Nem véletlen, hogy változatos színben és formában különféle állat- és növénymotívumok is megjelennek porcelánjaikon. Vajon minek köszönheti a hamarosan 200 éves manufaktúra, hogy a luxus, az elegancia és a kényeztetés szimbóluma lett, és világelsővé vált a porcelánmárkák között? Erre is választ kaptunk dr. Simon Attilától, aki harminc éve jogtanácsosként került a Herendi Porcelánmanufaktúrához, immár két évtizede pedig a társaság vezérigazgatója.
Vezetése alatt a társaság számos elismerésben részesült. Csak néhányat kiemelve: a New York-i székhelyű Luxury Institute 2006. évi felmérése szerint Herend volt a legkedveltebb luxus porcelánmárka az USA piacán, a Budapesti Értéktőzsde pedig 2019-ben az 50 legsikeresebb magyarországi vállalkozása közé sorolta a Herendi Porcelánmanufaktúrát.

Mi a 2013-ban hungarikummá választott Herendi titka?
– A Herendi Porcelánmanufaktúra 16 ezer fehér formával és 4 ezer festett mintával, összesen 64 millió különböző alkotással, termékkel rendelkezik. Ennek ellenére évente mintegy 300-400 új alkotás születik a manufaktúra falai között. Azt hiszem, joggal mondhatom, hogy versenytársainkhoz képest rendkívül nagy gondot fordítunk a termékfejlesztésre. Meggyőződésem, hogy

Mit jelent esetükben a termékfejlesztés?
– Minden évben trendelemzéseket végzünk, ami magába foglalja a színanalízisek és különböző művészeti irányzatok tanulmányozását. A fejlesztések fő szempontjai, hogy az új termékek gazdaságosan gyárthatók, eladhatók legyenek, művészi értékkel bírjanak, és legalább ilyen fontos a stílusteremtés, illetve a vevői igények kielégítése. Mivel 60 országgal van kereskedelmi kapcsolatunk világszerte, így különféle kultúrákból érkeznek hozzánk visszajelzések. A sokféle irányból bejövő termékfejlesztési ötletek mátrix-szerűen felerősítik egymást, és ezért minden évben valami új stílusirányzattal tudunk piacra lépni. Ma nincs olyan korosztály, nincs olyan lakásbelső, akihez vagy amihez illő Herendi porcelánt ne tudnánk kínálni.