Back to top

Alkoholos italok újragondolva

Annak ellenére, hogy az alkoholos italok kereskedelmi eladása kimagasló volt a koronavírus ideje alatt, az éttermek és bárok bezárása kétszámjegyű csökkenést eredményez az idei eladásokban.

Az ágazat 2019-es szintre rendeződése várhatóan csak 2024-re valósul meg - írja a nak.hu. Sőt, egyes piacokon, mint az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság valószínűleg még hosszabb időt is igénybe fog venni. Azonban a fogyasztási szokások globális változása új lehetőségeket nyithat meg az ágazatban. Az IWSR piackutató ennek fényében öt irányt vázolt fel.

A fogyasztók a prémium- és magasabb alkoholtartalmú termékek felé fordulása fokozódhat, 2020-ra akár 13%-al.

Annak ellenére, hogy bizonyos italok igényét továbbra is a globális piac fogja kielégíteni (pl. tequila, aperitifek), a helyi italok jelentősége, bizonyos italok esetében, emelkedik. Az előállítók támogatása mellett a helyi termékek vásárlásán keresztül a fogyasztók fenntarthatóság iránti igénye is megnyilvánul. A kényelem mellett, az előrejelzések alapján, az egészségügyi szempontok is felértékelődnek.

Az alacsony alkoholtartalmú és az alkoholmentes sörök piaca 2024-re várhatóan 4,45%-al  emelkedik.
Forrás: 
nak.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

FAO-magyar együttműködés a fenntartható élelmezésért

A világ élelmezési rendszereinek fenntarthatóvá alakítása nemcsak a FAO számára fontos, hanem összhangban áll a magyar nemzeti érdekekkel is. Erről Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára videokonferencia keretében egyeztetett az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének főigazgató-helyettesével, Vlagyimir Rahmanyinnal.

Málta fizet a turistáknak

Azok a külföldi turisták, akik legalább három napot töltenek Máltán, 200 eurós visszatérítést is kaphatnak. A cél, életet lehelni a haldokló turizmusba.

Prezentáció, videós tananyag és élő, online óra a Nébih Oktatási Programjának újdonságai között

Élő, online tanóra „szolgáltatással” és több új, óvodás és általános iskolás korosztályoknak szóló anyaggal is bővült a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Oktatási Programja. Az ingyenesen letölthető edukációs tartalmakkal a hivatal mindenkori célja a pedagógusok munkájának segítése és a tanórák színesítése.

Februárban nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben

Februárban a vártnál jóval nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfői jelentése alapján.

Bővíti saját márkás árukínálatát a Spar az idén

Szinte az összes saját márkás árucsoport kínálatát növeli idén a Spar, a tervek szerint csak az élelmiszerek területén több mint háromszáz új cikkel bővíti saját márkás termékeit az áruházlánc.

Robotizált burgonya-feldolgozás

A Fenaco Landesprodukte Európában egyedülálló robotot helyezett üzembe burgonya csomagolására a svájci Bät­terkindenben. A kétrészes robotot a TwinAutomation startup cég és a Fenaco Landesprodukte vállalat szoros együttműködésével fejlesztették ki.

10 éves mélyponton a marhahúsfogyasztás

Oroszországban tavaly 1,94 millió tonnára esett vissza a marhahúsfogyasztás, mely 3,4 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest. A nagymértékű csökkenés legfőbb okát a HoReCa szektor bezárása és a fogyasztók alacsonyabb jövedelme jelenti.

Több millió embernek keserű a csokoládé

A csokoládé iránti globális kereslet növekszik, de a látszólag kedvező helyzet ellenére néhány kakaóbab termelő országban, elsősorban Ghánában és Elefántcsontparton a gazdálkodók mély szegénységben élnek és teljesen elfogadott a gyermekmunka is.

Ketchup-hiány van Amerikában, a COVID a felelős

Az Egyesült Államokban a COVID-19 járvány csökkentette az ikonikus paradicsomszószok számát az asztalokon. Az egészségügyi korlátozásokkal kapcsolatos változások és a járványügyi hatóságok ajánlásai okolhatók a történtekért.

A fogyasztók több mint 40%-a kerüli az állati eredetű élelmiszereket

Az Euromonitor új felmérésének adatai azt mutatják, hogy a szigorú vegán és vegetáriánus étrendet követő fogyasztók aránya továbbra is csekély, viszont globális szinten a fogyasztók 40%-a bizonyos mértékben kerüli az állati eredetű ételeket fogyasztását, például húsféléket vagy tejtermékeket hagynak ki az étrendjükből.