Lélegzetelállító helyszínen a maratonhajtás
A szombati maratonhajtás volt a leglátványosabb és a legtöbb embert vonzó versenynap. Nem véletlen, ugyanis a maratonhajtás helyszínének otthont adó Bükk festői dombjai és a háttérben látható hegyek lélegzetelállító látványt nyújtottak. A pálya 8 nehéz akadályból állt, melyeket Szőke Gábor Miklós szobrászművész alkotásai díszítettek. Az akadályok különlegessége, hogy történeti áttekintést nyújtanak az elmúlt évek, évtizedek vb-helyszíneiről, pl. az egyik akadálynál látható a windsori vár bástyája, egy másiknál pedig a holland helyszínekre utaló jellegzetes németalföldi szélmalom. A Szilvásváradot jelképező akadályban megelevenedik Pettkó-Szandtner Tibor tábornok, aki 1931-ben A magyar kocsizás címmel írt könyvet, majd később a Földművelésügyi Minisztériumban az egész ország lótenyésztéséért volt felelős.

Fotó: Somogyvári Anett
Rengetegen látogattak ki a helyszínre és amikor magyar hajtó következett, úgy nézett ki a völgy és a dombok, mint a népvándorlás alatt, úgy özönlött a tömeg akadályról akadályra, hogy követhessék a magyar hajtókat. Boyd Exell itt is brillírozott, a kizárólag a maratonhajtásra hozott lova Mad Max beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Boyd Exell lett az első a holland Bram Chardon előtt, a német maratonhajtó specialista Michael Brauchle pedig a harmadik helyen végzett. A maratonhajtásban ifj. Dobrovitz József hajtott a legjobban, ő a 7. helyen végzett.
A díjhajtás után kilencedik helyezett német Christoph Sandmann fogatának egyik lova egy szerencsétlen fordulónál elesett, nem tudta folytatni a versenyt, míg másoknak a segédhajtója esett le. Végül még egy-egy cseh és francia versenyző kényszerült a feladásra.
Ausztrál győzelem
A záróversenyszámot, a vasárnapi akadályhajtást a legnyugodtabban Boyd Exell kezdhette, hiszen neki szinte biztos volt az egyéni győzelme. Nem így volt ez a csapatbajnokságban, ugyanis a maraton után a címvédő hollandok három ponttal – ami az akadályhajtásban kevesebb, mint egy verőhiba – sem előzték meg az osztrákokat és a németek hátránya is alig volt több, mint három hibapont. Az akadályhajtás előtt harmadik helyen álló Bram Chardon hibátlan hajtással presszúrálta az összetettben előtte álló Chester Webert, aki nem bírta a nyomást és két labdát is leütött. Az élen álló ausztrál hajtónak négy verőhiba is belefért volna, de csak egyet hibázott, így magasan nyerte a 2024-es világbajnokságot.
