
Vadászautó jellemzői
Nem kívánok se paraméterekbe, se teljesítmény-analitikába bocsátkozni, mindenki maga döntse el, hány lóerős, mekkora hengerűrtartalommal bíró autót vásárol. Jelen esetben sokkal inkább olyan jellemzőkre gondolok, amelyek evidensnek tűnhetnek, mégsem azok feltétlenül. Első és legfontosabb a gumiabroncs! Terepgumi nélkül a terepjáró csak félkarú óriás, ugyanúgy beragad a sárba, mint bármilyen más gépjármű. Terepgumikból is természetesen széles a repertoár, nem is kívánok semmilyen gumigyártó céget propagálni ezen hasábokon, a lényeg, hogy megfelelően mély bordázottságú legyen, a „gumibütykök” ne legyenek lekopva, és elegendő nyomás feszítse a gumikat. Lehet választani sárgumit is, ami kiváló nedves, dágványos terepviszonyok között, de terepi képessége valamivel gyengébb, mint az arra kifejlesztett terepgumiknak. Jó, ha van továbbá plusz reflektor, akár fényhíd az autón – az éjszakai kijutást a területről jelentősen tudja segíteni. Opcionálisan a kocsi oldalára illeszthetünk létrát, a kocsitetőn pedig kialakíthatunk egy állványzatot, ahonnét lesszékről vadászhatunk – így az autó amolyan mobil lesként funkcionálhat.
Ha a kisebb, de a kocsiba nélkülözhetetlen eszközökre térünk át, tapasztalatból mondom, a legfontosabb, hogy legyen a csomagtartóban víz. „Mindenre is” jól jöhet! Kötél szintén ajánlatos, fafűrész, kalapács, csavarhúzó, csavarkulcs, műanyag zsákok, lámpa, csizmalehúzó (macska), takaró, rongyok stb. szintén ajánlott vadászautó-felszerelés.