és ásványi anyag található benne. Megéri rendszeresen beépíteni a táplálkozásunkba – még akkor is, ha diétázunk. Változatosan elkészíthető, édesen és sósan egyaránt finom, bármelyik étkezésre jó választás

A vásárlók ugyan nem csak a magyar eredet alapján választanak, de

minden megkülönböztető címke, logó és felirat közül a „magyar” feliratnak van számukra a legnagyobb értéke.

Bár a túróvásárlást nem kizárólag a minőségrendszerek mozgatják – mert hátraszorulnak az ár, méret, kiszerelés, állag mögött –, mégsem elhanyagolható a szerepük. A logók konkrét bemutatása után a válaszadók negyede-ötöde azt nyilatkozta, hogy kellőképpen befolyásolják őket a vásárlásban, és erősödött szerepük.

Ez is érdekelheti:

Mézes élet ütőfákkal

Új módszerrel szűrhetők a hamis mézek

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: