Back to top

A magyar termékek piacra jutását segíti az Auchan

„Az Auchan folyamatosan keresi annak lehetőségét, hogyan tud minél több megbízható és minőségi helyi árut kínálni a magyar vásárlóinak, ennek érdekében több programot működtet, és a Magyar Termék védjegyhasználóival is egyre szélesebb az együttműködése” – mondta Yann Oudeard.

Az Auchan Retail Magyarország termékigazgatója a cég kereskedelmi fórumán, amelyen közel 50 védjegyhasználó cég képviselője vett részt.

„A Magyar Termék védjegyrendszerrel való együttműködés tökéletesen illeszkedik az Auchan stratégiájába, hiszen ugyan

az Auchan a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedelmi cége, de célja minden országban az, hogy jó minőségű, helyi és egészséges termékekkel tegye jobbá vásárlóink mindennapjait.

Ennek érdekében alkalmazkodunk a helyi piacokhoz, több csatornás kereskedelmünkkel választ adunk a változó vásárlási igényekre” – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország Élelmiszer Univerzum igazgatója a cég budaörsi központjában tartott kereskedelmi fórumon.

Ennek bizonyítéka az is, hogy az Auchan Magyarországon forgalmazott saját márkás termékeinek 84 százalékát hazai cégekkel fejleszti. Létrehozta a Gazdától az asztalig programot, termeltetési kapcsolatokat épített ki a sertés és zöldség-gyümölcs ágazatban, áruházaiban regionális választékot kínál a vásárlóinak. A közvetlen gyártói, termelői kapcsolatok révén rövidebb lehet az ellátási lánc, ami kedvezőbb árakat és kisebb környezetterhelést eredményez.

„A Magyar Termék, a Hazai Termék és a Hazai Feldolgozású Termék védjegyek ismertsége és elismertsége kiemelkedő, ezért jelentős segítséget nyújt a gyártóknak és kereskedőknek abban, hogy a termékeiket megkülönböztessék a többitől. A felmérések szerint a vásárlók számára a Magyar Termék védjegyek igazolják a legjobban egy termék hazai eredetét és megbízhatóságát” – mondta el az eseményen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

„A termékek származási helye egyre fontosabb a fogyasztóknak, amit az is mutat, hogy a vásárlók jelentős része már hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért,

ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra. Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja” – ismertette a legutóbbi kutatásuk eredményeit Benedek Eszter.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és az Auchan az elmúlt években egyre több területen működik együtt. Az Auchan a sajátmárkás termékein már 2013 óta használja a Magyar Termék védjegyeket, 2014-ben pedig a két cég stratégiai együttműködési megállapodást kötött. 2015-től az Auchan támogatást nyújt a védjegyhasználó cégeknek az országos promóciókhoz, 2019-től pedig nyereményjátékot is indítottak védjegyhasználók részvételével. Ezen felül a magyarországi Auchan megkezdte a Magyar Hetek szervezését a hálózat külföldi boltjaiban, ami nagy segítséget nyújt ahhoz, hogy a hazai termékeket megismerhessék a külföldi fogyasztók és beszerzők.

Forrás: 
Auchan

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A McDonald's nem kis tételben vásárol magyar alapanyagokat

A KPMG hatástanulmánya szerint a magyarországi McDonald's teljes GDP-hatása 2014 és 2018 között elérte a 153,4 milliárd forintot. Különböző adók és járulékok formájában 2009 és 2018 között a vállalat és franchise partnerei 82,6 milliárd forintot fizettek be a magyar államháztartásba, miközben több mint 27 milliárd forint értékben végeztek beruházásokat - közölte az étteremlánc az MTI-vel.

Nagy, téli Nébih ellenőrzés: jól vizsgáztak az ünnepi vásárok

A téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés – a korábbi évekhez hasonlóan –decemberben zajlott az ország teljes területén. A kormányhivatalok és a Nébih szakemberei csaknem 2.600 létesítményt és több mint 13.800 élelmiszert vizsgáltak.

A frissesség titka

A kaliforniai paprika tengeri szállítása eddig problémásnak számított, egyrészt a frissesség megtartása, másrészt a könnyen terjedő gombabetegségek kockázata miatt. Hogyan lehetséges mégis, hogy az Izraelből induló kaliforniaipaprika-szállítmány 14 napos út után tökéletes minőségben érkezik meg Oroszországba?

KSH: a sertés- és a gyümölcsárak felpörgették a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedését

Tavaly novemberben elsősorban a gyümölcsök és a sertés felvásárlási árának jelentős emelkedése miatt az októberi 2,3 százalékosról 5,2 százalékosra ugrott a mezőgazdasági termelői árak éves növekedése - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataiból.

Jobb árakért tüntettek az ír gazdák

Magasabb húsmarha-átvételi árak nélkül nem lehet fenntartani a vidéki életet Írországban – állítják a termelők, akik csütörtökön lezárták Dublin legfontosabb útjait.

Brutális sertéshúsdrágulással ért véget 2019

Decemberben az élelmiszerek ára 5,9 százalékkal volt magasabb, mint 2018 utolsó hónapjában, ezen belül a sertéshúsé 23,7 százalékkal nőtt.

Magyar zászlócskák jelzik, hazai-e a sertéshús

Január 15-től a húspultban lévő csomagolatlan sertéshúsokra jól láthatóan ki kell írni a termék származását, sőt a nagyobb boltokban még nemzeti színű zászlókat is ki kell tenni a szöveg mellé.

Ritkábban trükköznek a boltosok

Javult az év végi szezonban alkalmi vagy állandó jelleggel kereskedő vállalkozások jogkövető magatartása az előző év adventi időszakában tapasztalt mértékhez képest, erre utalnak a tavaly novembertől december végéig lebonyolított fogyasztóvédelmi ellenőrzéssorozat tapasztalatai - írja hétfői számában a Magyar Nemzet.

Nincs idejük termeszteni, annyi egyebet várnak el tőlük

Dinamikusan növekszik a szabadföldi zöldségek termőfelülete Németországban, az idei évben viszont a klasszikus termesztéstechnológiai kérdéseket háttérbe fogják szorítani az egyebek, a gazdáknak elsősorban a társadalom és a politika támasztotta kihívásokkal kell megküzdeniük.

Se nem sárgább, se nem savanyúbb, de a miénk – rekord narancstermés Európában

A narancstermés 2018-ban meghaladta a 6,5 millió tonnát az Európai Unió területén – áll az Eurostat elemzésében. 2010 óta nem volt ilyen sikeres év, a rekordtermés elsősorban a spanyol gazdáknak köszönhető.