Back to top

Tavaly megugrott a kiskereskedelmi forgalom

Egy év alatt 7 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek (FMCG) forgalma tavaly, ezen belül az alapvető élelmiszerekre 4 százalékkal költöttek többet a magyar vásárlók. Több volt az hirtelen ötlettől vezérelt vásárlás. A zöldség-gyümölcs forgalom a diszkontláncok felé mozdult el. Napjainkban egyre inkább élményekre, magas minőségre, illetve kényelmi termékekre vágynak az emberek.

A Nielsen fölmérése szerint az alapvető élelmiszerek forgalmának bővülését meghaladta a élvezeti, kényelmi és egészséges termékeké, mondta a Zsendülés konferencián Szegeden Kocsis Eszter. A fagyasztott ételek forgalma például 12 százalékkal nőtt egy év alatt. A növekedés nyertesei a diszkontok voltak, csomagolt élelmiszerekből több mint 17, vegyi árukból 19 százalékkal nőtt a forgalmuk, míg a hipermarketek és más üzletláncok 3 százalék körüli élelmiszerforgalom-bővülést könyvelhettek el.

Zöldség-gyümölcs forgalomban is előretörtek a diszkontok, mert a vevők elégedettek a minőséggel és könnyen megközelíthetőnek tartják ezeket az üzleteket.

A zöldség-gyümölcs terén azonban a növekedés csak értékben jelentős, a hiper- és szupermarketekben 11 százalék, az eladott mennyiség alig változott. Leginkább a hagyma drágult, ugyanis a 31 százalékos forgalombővülés mellett mindössze 3 százalékkal adtak el többet belőle.

A paprika 6 százalékos értékbeli növekedéséhez pedig 11 százalékkal kevesebb eladás társult. Ugyancsak kevesebb alma kelt el tavaly, a mennyiség 7 százalékkal esett vissza, míg értékben 2 százalék a növekedés.

A paradicsom forgalma értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett. Hasonló pályát futott be a burgonya, a vegyes zöldség és az uborka: 16-15 százalékos növekedést produkáltak, míg az eladott mennyiségük egyaránt 3 százalékkal nőtt.

A vásárlók tudatosak, tavaly többet költöttek, mint egy évvel azelőtt, de még mindig promócióérzékenyek, ugyanakkor nőtt az úgynevezett impulzusvásárlás aránya. A kereskedelemnek arra kell készülnie, hogy minél élménytelibb legyen a vásárlás, mindig legyen raktáron minden termék, és a legtöbbet alacsony áron kínálják. A legtöbben átlagosan három üzletláncba járnak rendszeresen, és ragaszkodik az ismert márkákhoz, termékekhez. Vásárlói nyitottság terén jócskán elmaradtunk az uniós átlagtól, nálunk a vevők 18 százaléka keresi az újdonságokat. A legnyitottabbak a magasan képzett, városban lakó fiatal nők.

Jellemzően kevésbé ismerik a zöldség-gyümölcs árakat a vásárlók, de az áremelkedés legtöbbjüknek föltűnik, és kevesebbet vásárolnak az adott termékből. A vevők 42 százaléka aktívan keresi az akciókat,

ez a Nielsen szerint kimondottan magas arány, csak a háztartási papíráruk esetében keresik többen a promóciót.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ellenőrizetlen import

Spanyol- és Görögországból, illetve az EU-n kívüli országokból, közöttük főleg Albániából és Marokkóból tetemes mennyiségben özönlik olcsó szamóca az olasz piacra, ellehetetlenítve ezzel a délolasz termelőket.

Elő a naptárral: közeleg az év legnagyobb ökoturisztikai programja!

Javában zajlanak az előkészületei a Magyar Nemzeti Parkok Hete programjának, amelyen várhatóan idén is tömegek vesznek majd részt. Utánajártunk, mire számíthatnak azok, akik hazánk különleges természeti értékei közt szeretnék eltölteni szabadidejüket.

Egyre népszerűbbek a növényi alapú húspótlók

Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a húsfogyasztás csökkentésének irányába ható törekvések. Ennek megfelelően a vezető brit szupermarketlánc, a Tesco is kínál növényi alapú húspótló készítményekeket, amiket nagyobb áruházainak csomagolt hústermékei között helyez el.

Kertekkel és napelemekkel szórja tele a városokat a Lidl

Az olasz Lidl megnyitotta első olyan üzletét, melynek tetején városi kertet alakított ki. A terv egy civil szervezet bevonásával valósult meg. Közben Belgiumban 7200 napelemet szerel fel boltjai tetejére.

Jubileumi vándorgyűlés Gyulajon

Idén a Tolnai-hegyhát déli részén található Lengyel ad otthont az Országos Erdészeti Egyesület Vándorgyűlésének és ahhoz kapcsolódóan az Év Erdésze Verseny döntőjének. A jubileumi 150. Vándorgyűlés terepi programjainak és az Év Erdésze Verseny döntőjének a Gyulaj Erdészeti és Vadászati Zrt. lesz a házigazdája és szervezője.

A tápanyagellátás befolyásolja a vörösborok minőséget

Olaszországban mind nagyobb szerepet kap a szőlőtermesztésben az öntözés, a klímaváltozás közvetlen következményeként. Ezt lehetőségként fogják föl, amivel a vörösborok minőségén is javíthatnak. Tápoldatozással ugyanis térben és időben precíziósan tudják szabályozni a tápanyagellátást, a szőlő fejlődési szakaszaihoz igazítva.

Rekordszinten az európai almakészlet

Idén március elején 12 éve nem tapasztalt mennyiségű almakészlet volt még az európai tárolókban. Az Alma és Körte Világszövetség (WAPA) adatai szerint március elsején közel 3,1 millió tonna alma vár értékesítésre. Ez több mint másfélszer annyi, mint egy évvel korábban ugyanebben az időpontban, amikor csaknem 1,8 millió tonna alma maradt az európai termelők tárolóiban.

Mobil borfogyasztási szokások: vásárlást segítő applikációk

A borvilág dinamikus terület, folyton mozgásban és változásban van. A Bloomberg 2018-ban végzett felmérést a trendeket keresve, és érdekes megállapításokat tett.

Határidő: bonyolódott transzferár nyilvántartások

Közeledik a május 31-i elkészítési határidő, és minden érintett cégnek az új, bonyolultabb követelményeket kell követnie. Az eddigi, önálló nyilvántartás helyett már kötelező a fődokumentum és helyi dokumentum elkészítése.

Jól jött a hétvégi csapadék a veteményeseknek és a gyümölcsösöknek

Az elvetett zöldségmagok kikelését és a gyümölcsök virágzását segítette a hétvégén esett csapadék, ugyanakkor az közel sem biztosította a szükséges mennyiséget - közölte Ledó Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke az MTI érdeklődésére.