A szakmaközi szervezet 2022 őszét követően és 2023 decemberében mérte fel a piacot. A kutatási eredmények ugyan biztató jövőt mutatnak, de
A túrófogyasztók között még sokkal többen (36%) voltak azok, akik úgy nyilatkoztak, hogy csökkent a fogyasztásuk az elmúlt egy év során, mint akiknek (15%) nőtt, amit elsősorban a túró drágulásával indokoltak. Ugyanakkor pozitív tendencia, hogy míg 2022-ben még minden második túróvásárló számolt be fogyasztáscsökkentésről, tavaly ezt már csak minden harmadik tette. A jövőt pedig még optimistábban látják. Az első felmérés során még
a második alkalommal viszont már csak 12 százalék prognosztizált fogyasztáscsökkentést, miközben 16 százalék fogyasztásnövelést tervez. A Tej Terméktanács közleménye szerint ez annak is köszönhető, hogy érzékelték a túró árának normalizálódását.
A friss, zamatos és kellemesen savanyú ízű, laza rögös állagú Rögös túró csak a Kárpát-medence régiójában készül. Kiváló minőségét és tradícióit pedig már nemzetközileg is elismerték. A Rögös túró lett az első magyar tejtermék, ami 2019-ben elnyerte a Hagyományos Különleges Termék megnevezést az Európai Uniótól.
Ehhez kapcsolódnak a Tej Terméktanács kutatásai, amelyek fő célja, hogy nőjön a termék itthoni ismertsége, elismertsége és nyilván fogyasztása.
Mindez amiatt is érdekes, mert az elmúlt két évben a tejágazatot kívülről ért gazdasági hatások a túrófogyasztást sem kímélték, hiszen az az
A 2023 végi felmérési eredményekből megállapítható, hogy a túróvásárlást az elmúlt egy évben is elsősorban az árak és az akciók mozgatták. Jellemzően ott és akkor vásárolnak túrót a fogyasztók, ahol és amikor akciós. A márkahűség csak minimális mértékben jellemző, miközben jól érzékelhető a saját márkás termékek iránti nyitottság.
A kutatás fontos kérdése a Tej Terméktanács kétéves Rögös túró promóciós kampányának hatékonysága. Mint kiderült, az elérési mutatók emelkedtek: a reklámfilmmel, a plakátokkal és a szlogennel a reprezentatív minta több mint negyede, az influenszer-megjelenésekkel pedig 17 százalék találkozott.
Magasra pozícionált termék a kategóriában, de míg a 2022-es beszélgetések során a nosztalgia és a gyermekkor volt a legdominánsabb érzet vele kapcsolatban, addig tavaly a „nagyon magyar” és a „csak a miénk” érzéseket hívta elő leginkább. Az az információ, hogy gyakorlatilag csak a Kárpát-medencében készül, sokak számára újdonságként hatott.
A kutatás kitért a Tej Terméktanács védjegyére, a Tejszív logóra is. A megkérdezett vásárlók többsége már találkozott vele, és kedvező jelentéstartalommal ruházták fel. Magyar tejterméket jelez számukra és ezzel bizalmat kelt.
A vásárlók ugyan nem csak a magyar eredet alapján választanak, de
Bár a túróvásárlást nem kizárólag a minőségrendszerek mozgatják – mert hátraszorulnak az ár, méret, kiszerelés, állag mögött –, mégsem elhanyagolható a szerepük. A logók konkrét bemutatása után a válaszadók negyede-ötöde azt nyilatkozta, hogy kellőképpen befolyásolják őket a vásárlásban, és erősödött szerepük.
Ez is érdekelheti: