A sikeres vállalkozáshoz stratégiai döntéseket kell hoznia az értékesítési modellről. Aki eldönti, hogy beengedi a lakosságot a kertészetébe, gondoskodnia kell az ahhoz szükséges feltételekről (például utat épít, bevásárlókocsit vásárol, pénztárgépet üzemeltet), ugyanakkor nem minden vállalkozás tud minden értékesítési csatornában megjelenni.
A kockázattal növelik az árat
Az üzletláncokban, diszkonthálózatokban, hipermarketekben – tehát nem szaküzletekben – megjelenő növényanyag nagyobb része külföldről származik. Jelentős mennyiséget képviselnek, és hatással vannak a hazai termesztésre. Az importált növényanyag aránya számottevő, ugyanakkor hozzájárul a lakosság növénykultúrájának fejlődéséhez.

Az időjárás mellett a gazdasági környezet, az energiaárak, az árfolyam-ingadozások, valamint a háborús bizonytalanság egyaránt befolyásolja a piaci szereplők döntéseit. A kockázatokat beépítik az árakba, ez magasabb fogyasztói árakat eredményezhet, amely, ha túlságosan emelkedik, visszaveti az értékesítést. A kockázatok egy része valós, hisz a termeléshez szükséges anyagot nagyrészt importból származnak. A túlárazás miatt kialakuló mennyiség-visszaesés viszont veszélyeztetheti a termesztéstechnológia megvalósítását.