0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. október 1.

A fesztiválozók is minőségi bort keresnek

Kiemelkedően jó évet zárt a gyöngyösi Dubicz Borászat 2018-ban. A pince tavalyi eladásai összhangban vannak a magyar borászatot befolyásoló trendekkel: a minőségi borok egyre inkább előtérbe kerülnek, a fogyasztók nagyobb arányban választják a nívós, díjnyertes termékeket.

Míg a pince borai közül a Mátrai Irsai Olivér fogyott a legjobban, nagy volt az érdeklődés az eredetvédett Mátra Superior Dubicz-bor, a tavaly debütált Superior Olaszrizling Barrique 2017 iránt is.

Az extrém nyári meleg miatt a szüret kezdetének megállapítása volt az egyik legnagyobb kihívás, nagyon körültekintően kellett megválasztani a szüret időpontját, hogy ne égjenek el a savak.

Kifejezetten korán, a szokásosnál három héttel korábban kezdődött a szüret, bőséges szőlőtermést takarítottunk be a 123 hektárról, mondta Dunai Bernadett, a pincészet tulajdonosa.

2018-ban a Dubiczot választotta a Borháló Borkereskedés a Sziget fesztiválok hivatalos borának, így a Sziget mellett a Volt, a BalatonSound és az EFOTT fesztiválozói is Dubicz-borokat kóstolhattak. A fesztiválszereplés sikerét jól mutatja, hogy a rendezvényeken közel ötödével nőtt a borfogyasztás az előző évekhez képest, elsősorban a sör ellenében. Bár a legnépszerűbb Sziget bor a rosé volt, a prémium tételek is jobban fogytak, mint korábban: az Irsai Olivér, Sauvignon Blanc és Chardonnay borokra 75 százalékkal nagyobb volt a kereslet, mint az előző év hasonló kategóriás termékeire. Ez megerősítette a borászat meggyőződését, hogy a fröccs mellett komoly érdeklődés van a kiemelkedő minőségű, díjnyertes borok iránt is.

A Dubicz a fesztiválok mellett közel 70 szakmai rendezvényen is szerepelt tavaly, több mint 20 rangos elismerést vihetett haza,

köztük a formatervezési Oscar-díjnak számító, nemzetközi Red Dot Design díjat is, amellyel a pince Mátra-vidéket idéző borcímkéit jutalmazták.

A borászat Mátra-vidék jellegzetességeit bemutató innovatív imázsfilmje szintén egyedülállóan népszerű: rövid idő alatt elérte az 1,6 millió megtekintést.

A 110 éves múlttal rendelkező borászat idei célkitűzései között a pince további fejlesztése, a Mátra Borvidék ismertségének növelése és a régió munkájában való aktív részvétel szerepel kiemelt helyen. Emellett külföldre is eljuttatják a boraikat, Lengyelország, Hollandia, Skandinávia a fő irányvonal.

Forrás: Flow PR