Back to top

Megvannak a nyertes startupok

A regionalitás és a fenntarthatóság voltak a hívószavak a berlini Nemzetközi Zöld Hét keretében szervezett startup-versenyen. Az első helyezett egy méhészközvetítő portál lett, a második kiszolgált tojótyúkok utóéletét szervezi, a harmadik pedig a fenntartható halászatért ténykedik.

A Grüne Woche első startup-versenyének dobogósai, balról jobbra: Mathias Schilling (Hiddenseer Kutterfisch), Viktoria Schmidt (Nearbee), Fabian Häde (Bickus)
Fotó: Messe Berlin
Ahogy korábban már mi is beszámoltunk róla, egy teljes napig a friss ötletekről szólt a berlini Grüne Woche szakmai szeglete. Első alkalommal szervezték meg a Zöld Hét keretében, hogy élelmiszeripari startupok az iparág legfontosabb döntéshozóival találkozhassanak, öt percben érvelhessenek cégük mellett, és profitáljanak a berlini kiállítás igen jó médiajelenlétéből. Több mint ötvenen jelentkeztek, a szakmai zsűri húszat választott ki, amelyek ingyen állíthattak ki a Zöld Héten, és megtarthatták ötperces prezentációjukat – ezek közül hirdették ki az első három helyezettet.

Az első helyezett a Nearbee nevű müncheni vállalkozás lett a webáruházként is működő honlapjával, amely magánszemélyeknek és kiskereskedőknek segít megtalálni a közelben dolgozó méhészeket.

A második díjat a Bickusnak ítélték, amely arra vállalkozott, hogy ne kelljen külön témaként kezelni a tojótyúkokat és a húshasznú baromfit, és a tojástermelésre már nem alkalmas tyúkokat ne az iparnak kelljen átadni, hanem azokból készülhessen elsőrangú, különleges élelmiszer. Mindez természetesen regionálisan és biogazdálkodásban.

A harmadik díjat a Hiddenseer Kutterfisch kapta, amely alapvetően halkonzerv-készítéssel foglalkozik a keleti-tengeri német partvidéken, Rügen szigetén, emellett azonban elkötelezett támogatója a regionális kereskedelemnek, valamint a fenntartható halászat ösztönzésének is.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Felhő technológia menti meg a méheket?

Új megközelítéssel, a felhő alapú technológia segítségével vizsgálják a méhpopulációk hanyatlásának okait, és igyekeznek elősegíteni a világ legfontosabb beporzó állatainak fennmaradását - közölte az Oracle és a World Bee Project az MTI-vel csütörtökön.

Többet pazarolnak a fogyasztók, mint a feldolgozók

Felmérések szerint az Európai Unióban a fogyasztók élen járnak az élelmiszerpazarlás tekintetében, azonban a feldolgozók számára is vannak lehetőségek a veszteségek csökkentésére. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara igyekszik a fejlődést elősegíteni az élelmiszer előállítók körében.

Végre! Nem barnul a saláta vágási felülete

A zöldségek közül – a szó szoros értelmében – a salátafélék választéka a legszínesebb. Már a hagyományos fejes salátából is megjelentek a piros levelűek, a lollo, a tögylevelű, a batávia, a római típusból pedig szinte követhetetlen a választék bővülése. A salátafogyasztás divatos, és a vásárlók nagy örömére, az utóbbi években folyamatosan újabb típusok bővítik a kínálatot.

Adománygyűjtő-konvojjal hívták fel a figyelmet a súlyos élelmezési problémákra

30 tonnányi élelmiszeradomány gurult keresztül Budapest belvárosán az Élelmezési világnap alkalmából: a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezet (FAO) közös akciója amellett, hogy rászorulókon segít, rendkívül súlyos, globális problémákra is felhívta a figyelmet.

Bioropi és a feldolgozóipar

Évek óta nő a feldolgozott élelmiszerek forgalmazásának aránya, s az egyre élesedő ágazati versenyben a költségek optimalizálásával, csökkentésével igyekeznek nyerő helyzetbe kerülni. Egervári Márk, a Biopont Kft. ügyvezető igazgatójának cégbemutatkozójával kezdődött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Élelmiszeripari Igazgatósága "Erősödő élelmiszergazdaság" címmel tartott sajtótájékoztatója Ercsiben.

EU kampány az uniós élelmiszerek népszerűsítésére

Az Európai Bizottság az Európai Unió (EU) mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte - közölte az uniós bizottság.

Élelmezési Világnap: Tetteink alakítják a jövőt

Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) minden évben október 16-án – az Élelmezési világnapon – a szervezet 1945-ös alapítására emlékezik. Szerte a világon több mint 150 országban tesznek ugyanígy, ezzel az ENSZ egyik legjelentősebb napjává emelve az eseményt. A cél, felhívni a figyelmet az éhezőkre, hogy az élelem, a megfelelő táplálék még nem biztosított mindenki számára.

Elhallgatott magyar minőség?

A rendszerváltozás után érdekes módon, keveset hallani a magyar sajtról. Mintha csak a külföldről érkezett és a külföldiek által Magyarországon készített sajtok lennének. A média hallgat, miközben nemzetközi színtéren egyre másra elismerik a magyar sajtkészítő kistermelők termékeit.

A magyar bor a külföldi turisták kedvence

Legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy 850 palack bor fogy el egyetlen nap alatt a budapesti repülőtér duty-free üzleteiben. Késői szüretelésű tokaji édes fehérborból fogy a legtöbb a Liszt Ferenc Repülőtér duty-free üzleteiben, mert ez legnépszerűbb bor a magyar fővárost repülőgépen elhagyó utazók körében.

Drágulhatnak az élelmiszerek a mezőgazdasági árak emelkedése nyomán

Az élelmiszerárak emelkedését vetíti előre, hogy augusztusban 6 százalékkal nőttek a mezőgazdasági termelői árak éves összehasonlításban - írta a szombati Népszava.