0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 20.

Hungarian Food Summit – nyitási lehetőségek a külföldi piacokra

Az Agrármarketing Centrum szervezésében a 82. OMÉK-kal egyidőben került megrendezésre a Hungarian Food Summit. Az esemény lehetőséget teremt az exportképes vállalkozások és a külföldi beszerzők élő kapcsolatainak kialakítására.

Az esemény a Hungarian Food Business Programban résztvevő piaci szereplők számára nyújt páratlan lehetőséget. Ezen a konferencián megvalósulhatott egy olyan tér, ahol az exportképes magyar vállalkozások személyes tárgyalásokat folytathatnak olyan külföldi beszerzőkkel, akik később potenciális megrendelőikké válhatnak. 200 külföldi beszerző, 70 magyar vállalkozással több mint 2500 tárgyalást folytatott le, miközben termékeikkel az OMÉK részeként az AMC standján kiállíthatták termékeiket.

A program házigazdája Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta, a Hungarian Food Business Program koncepciója 2021-ben egy olyan exportterjeszkedési koncepcióként indult el, melynek célja, hogy a magyar élelmiszeripari gyártókat minél több exportlehetőséghez juttassa.

A koncepció biztos alapja négy pilléren nyugszik

Első pillér a professzionális élelmiszeripari kiállítások megszervezése, második a Business to Business (B2B) találkozók, üzleti delegációs utak lebonyolítása. Utóbbira több mint húsz alkalommal kerül sor évente, jellemzően európai és ázsiai desztinációkkal. A harmadik és nagyon stabil, fontos pillér az online katalógus, melyet a Covid hozott létre és hidalta át azt a néhány nehéz évet és maradt velünk a munkát továbbra is segítve.

Ez a katalógus 260 cég 2700-2800 termékét és minden olyan adatát tartalmazza, mely az exportkereskedelemhez szükséges, a világ minden pontján folyamatosan elérhető.

Végül a negyedik pillér, az egész program ékköve a Hungarian Food Summit, ahol találkozhat a termékelőállító a külföldi megrendelőkkel.

Az AMC programjával arra törekszik, hogy a közepes- és nagyvállalkozások export tevékenységének élénkítésével a nemzetgazdaság is profitáljon.

Hazai piacok exporthelyzete

A Hungarian Food Summit sajtótájékoztatóján a hazai piac helyzetéről Felkai Beáta, az Agrárminisztérium Élelmiszerláncért felelős államtitkár beszélt. Elmondta, az ágazat bevételének jelenleg 30-40%-a exportértékesítésből származik. Tavaly több mint 5800 milliárdot realizált, melyből 2300 milliárd exportbevétel volt.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az exporttevékenység java részét, 90%-át a nagyobb vállalatok adják, de egyre nagyobb potenciál van a kisvállalkozásokban.

Őket az Agrárminisztérium szabályozással és forrásoldalról tudja segíteni, hogy nemzetközi piacokra léphessenek. Technológiai fejlesztésekre 275 milliárd forintot már kihelyeztek, de a pályázatok elbírálása folyamatosan zajlik. Falkai Beáta azt is elmondta, nagyon örülnek az AMC kezdeményezésének, mert az élő kapcsolatok kialakítása sokkal jobb lehetőségeket teremt a nemzetközi piacok kijutására.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu