A lista is jól mutatja, hogy a Baltikumban néhány nagy regionális disztribútor (pl. Sanitex, AbeStock, Eugesta) kulcsszerepet játszik, amelyek egyszerre több országra kiterjedő hálózattal rendelkeznek.
Emellett jelen vannak specializált nagykereskedők is (pl. BLIK – konzervtermékek, Gemoss – HoReCa-alapanyagok), és adott szegmensekben piacvezetők. A magyar exportőrök számára célszerű ezeket a jól bejáratott csatornákat megcélozni, hiszen rajtuk keresztül egy szerződéssel az egész balti régiót elérhetik.

Üzleti kapcsolatfelvétel
A sikeres exporthoz jó stratégia és türelem kell, ez a balti piacra is igaz. A leendő exportőröknek első körben érdemes a különböző szakkiállításokon és vásárokon részt vennie.
A Lettországban rendezett Riga Food például a régió legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállítása, amelyet minden év szeptemberében tartanak. Itt a teljes baltikumi szakmai közönség jelen van, ez egyben a piaci trendek bemutatótere, kóstolókkal, versenyekkel, innovációs bemutatókkal. Szintén érdemes részt venni az észt Tallinn FoodFair/FoodFest évente megrendezett szakkiállításon, amely az észt élelmiszeripar legfőbb seregszemléje. Ugyanakkor lett, litván, finn és más nemzetközi cégek is kiállítanak.

A sikeres kiállítási szerepléshez érdemes felkészülni helyi nyelvű anyagokkal (bemutatkozó prospektus és termékismertető észt/lett/litván nyelven, vagy legalább angolul), és lehetőség szerint helyi partnert bevonni a szervezésbe. A Német-Balti Kereskedelmi Kamara szerint például mindenképp érdemes helyi partner segítségét kérni, aki ismeri a balti vásárok sajátosságait és az üzleti kultúrát.
Magyar részről az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) rendszeresen szervez közösségi standokat és kollektív megjelenéseket a fontos vásárokon. Az Agrármarketing Centrum ráadásul a balti régióban is szervez olyan B2B találkozókat, amelyek alkalmat adnak arra, hogy a leendő exportőrök és a beszállítók közvetlenül találkozzanak potenciális partnerekkel, beszerzőkkel.





