0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. március 27.

Természetből merítő luxus és elegancia

A festői szépségű Bakony erdőségei és a Balaton találkozásánál működik a Herendi Porcelán-manufaktúra. A természet közelsége akarva-akaratlan megihleti a herendi mestereket.

Nem véletlen, hogy változatos színben és formában különféle állat- és növénymotívumok is megjelennek porcelánjaikon. Vajon minek köszönheti a hamarosan 200 éves manufaktúra, hogy a luxus, az elegancia és a kényeztetés szimbóluma lett, és világelsővé vált a porcelánmárkák között? Erre is választ kaptunk dr. Simon Attilától, aki harminc éve jogtanácsosként került a Herendi Porcelánmanufaktúrához, immár két évtizede pedig a társaság vezérigazgatója.

Napjainkban csaknem 700 munkavállalót foglalkoztat, közel 60 országra kiterjedő kereskedelmi hálózatot koordinál és a világon egyedüliként önerőből, állami támogatások nélkül nyereségesen működő manufaktúrát irányít.

Vezetése alatt a társaság számos elismerésben részesült. Csak néhányat kiemelve: a New York-i székhelyű Luxury Institute 2006. évi felmérése szerint Herend volt a legkedveltebb luxus porcelánmárka az USA piacán, a Budapesti Értéktőzsde pedig 2019-ben az 50 legsikeresebb magyarországi vállalkozása közé sorolta a Herendi Porcelánmanufaktúrát.

Herendi_006_3_2 dr. Simon Attila herendi porcelán
Fotó: Kiss Gergő
Mi a 2013-ban hungarikummá választott Herendi titka?

– A Herendi Porcelánmanufaktúra 16 ezer fehér formával és 4 ezer festett mintával, összesen 64 millió különböző alkotással, termékkel rendelkezik. Ennek ellenére évente mintegy 300-400 új alkotás születik a manufaktúra falai között. Azt hiszem, joggal mondhatom, hogy versenytársainkhoz képest rendkívül nagy gondot fordítunk a termékfejlesztésre. Meggyőződésem, hogy

önmagában a múlt és a tradíció nem elég, folyamatosan fejleszteni kell, igazodni az éppen aktuális trendkehez. Ez Herend jövőbeni fejlődésének és fennmaradásának egyik titka.
herendi szett
Fotó: Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.
Mit jelent esetükben a termékfejlesztés?

– Minden évben trendelemzéseket végzünk, ami magába foglalja a színanalízisek és különböző művészeti irányzatok tanulmányozását. A fejlesztések fő szempontjai, hogy az új termékek gazdaságosan gyárthatók, eladhatók legyenek, művészi értékkel bírjanak, és legalább ilyen fontos a stílusteremtés, illetve a vevői igények kielégítése. Mivel 60 országgal van kereskedelmi kapcsolatunk világszerte, így különféle kultúrákból érkeznek hozzánk visszajelzések. A sokféle irányból bejövő termékfejlesztési ötletek mátrix-szerűen felerősítik egymást, és ezért minden évben valami új stílusirányzattal tudunk piacra lépni. Ma nincs olyan korosztály, nincs olyan lakásbelső, akihez vagy amihez illő Herendi porcelánt ne tudnánk kínálni.

Forrás: A Mi Erdőnk

Szaklap, amelyben a cikk megjelent: