Az adventi időszak ideális alkalmat kínál a friss termékek népszerűsítésére, különösen Mikulás napja környékén. Erre hívja fel a figyelmet a németországi mezőgazdasági és élelmezésügyi hatóság által fenntartott, az egészséges és fenntartható táplálkozással kapcsolatos tájékoztató szerepet ellátó tudásközpont, a Bundeszentrum für Ernährung (BZfE). És konkrét ötleteket is találunk mindehhez a friss írásban.

Alma, dió, aszalt gyümölcs
Hagyományosan minden csizmába kerül egy ragyogó piros alma – a legismertebb piros fajták a Gala, a Red Delicious, a Jonathan vagy a Gloster, mindegyikük népszerű klasszikus –, valamint lédús narancsok és mandarinok, amelyek színt és frissességet hoznak a szürke téli szezonba. A diófélék – dió, mogyoró, mandula, kesudió és társaik – is fontos szerepet játszanak: kalóriatartalmuk ellenére vonzó élelmiszerek, hiszen értékes zsírsavak, vitaminok és ásványi anyagok forrásai. A BZfE szerint az aszalt gyümölcsök – mazsola, füge, datolya, szilva, kajszi és mangó – cukrozatlanul is alkalmasak rá, hogy egy kis extra energiát adjanak gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.

Zöldségeseknek is érdemes meglovagolni
A BZfE szerint egyre nagyobb a kereslet a gyümölcs- és zöldségchipsek iránt, amire – ezt már a nemzetközi zöldség-gyümölcs frissáru-kereskedelem szakportálja, a fruchthandel.de fejtette ki –, a kereskedelem szereplőinek is érdemes felkészülniük, ezek a termékek megfelelő kiegészítői a szezonális akcióknak.
Illetve persze a friss termékek, az alma, a citrusfélék, a diófélék és a szárított gyümölcsök is számos lehetőséget kínálnak célzott, szezonális akciókhoz a kereskedelemben, a figyelemfelkeltő bemutatóktól kezdve a vonzó ajándékötletekig a karácsony előtti időszakban.


