0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 20.

Magyar élelmiszerek a Balkán körül: újabb négy ország meghódítva

Négy helyszínből álló, a Balkán-félszigetet megcélzó eseménysorozatot szervezett az Agrármarketing Centrum élelmiszer exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program.
Az idei ősz negyedik B2B állomásának Románia fővárosa, Bukarest adott otthont, ahová a Hungarian Food Business Program 14 magyar gyártó céggel érkezett.

Ez volt egyben a huszadik nemzetközi üzletember találkozó, amelyet az Agrármarketing Centrum a programelem 2022. novemberi indulása óta szervezett. A nagyszabású esemény ötven romániai beszerző részvételével zajlott, a találkozón felszólalt Fegyver Dorottya, Magyarország bukaresti külgazdasági attaséja és dr. Sándor Tibor László mezőgazdasági szakdiplomata. Az ország gazdasági helyzetéről és a hazai retail piacról tartott előadást George Bădescu, a Romániai Nagykereskedelmi Hálózatok Szövetségének (AMRCR) ügyvezető igazgatója, illetve a Modern Buyer Románia retail szakértője, Eugen Zbircea. A résztvevőket Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője is köszöntötte.

A bukaresti esemény résztvevői
Fotó: Agrármarketing Centrum

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum exportfejlesztésért is felelős ügyvezető-helyettese mind a négy találkozón bemutatta a résztvevőknek a Hungarian Food Business Programot.

A szakember az eseménydús három hetet kifejezetten sikeresnek értékelte, hiszen a programsorozat során a balkáni térséget ellátó több száz beszerző számára mutatkozhatott be több tucat hazai élelmiszergyártó.

Hozzátette: az elmúlt három hét legnagyobb hozadéka, hogy rendkívül sok értékes üzleti kapcsolattal bővült a hazai gyártók partneri köre a Balkán-félszigeten, egy olyan térségben, ahol korábban az Európán belüli legnagyobb potenciált azonosította az Agrármarketing Centrum. Hangsúlyozta továbbá, hogy a hazai élelmiszeripar kiemelt kormányzati támogatása és várható gyors fejlődése miatt

égető fontosságúvá vált az exportpiacok építése, a Hungarian Food Business Program pedig három éve, minden eszközével éppen ezt a célt szolgálja.

A négy üzletember találkozó lebonyolítása annak fényében igazán jelentős, hogy a Magyar Kormány stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra és az aktuális támogatási ciklusban összesen mintegy 800 milliárd forintnyi fejlesztési forrást biztosít az ágazat számára, ami soha nem látott mértékű forrásallokációt jelent. A fenti intézkedések és a Hungarian Food Business Program további programelemei pedig az ezen fejlesztések következtében létrejövő, immár jóval versenyképesebb magyar élelmiszeripari termékek külpiaci pozícióit javítják.

gulyásleves
Illusztráció/Designed by: Freepik

Ez is érdekelheti:

Tovább hódítják a világot a sajátmárkás termékek

Foodex: magas vásárlóerő, de egyedi igények

Forrás: AMC sajtóközlemény

Magazin ajánló: