A május 7-én a Budapesti Corvinus Egyetemen megrendezett eseményen a termelői piac szerepe, a fenntarthatóság, a környezettudatos jövő, a termelői piacok trendje és sikere mellett a termelők piacra jutása, és a piacon maradáshoz szükséges feltételek kerülnek a középpontba.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kiemelt céljának tekinti a kistermelők támogatását, piacra jutásának elősegítését és tájékoztatását. A NAK nyilvántartja a termelői piacokat, a kamara számos termelői piac megnyitásában közreműködött az elmúlt években, azzal a céllal, hogy támogassa és népszerűsítse a hazai termékeket, hogy a fogyasztók asztalára megbízható, kiváló minőségű magyar termékek kerüljenek.
A rendezvényen számos szakmai előadásra sor kerül, melyek a fenntarthatóság, a környezettudatos jövő, a helyi termelői piacokat érintő nemzetközi és hazai trendje és sikere mellett a termelők piacra jutására, és a piacon maradás feltételeihez szükséges ismeretátadásra fókuszálnak. Szó lesz a helyszínválasztásról és a piacok helyi gazdaságra gyakorolt hatásáról, a különféle piactípusokról is.
A Budapesti Corvinus Egyetem kutatási projekt keretein belül készült fogyasztói felmérések alapján rávilágít arra, hogy kik azok a vásárlók, akik látogatják a modern termelői piacokat. Nemzetközi kitekintés keretében mutatja be a tipikus termelői piacra járó fogyasztók legfontosabb jellemzőit és tulajdonságait.
A rendezvény ideje alatt termelői piacbemutató is várja az érdeklődőket. Bemutatkoznak a termelők, a látogatók megismerhetik gazdaságuk sajátosságait, termék-előállításuk és értékesítésük sikerét és nem utolsó sorban megkóstolhatják az általuk előállított termékeket.
Összességében a rendezvény hasznos előadásokkal és információkkal szolgál mind a piacokon értékesítő termelőknek, mind pedig a termelői piacok szervezőinek.
Ez is érdekelheti: