Back to top

A magyar termékek piacra jutását segíti az Auchan

„Az Auchan folyamatosan keresi annak lehetőségét, hogyan tud minél több megbízható és minőségi helyi árut kínálni a magyar vásárlóinak, ennek érdekében több programot működtet, és a Magyar Termék védjegyhasználóival is egyre szélesebb az együttműködése” – mondta Yann Oudeard.

Az Auchan Retail Magyarország termékigazgatója a cég kereskedelmi fórumán, amelyen közel 50 védjegyhasználó cég képviselője vett részt.

„A Magyar Termék védjegyrendszerrel való együttműködés tökéletesen illeszkedik az Auchan stratégiájába, hiszen ugyan

az Auchan a világ egyik legnagyobb élelmiszerkereskedelmi cége, de célja minden országban az, hogy jó minőségű, helyi és egészséges termékekkel tegye jobbá vásárlóink mindennapjait.

Ennek érdekében alkalmazkodunk a helyi piacokhoz, több csatornás kereskedelmünkkel választ adunk a változó vásárlási igényekre” – mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország Élelmiszer Univerzum igazgatója a cég budaörsi központjában tartott kereskedelmi fórumon.

Ennek bizonyítéka az is, hogy az Auchan Magyarországon forgalmazott saját márkás termékeinek 84 százalékát hazai cégekkel fejleszti. Létrehozta a Gazdától az asztalig programot, termeltetési kapcsolatokat épített ki a sertés és zöldség-gyümölcs ágazatban, áruházaiban regionális választékot kínál a vásárlóinak. A közvetlen gyártói, termelői kapcsolatok révén rövidebb lehet az ellátási lánc, ami kedvezőbb árakat és kisebb környezetterhelést eredményez.

„A Magyar Termék, a Hazai Termék és a Hazai Feldolgozású Termék védjegyek ismertsége és elismertsége kiemelkedő, ezért jelentős segítséget nyújt a gyártóknak és kereskedőknek abban, hogy a termékeiket megkülönböztessék a többitől. A felmérések szerint a vásárlók számára a Magyar Termék védjegyek igazolják a legjobban egy termék hazai eredetét és megbízhatóságát” – mondta el az eseményen Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

„A termékek származási helye egyre fontosabb a fogyasztóknak, amit az is mutat, hogy a vásárlók jelentős része már hajlandó akár többet is fizetni a magyar eredetű áruért,

ha pedig Magyar Termék védjegy van rajta, az még többet ér számukra. Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja” – ismertette a legutóbbi kutatásuk eredményeit Benedek Eszter.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és az Auchan az elmúlt években egyre több területen működik együtt. Az Auchan a sajátmárkás termékein már 2013 óta használja a Magyar Termék védjegyeket, 2014-ben pedig a két cég stratégiai együttműködési megállapodást kötött. 2015-től az Auchan támogatást nyújt a védjegyhasználó cégeknek az országos promóciókhoz, 2019-től pedig nyereményjátékot is indítottak védjegyhasználók részvételével. Ezen felül a magyarországi Auchan megkezdte a Magyar Hetek szervezését a hálózat külföldi boltjaiban, ami nagy segítséget nyújt ahhoz, hogy a hazai termékeket megismerhessék a külföldi fogyasztók és beszerzők.

Forrás: 
Auchan

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A finnek szerint az EU-nak bojkottálni kéne a brazil marhahúst az Amazonasért

Mika Lintila finn pénzügyminiszter szerint az EU-nak meg kéne szüntetnie a brazil marhahús és szója importját az Amazonas erdőtüzek miatt.

SPAR-Hungaricool: szokatlan ízkombinációk és újszerű termékötletek

A magyarországi kiskereskedelemben egyedülálló, új kezdeményezés során az áruházlánc az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával a legkiválóbb hazai élelmiszeripari innovációkat kereste az egész országból. A szeptember 28-i budapesti döntőn a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt termékekkel a vásárlók már jövőre találkozhatnak a hazai INTERSPAR áruházakban.

A lepke, ami az embernek hála hódította meg a világot

A fehérlepkék ("káposztalepkék") közé tartozó répalepke az egyik legigénytelenebb inváziós faj a világon, mely mára szinte mindenhol elterjedt, ahol mezőgazdasági művelést folytatnak. Egy friss tanulmány most arra igyekszik választ adni, hogyan segítette az emberi tevékenység a lepke világhódító útját az elmúlt pár ezer év alatt.

A lefékező Európában is hasít a hazai kisker

Értékben 7,7 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca 2019 második negyedévében.

A nemzetgazdaság első féléves külkereskedelmi többletének több mint a felét az agrárium adta

A magyar agrárgazdaság az elmúlt években látványos fejlődésen ment keresztül, termelékenysége és jövedelmezősége is nagymértékben emelkedett. Ennek köszönhetően évről évre jelentős mértékben hozzájárul a nemzetgazdaság eredményeihez - mondta el az MTI-nek Nagy István agrárminiszter.

Kivonulhat a Tesco Lengyelországból, de ez nem érinti a magyar áruházakat

Veszteségei miatt a boltbezárások után teljes lengyelországi üzletágától megválhat a Tesco áruházlánc, hamarosan sor kerülhet az ügylet véglegesítésére - értesült a Magyar Nemzet londoni forrásból. A szerdai lapszámban céges tájékoztatásra hivatkozva ugyanakkor kiemelték, hogy a veszteséges leányvállalat leépítése nem érinti a magyar áruházakat és vásárlókat.

Kína felfüggeszti a növényvédőszerekre és tejsavófehérjére kivetett pótvámokat

Egy évre felfüggeszti az egyes amerikai termékekre kivetett pótvámokat a kínai kormányzat vámügyekért felelős bizottsága.

Elkezdődött a nagy automatarazzia

Kéthetes átfogó akciót kezdett az adóhivatal a fővárosban, a hatóság arra kíváncsi, hogy az üzemeltetők bejelentették-e a különféle termékeket árusító automatáikat.

Csaknem 1 tonna halterméket foglalt le az Állami Halőri Szolgálat

Július és augusztus folyamán kiemelt figyelmet fordított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Állami Halőri Szolgálata az éttermek és halértékesítő helyek, halboltok ellenőrzésére. A szakemberek a nyár utolsó két hónapjában 18 vállalkozásnál találtak és foglaltak le ismeretlen eredetű halat, illetve halterméket, melyek együttes mennyisége eléri a 958 kg-ot.

A liszt és a péksütemények éves áremelkedése tovább gyorsult

Augusztusban átlagosan 3,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak az egy évvel korábbiakhoz képest, júliushoz viszonyítva 0,1 százalékkal csökkentek - közölte kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az éves áremelkedés üteme harmadik hónapja csökken, júliusban 3,3 százalékos volt. Elemzők 3,2 százalékot vártak augusztusra.