Back to top

A magyar borokat népszerűsítik külföldön

A minőségi borok értékesítésének támogatására 3,5 milliárd forintos borpromóciós program indítását tervezi az agrártárca - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján.

Zilai Zoltán fesztiváligazgató, Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese és Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár koccint a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján a budai Várban
Balról jobbra: Zilai Zoltán fesztiváligazgató, Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese és Feldman Zsolt mezőgazdaságért felelős államtitkár koccint a 28. Budapest Borfesztivál megnyitóján a budai Várban
Fotó: MTI - Szigetváry Zsolt
Hozzátette: a borágazatban erős a verseny, a programmal a tárca segíteni kívánja a magyar, jó minőségű borok értékesítését az európai uniós belpiacon, és a harmadik országokban.

Feldman Zsolt kiemelte, a magyar borászatok beruházásának, technológiai fejlesztésének támogatására a Vidékfejlesztési Programban eddig 35 milliárd forintot ítéltek meg, és további 10 milliárd forintnyi támogatás bírálata van folyamatban.

Az államtitkár kitért arra is, hogy

a magyar borászatok az európai borok között sokszínűségükkel tűnnek ki, a Kárpát-medencében pedig csodálatosak az adottságok a bortermelésre.

Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese a megnyitón kiemelte, a magyar borászat új arculatának kidolgozásán dolgoznak. Az MTÜ promóciókkal segíti az országban megtermelt borok sikerességét a külpiacokon.

A Budavári Palotában szeptember 5-8. között mintegy 200 kiállító várja az érdeklődőket boraival, ételeivel, emellett 4 színpadon több mint 40 produkciót is bemutatnak a Budapest Borfesztiválon.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kedveskedjen Szeretteinek!

Fizessen elő most 1 évre népszerű agrárszaklapjainkra nyomtatott vagy digitális formában és válasszon még egy kiadványt!

Kenyérművészet: ötlet az otthon ülős Húsvétra

Ebben a kényszerű „otthonmaradós” időszakban a hobbipékek országa lettünk, hiszen rengetegen ütik el az időt házi kenyérsütéssel. Ezt igen kreatívan is lehet művelni, elég csak a „bread art” kifejezésre rákeresni az interneten…

Veszélyes rovarok világ körüli úton

Mérgező rovarok – például a közismert fekete özvegy pókok – akár az egész világot körbeutazhatják peszticiddel nem kezelt élelmiszerszállító konténerek belsejében.

Tindalláció a konyhában

Mit tegyünk, ha már nincs hely a fagyasztóban? Arra az esetre van egy régóta ismert, de ritkán alkalmazott módszer, amellyel megmenthetjük a felesleges húsételeket, hosszú távra tartósíthatjuk, és tehetünk az élelmiszer pazarlás ellen.

A krízishelyzetben is segítik a nélkülözőket

A koronavírus-járvány közepette a nélkülözők helyzete még bizonytalanabbá vált. Ez azt is jelenti, hogy különösen fontos szerepük van most az őket segítő szervezeteknek. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 300 ezer nélkülöző ellátását segíti országszerte ezekben a hetekben is.

Jelentős csökkenésre számítanak az édességgyártók

Több mint tíz százalékkal mérséklődhet a húsvéti üreges csokoládéfigurák forgalma, amely tavaly 5 milliárd forintot tett ki - mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke szerdán online sajtótájékoztatón.

Bort pincétől házig

Elindult a „Palackposta 2020”, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös borpromóciós kampánya, amely az online termelői borrendelést népszerűsíti a fogyasztók felé.

OKSZ: elmarad az ünnepi vásárlások értéke a korábbiakétól

Visszafogottabbak a húsvéti beszerzések a koronavírus-járvány miatt, az ünnepi vásárlások értéke elmarad a korábbi években tapasztalttól - mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI megkeresésére.

A mongol kutatóból sajtmágus, éttermesből parasztként gazdálkodó, geográfusból lekváros

Mintha egy Rejtő regényből léptek volna elő a fővárosi Czakó Piacz termelői, akik nem csak ízeikkel, hanem sztorijaikkal is ámulatba ejtik a piacozót. Persze most ide se szórakozni jöhetünk, ám az a néhány perc is, amíg vásárolunk hihetetlen kincset ér: néhány másodperces disputa a termelőkkel, és ízletes, megfizethető kézműves élelmiszer lehet az eredmény. 

Nielsen: megkezdődött a kiskereskedelem konszolidációja

Megkezdődött a kiskereskedelem konszolidációja, ezt támasztja alá, hogy március 23. és 29. között a hiper-, szupermarketekben és drogériákban az élelmiszerek és vegyi áruk forgalma 39 milliárd forintot tett ki, ami csupán 4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest - közölte a Nielsen piackutató kedden az MTI-vel.