Back to top

Megvannak a nyertes startupok

A regionalitás és a fenntarthatóság voltak a hívószavak a berlini Nemzetközi Zöld Hét keretében szervezett startup-versenyen. Az első helyezett egy méhészközvetítő portál lett, a második kiszolgált tojótyúkok utóéletét szervezi, a harmadik pedig a fenntartható halászatért ténykedik.

A Grüne Woche első startup-versenyének dobogósai, balról jobbra: Mathias Schilling (Hiddenseer Kutterfisch), Viktoria Schmidt (Nearbee), Fabian Häde (Bickus)
Fotó: Messe Berlin
Ahogy korábban már mi is beszámoltunk róla, egy teljes napig a friss ötletekről szólt a berlini Grüne Woche szakmai szeglete. Első alkalommal szervezték meg a Zöld Hét keretében, hogy élelmiszeripari startupok az iparág legfontosabb döntéshozóival találkozhassanak, öt percben érvelhessenek cégük mellett, és profitáljanak a berlini kiállítás igen jó médiajelenlétéből. Több mint ötvenen jelentkeztek, a szakmai zsűri húszat választott ki, amelyek ingyen állíthattak ki a Zöld Héten, és megtarthatták ötperces prezentációjukat – ezek közül hirdették ki az első három helyezettet.

Az első helyezett a Nearbee nevű müncheni vállalkozás lett a webáruházként is működő honlapjával, amely magánszemélyeknek és kiskereskedőknek segít megtalálni a közelben dolgozó méhészeket.

A második díjat a Bickusnak ítélték, amely arra vállalkozott, hogy ne kelljen külön témaként kezelni a tojótyúkokat és a húshasznú baromfit, és a tojástermelésre már nem alkalmas tyúkokat ne az iparnak kelljen átadni, hanem azokból készülhessen elsőrangú, különleges élelmiszer. Mindez természetesen regionálisan és biogazdálkodásban.

A harmadik díjat a Hiddenseer Kutterfisch kapta, amely alapvetően halkonzerv-készítéssel foglalkozik a keleti-tengeri német partvidéken, Rügen szigetén, emellett azonban elkötelezett támogatója a regionális kereskedelemnek, valamint a fenntartható halászat ösztönzésének is.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Két hónap alatt több ásványvíz fogyott, mint tíz éve egész évben

A magyar ásványvízpiac 2018 I. félévében 7,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához mérten a Nielsen felmérése szerint, az értékesített darabszámot tekintve. Június végéig az összesen eladott ásványvíz Magyarországon 553 millió liter volt, ami 371,6 millió palackot jelent.

Zalai-somogyi "fogás" lett idén az Év Strandétele

Megszavazták az idei strand legjobb, újraértelmezett ételét. A hagyományos zalai-somogyi ételre tejfölhab, szárított paradicsom, ementáli és kecskesajt, pirított vöröshagyma és lilahagyma kerül...

Roadshow keretében tanulhatnak a modern technológiákról a dinnyetermesztők

Hamarosan befejeződik a dinnyeszezon a termelő körzetekben, de Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből még augusztus végéig bőségesen érkezik gyümölcs. Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kertészeti osztályának elnöke a Magyar Hírlapnak elmondta: az idei szezonban körülbelül két héttel korábban érkezett a piacokra az igen jó minőségű görögdinnye.

400 millióból korszerűsödik a paprika malom és laboratórium

Több mint 381 millió forintból, ebből mintegy 190 millió forint vissza nem térítendő uniós forrásból korszerűsíti szegedi telephelyén paprika malmát és laboratóriumát a Vidékfejlesztési program támogatásával a Rubin Szegedi Fűszerpaprika Feldolgozó Kft. - közölte a cég az MTI-vel.

A legjobbak között a magyar kukoricacsíra-olaj

Great Taste nyertes a magyar Grapoila. A Great Taste a világ leghíresebb és leghitelesebb vakteszten alapuló ételkóstoló versenye. A verseny zsűrijének nagyon ízlett a hidegen sajtolt BIO kukoricacsíra-olaj.

Igyuk ki és dobjuk el

A vízzel vagy üdítővel teli műanyag palackokat magunkkal visszük a napon átmelegedett táskánkban a városba, az autóban hagyjuk a parkolóban. Ha kifogy belőle az innivaló újra töltjük, és ismét magunkkal visszük az útra. Ezeket mind nem szabadna tennünk az eldobható PET, azaz polietilén-tereftalátból készült palackokkal.

Indul a pálinkaszezon: a szilva és a körte a befutó

Beindult a pálinkafőzési szezon, az első tapasztalatok alapján kajszicefrével csak elvétve találkoznak a bérfőzdékben, cseresznyéből és meggyből viszont már kicsit több van. Az árak ugyanakkor nem változtak.

A Sziget a halak szigete! – folytatódik a „Kapj rá!” roadshow

Napi 1000 kóstolófalatkával várja a szigetlakókat a „Kapj rá!” faháza az idei Sziget Fesztivál teljes ideje alatt augusztus 8-15. között, 12 órától egészen 20 óráig, a Borfaluban. A halas fogások mellett szórakoztató, ügyességi játékokat próbálhatnak ki a gyerekek, a felnőttek pedig ismeretterjesztő és receptkiadványok segítségével ismerkedhetnek meg a különféle halételek elkészítési módszereivel.

A Gyermelyi is árat emel

A kisbefektetők kezében lévő cég termékei közül a liszt drágulhat, a tésztafélékről még tárgyalnak az üzletláncokkal.

Kányaváron már három éve termelnek konyhakerti növényeket

Szépen fejlődnek a zöldségek, több fóliasátrat is teleültettek paprikával, paradicsommal, uborkával, de ültettek krumplit, kukoricát és más konyhakerti növényeket is a Kányaváron több éve futó Start-programban.