A szeptember 10-én tartott sajtótájékoztatón Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke kifejtette, az élelmiszer-áruházlánc 1450 településen mintegy 2150 üzlettel van jelen Magyarországon. 3000 beszállító partnere 95 000 magyar terméket szolgáltat a Coop boltjaiba, a saját márkás termékek mellett. A megközelítőleg napi 1 millió vásárlót 16 000 dolgozó szolgálja ki. Tavaly 830 milliárdos árbevételt könyvelhetett el az üzletlánc, ezzel az eredménnyel az elmúlt 5 évben 32 százalékkal nőtt a Coop árbevétele.
Ennek egy részét szolgáltatásfejlesztésre fordítja: energia- és környezettudatos megoldásokkal, étolaj- és göngyöleg-visszaváltással, több boltban önkiszolgáló kasszák létrehozásával javítja a vásárlói környezet, amihez hozzájárult a 2021–2023 között a Magyar Falu Program által biztosított 7 milliárd forintos támogatási forrás is.

Társadalmi felelősségvállalásuk a Magyar Olimpia Bizottság régóta tartó együttműködése mellett megmutatkozik a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel kötött partnerségben, amelyben a szakmai utánpótlás biztosítása és az élelmiszer-gazdaság támogatása az elsődleges cél. Továbbá Segély Alapítványuk az önhibájukon kívül hátrányos helyzetű embereknek nyújt segítséget, Bartolák Mihály Alapítványuk pedig a Coop hátrányos helyzetű dolgozók gyerekeinek támogatását helyezi előtérbe.
Első nap – 2024. szeptember 11.
– Univer Product Zrt. – Kecskemét-Hetényegyháza – Rajt
– Márka Üdítőgyártó Kft. – Felsőlajos
– Hunor Coop Zrt; Coop Szupermarket – Fábiánsebestyén
– Nádudvari Élelmiszer Kft. – Nádudvar
Második nap – 2024. szeptember 12.
– Unió Coop Zrt.; Coop ABC. – Kisgyőr
– Borsodi Sörgyár Kft. – Bőcs
– Ostoros Családi Pincészet – Ostoros
– Detki Keksz Kft. – Halmajugra – Cél
Fábián László, a Magyr Olimpiai Bizottság főtitkára Magyarország párizsi olimpián nyújtott szereplését méltatta, kis országunk nagyságát emeli, hogy az éremtáblázaton a nyolcadik helyezést értük el olimpikonjaink kiemelkedő teljesítményének köszönhetően.
Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a szaktárca élelmiszeripari pályázatai iránt mutatott intenzív érdeklődést emelete ki elsősorban, amely befektetett források sorra mutatkoznak meg országszerte a modern, versenyképes, innovatív gyárak termelékenységében. Ezt hivatott bemutatni immár 18. éve a Coop Rally, mely a szívén viseli a minőségi magyar termékek népszerűsítését, sorsát, hiszen minden egyes megvásárolt magyar termékkel a hazai élelmiszer-előállítókat támogatják a fogyasztók.