Ez volt egyben a huszadik nemzetközi üzletember találkozó, amelyet az Agrármarketing Centrum a programelem 2022. novemberi indulása óta szervezett. A nagyszabású esemény ötven romániai beszerző részvételével zajlott, a találkozón felszólalt Fegyver Dorottya, Magyarország bukaresti külgazdasági attaséja és dr. Sándor Tibor László mezőgazdasági szakdiplomata. Az ország gazdasági helyzetéről és a hazai retail piacról tartott előadást George Bădescu, a Romániai Nagykereskedelmi Hálózatok Szövetségének (AMRCR) ügyvezető igazgatója, illetve a Modern Buyer Románia retail szakértője, Eugen Zbircea. A résztvevőket Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője is köszöntötte.

Fotó: Agrármarketing Centrum
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum exportfejlesztésért is felelős ügyvezető-helyettese mind a négy találkozón bemutatta a résztvevőknek a Hungarian Food Business Programot.
Hozzátette: az elmúlt három hét legnagyobb hozadéka, hogy rendkívül sok értékes üzleti kapcsolattal bővült a hazai gyártók partneri köre a Balkán-félszigeten, egy olyan térségben, ahol korábban az Európán belüli legnagyobb potenciált azonosította az Agrármarketing Centrum. Hangsúlyozta továbbá, hogy a hazai élelmiszeripar kiemelt kormányzati támogatása és várható gyors fejlődése miatt
A négy üzletember találkozó lebonyolítása annak fényében igazán jelentős, hogy a Magyar Kormány stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra és az aktuális támogatási ciklusban összesen mintegy 800 milliárd forintnyi fejlesztési forrást biztosít az ágazat számára, ami soha nem látott mértékű forrásallokációt jelent. A fenti intézkedések és a Hungarian Food Business Program további programelemei pedig az ezen fejlesztések következtében létrejövő, immár jóval versenyképesebb magyar élelmiszeripari termékek külpiaci pozícióit javítják.

Ez is érdekelheti: