0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 5.

Szedd magad, a kertész szemével

A Bács-Zöldért Zrt vezetőjét, a közösségi médiában is aktívan megjelenő Büdi Zoltán tulajdonost kérdeztük a szedd magad értékesítési csatorna elindításának kezdeti okairól és az elmúlt évek tapasztalatairól.

A Bács-Zöldért Zrt több, mint 70 éve működő, kezdetben állami tulajdonban, majd magánkézbe került magyarországi kertészeti termelő vállalkozás. A rendszerváltás után 5 évvel ezelöttig 850 termelői integrációjával működő TÉSZ formában üzemelt, majd szakítottak evvel a formációval és visszavásárolták a tagok részesedését. Jelenleg 4 tulajdonos összefogásával részvénytársasági formában folytatódik a termelés. Kiemelt céljuk a közel 200 hektárnyi termőfelületről származó zöldség és gyümölcs magas minőségű előállítása és értékesítése frissen a hazai üzletláncokban és közvetlenül az ültetvényben, szedd magad formában.

Az ültetvényben 7 gyümölcsfaj több, mint 100 fajtája terem, aminek döntő hányada a szilva, meggy, kajszi- és őszibarack, melyek az idei évben jelentős fagykárt szenvedtek, lenullázva szinte teljesen a baracktermést.

A zöldségek közül tavasszal kiemelkedik az 50 hektárnyi zöld és halványított spárga, míg nyáron a változatos paprika (töltenivaló, blocky, kápia, kaliforniai, chili) és a savmentes paradicsomfajtáké a főszerep.

Bűdi Zoltánt, a közösségi médiában is aktívan megjelenő tulajdonost kérdeztük a szedd magad értékesítésben rejlő tapasztalatairól. Elmondása szerint a Bács-Zöldértnél a szedd magad értékesítési forma alkalmazását a munkaerőhiány miatti kényszer szülté 3-4 évvel ezelőtt. A minőségi munkaerő hiánya már régóta nyomasztó teher a kertészeti vállalkozások életében, náluk ez annyiban jelentkezik, hogy az ültetvény fenntartásához szükséges korábbi 300 főnyi munkaerő helyett jelenleg csak 50, főleg erdélyi származású munkavállalót alkalmaznak. A főszezonban jelentkező munkacsúcsok csökkentése érdekében nyitották meg területük egyes részeit a nagyközönség előtt, ami beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Jelenleg az értékesítés közel 20 százaléka ezen a közvetlen értékesítési csatornán keresztül történik.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: