0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. február 12.

Minden marketing, én is? – 15. Agrármarketing és -médianap

A jövő marketingje! Adatalapú és személyre szabott marketing; Minden marketing, én is? - ezek a témák kerültek fókuszba neves marketingszakemberek előadásaiban a 15. Agrármarketing és- médianapon.

Nézze vissza a XV. Agrármarketing és -médianap videofelvételét a facebook oldalunkon:

2025-ben immár 15. alkalommal rendezte meg a Magyar Mezőgazdaság Kiadó az Agrármarketing és -médianapot az AGROmashEXPO nyitónapján. A kezdetektől fogva célunk, hogy összehozzuk az agráriumban dolgozó marketinggel és kommunikációval foglalkozó szakembereket és a mezőgazdasági ágazat egyéb szereplőit egy teremben, valamint hogy olyan előadásokat szervezzünk nekik, melyek más megközelítéseket, új nézőpontokat adnak a szakembereknek – emelte ki Kadosa Gábor, a Kiadó marketingvezetője, a rendezvény moderátora.

Kadosa Gábor, a Magyar Mezőgazdaság Kft. marketingvezetője, a rendezvény moderátora (Fotó: MMG/Nagy Mihály)
Kadosa Gábor, a Magyar Mezőgazdaság Kft. marketingvezetője, a rendezvény moderátora (Fotó: MMG/Nagy Mihály)

Sári Enikő, a Magyar Mezőgazdaság Kft. ügyvezető igazgatója köszöntőjében elmondta, hogy 15 éve, az összes akkori agrárszaklap kiadójával közös szervezésben vette kezdetét a rendezvény, célul tűzve, hogy az olvasóinknak és partnereinknek megkönnyítsük a munkájukat, azaz, hogy testközelből is látható legyen, hogy hol, melyik médiumban kommunikálhatnak a leghatékonyabban. A második évtől egyedüli szervező maradt a Magyar Mezőgazdaság Kft, de fontosnak tartottuk a folytatást. A közös gondolkodás mindannyiunk számára pozitív értékeket teremt.

Agrármarketing és -médianap
Sári Enikő, a Magyar Mezőgazdaság Kft. ügyvezető igazgatója (Fotó: MMG/Nagy Mihály)

A Magyar Mezőgazdaság Kiadó a magyar agrárium területének legnagyobb szaklapkiadója, 9 különböző szaklappal, online csatornákkal. A 2025-ös évben két nagy változás történt a kiadó életében: a Kertészet és Szőlészet havi lappá vált, bővített tartalommal, 68 oldalon, tematikusabb, elemzőbb anyag bemutatásával. Az idei évtől a Magyar mezőgazdaság heti szaklap tartalmáért Jung Ivett és Rimóczi Irén főszerkesztők heti váltásban felelnek, formai és tartalmi újításban pedig fiatalosabb és lendületesebb tematikát adtunk a lapnak, ami igazodik a mezőgazdaságban jelenleg tapasztalható generációváltáshoz.

Ahogy Sári Enikő is kiemelte, hogy mennyire fontos a kiadónak is haladnia a trendekkel, igazodnunk kell az offline és az online világ kihívásaihoz is. A magyarmezogazdasag.hu oldalnak jelenleg 200 000 egyedi látogatója, 400 000 egyedi oldalmegtekintése és 25 000 hírlevél feliratkozója van és a számok folyamatosan emelkednek, köszönhetően az egyedi gyártású és szakmailag hiteles tartalomnak. A Youtube csatornánkon már több, mint 700 videó érhető el, 12 000 feliratkozóval. Fiataloknak szóló csatornánk a lendületes Agrotime, amely az agrárszakma szépségeit mutatja be kicsit más nyelven.

Agrármarketing és -médianap
Szabó Béla, a Magyar Telekom Nyrt. márka és kommunikációs igazgatója (Fotó: MMG/Nagy Mihály)

A marketing jövője, a jövő marketingje!

Szabó Béla, a Magyar Telekom Nyrt. márka és kommunikációs igazgatója lendületes előadásában egy gondolatfüzér mentén a márkaépítés fontosságáról beszélt. Szerinte „a profit nem cél, hanem következmény”, azaz hatással kell lennünk a fogyasztókra, meg kell változtatnunk a tömeg gondolkodásmódját és viselkedését, ami velünk kapcsolatba hozható. A hatékonyságra a közvetlen sales tevékenységek, mint például a promóciók, nyereményjátékok, árkedvezmények csak rövid távon fejtik ki a hatásukat, helyette a brandépítés, azaz a márka a hosszútávú eredményesség legfőbb motorja.

A márka tud hitelességet és megbízhatóságot nyújtani. Intimmé teszi a kapcsolatot a fogyasztókkal azáltal, hogy elhiteti velük, hogy figyelnek rájuk. Ezzel szemben a túl sok salestevékenység csökkenti a bizalmat, ilyenkor fordul elő, hogy a fogyasztó inkább a versenytársat választja. Nem hangzatos mondatokra, hanem pontos stratégiára van szükség, a problémákat körüljáró, alapos elemzésre és egy kreatív elmére, ami stratégiai áttöréshez vezethet. A jövő egyre bizonytalanabb, radikális optimizmussal kell a megoldandó problémák felé fordulnunk, hogy a jövő olyan legyen, amilyet mi szeretnénk. Fontos, hogy ne csak a termékben gondolkodjunk, hanem az általunk kialakított jövőképnek legyen társadalmi innovációs hatása is, találjuk meg ebben a saját szerepünket, küldetésünket!

Nagy András a Whitedog Media Kft. digitális vezetője (Fotó: MMG/Nagy Mihály)

Adatalapú és személyre szabott marketing lehetőségei az agrárszektorban

Nagy András a Whitedog Media Kft. digitális vezetője az adatok használatának fontosságáról tartott előadást. Az adatvezéreltség és a személyre szabottság lényegesen növeli az üzleti sikerességünk esélyét. A mélyebb ügyfélismeret segíti a célcsoportok körülhatárolását, s annak viselkedési mintáinak megismerését, ezáltal jobb stratégiát tudunk kidolgozni, illetve segíti az előrejelzést is. Az adatvezérelt marketinkben fontos, hogy az adatok honnan érkeznek. Legértékesebbek a közvetlenül, az ügyfelek által önként átadott adatok, amelyek személyre szabásra a leginkább használhatók. Az adatok birtokában a megérzések helyett megalapozott döntéseket hozhatunk, ami a későbbiekben egy motiváltabb és magabiztosabb csapatot fog generálni. Nagy András szerint a jövőben az innováció egyre gyorsulni fog. Beszivárog minden munkahelyre a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, ez alól a mezőgazdaság sem lesz kivétel. A precíziós mezőgazdaság és a marketing integrációja pedig nemcsak a gazdálkodás módját változtatja meg, hanem forradalmasítja az agrártermékek piacra vitelét is.

Agrármarketing és -médianap
Bódi Krisztina Marketing ART, ügyvezető igazgatója (Fotó: MMG/Nagy Mihály)

Minden marketing, én is?

Bódi Krisztina Marketing ART ügyvezető igazgatója és a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja is a márka erejéről próbálta meggyőzni a hallgatóságot. „Minden aktivitásunk rólunk beszél” – fontos, hogy megkülönböztessük magunkat a konkurenciától. Támpontot kell adni a fogyasztóknak, hogy segítsünk a választásban, ennek hiányában az ár lesz az első számú döntési opció. Mindannyiunk célja, hogy erős márkát építsünk, s ezáltal hűséges és visszatérő vásárlóink legyenek.

Fontos, hogy megértsük a különböző kommunikációs platformok működését, helyesen válasszuk meg a célcsoportokat, s hozzájuk a megfelelő hangon szóljunk, s a megfelelő üzenetet juttassuk el!

A korábbi évek konferenciáinak összefoglalóját is érdemes elolvasni, vagy megnézni a videókat:

Marketing! De hogyan? XIV. Agrármarketing és -médianap – Magyar Mezőgazdaság

Mire érdemes költeni pénzt és figyelmet? – Magyar Mezőgazdaság

Forrás: magyarmezogazdasag.hu