Back to top

Halból és sertésből készült ételeket is kóstoltat az AMC

Az Agrármarketing Cetrum számos programot kínál a Bábolnai Gazdanapokra kilátogatóknak. Ondré Péter, a szervezet ügyvezetője mutatta be kiállítási kínálatukat, de szót ejtett más belföldi-, és külföldi futó kampányaikról is.

Sertés termékek kóstolása
Fotó: Mile Máté
Az AMC tevékenységét sokan ismerhetik a médiából és kiállításokról, rendezvényekről, de a színfalak mögött más jellegű munkát is végez a szervezet...

Hal és sertés

Megjelenik a rendezvényen a sertéshúst-, és a halfogyasztást ösztönző kampányuk, melynek keretében sertésből és mangalicából, valamint édesvízi halakból készült ételeket kóstolhatnak az érdeklődők. Az AMC sertéshús fogyasztását ösztönző kampánya már évek óta működik.

Ez az afrikai sertéspestis miatt elvesztett külföldi piacokat hivatott pótolni, a belföldi fogyasztás ösztönzésével.

Mivel ez a rendezvény az agrárgépészetre fókuszált kiállítás, így agrárgép-történeti mozgógép show-n is részt vehetnek a látogatók, amelyen láthatják, hogy már az elődök is 100-150 éve mire voltak képesek a gépesítés terén. Emellett gyereksarkot is kialakítottak, valamint vetélkedőt is rendeznek a standjukon, sorolta Ondré Péter a lehetőségeket.

Zöldség, gyümölcs, méz és bor

Az AMC idén is kiemelt figyelmet fordított a zöldség-, és gyümölcsfélék népszerűsítésére, főként a meggy, dinnye és alma kapcsán voltak kampányaik. A belföldi kampányok most is gőzerővel zajlanak, a mézfogyasztást ösztönző projektet a Takarékbank és az Országos Magyar Méhészeti Egyesülettel közösen valósítják meg.

A járvány miatt sajnos ebben az évben a rendezvények és a személyes találkozások korlátozottak voltak, így erre a kihívásra is igyekezek megoldást találni. Külföldi programjaik közül a magyar bor van kiemelt helyen, melynek 70 százaléka lédig, 30 százaléka palackozottan kerül exportra.

Az AMC ez utóbbinak a népszerűsítését vállalta fel közösségi médiafelületeken, B2B és online platformokon megvalósítható formában. Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Egyesült Királyság, a skandináv országok és a Balkán irányába igyekeznek ösztönözni a hazai borok jobb megismerését.

Az AMC standja a Bábolnai Gazdanapokon
Fotó: Mile Máté
Az orosz embargó kedvezőtlen hatása már enyhül

A már pár éve tartó Oroszországgal szembeni EU-s kereskedelmi embargó számos mezőgazdasági és élelmiszeripari szektorban okozott gondot a hazai piaci szereplőknek.

A zöldségtermesztés, gyümölcstermesztés, konzervipar és a baromfi ágazat veszített jelentős piacokat emiatt, ezért az AMC ezeknek a szereplőknek próbált és próbál segíteni új exportpiacokat találni, ahol pedig erre nincs mód, ott a belföldi keresletet élénkítik marketing kampányaikkal, mondta az ügyvezető.

Dinamikus bővülés tapasztalható a mezőgazdasági termékek külkereskedelmében Kína irányába is, és az orosz piac elvesztése óta eltelt idő alatt az exportunk újra növekedési pályára állt.

Egyes ágazatoknak több segítség kell

A mezőgazdaságon belül egyes ágazatok jobb, mások rosszabb helyzetben vannak. A halfogyasztás tekintetében például az utolsók voltunk az EU országok között, de 3 év alatt a kampányoknak is köszönhetően 20 százalékkal növekedett hazánkban az édesvízi halak fogyasztása. A zöldség-gyümölcs fogyasztás növelésében is fontos az edukáció, hiszen ez az ország lakosságának az egészségi állapotára is kihatással van.

Jobban járnak, ha ezekre költenek az emberek, nem pedig később gyógyszerre.

Ha pedig gazdasági szempontból nézzük, akkor is fontos a hazai zöldség-gyümölcs fogyasztás növelése, mert ez az ágazat fejlődésére is kihatással van. A WHO ajánlása szerint naponta 350 g zöldséget-gyümölcsöt kellene fogyasztani, a hazai 270 g már kezd ehhez közelíteni, említette az AMC vezetője.

Sokan látogatták meg az AMC standot és a kóstoló helyeket
Fotó: Mile Máté

Idén más szervezetekkel együttműködve a dísznövény ágazat és a nemzeti parkok turisztikai népszerűsítésében is részt vállalt az AMC. Míg belföldi kampányaikat ágazati szervezetekkel együttműködve koordinálja az AMC, addig az export fejlesztési tevékenységébe közvetlenül piaci szereplők is bekapcsolódhatnak.

Tavaly például a világ különböző tájain összesen 17 élelmiszeripari kiállításon volt jelen az AMC, amelynek közösségi standjain 250 gyártó termékeit mutatták be, külföldi piacokat szerezve ezeknek a vállalkozásoknak.

Idén e rendezvények elmaradása miatt online értekezletekkel és más hasonló, digitális megoldásokkal igyekezek tovább bővíteni a hazai élelmiszer iparban tevékenykedő cégek exportlehetőségeit.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A világ legnagyobb beltéri gazdasága épül Abu Dhabiban

Az emírségi és holland együttműködés nyomán épülő üzem fontos szerepet tölt be abban a stratégiai tervben, melynek egyik fő célja, hogy az Egyesült Arab Emírségek világelsővé váljon az innovatív élelmiszer-termelési technológiák alkalmazásában.

A biztonságosabb, jövedelmezőbb termesztés a cél

A Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) online tájékoztatót tartott a Növénytermesztési rendszerek klímaváltozási válaszreakciójának és adaptációs lehetőségeinek kutatása című projekt zárásaként. Ebben a GINOP projektben a NAIK hat kutatóintézete vett részt.

A paprika gyógyhatása

A fűszerpaprika úgy lett magyar sajátosság, hogy a növény őshazája több ezer kilométerre található tőlünk. Ennek ellenére a magyar fűszerpaprika messze földön híres. A paprikafélék változatosságukból adódóan tekinthetők zöldségnek, fűszernek, gyógynövénynek, de díszváltozataik is vannak.

Napelemet a halastavakra

Felhagyott bányák helyén kialakult tavakat, illetve különféle egyéb mesterséges tavakat is be lehet vonni az energiatermelésbe, ha úszó napelemrendszert telepítenek a vízfelszínre. Ráadásul – szemben a mezőgazdaságilag művelhető területekkel – azon sem kell vitázni, hogy mi a nagyobb közjó, ha élelmiszer-, vagy ha energiatermesztésre használják a felszínt.

A vírushelyzetben sem lettek sokkal környezettudatosabbak a magyarok

A világjárvánnyal sokunk bizonyára átértékelte világszemléletét, az élethez való viszonyát. Jól látható a világ társadalmi, gazdasági, természeti törékenysége, ahogy egyik napról a másikra a feje tetejére állt az eddig oly szokványosnak vélt lét. A pandémia mellett mind jelentősebb problémaként megjelenő klímaváltozással szemben a globális környezetvédelmi intézkedések lehetnek megoldások.

Gyenge diótermés, emelkedő árak

Nagyon gyenge lett Szlovákiában a tavalyi diótermés. Az ország nagy részében gombásodás és baktériumos megbetegedés is sújtotta a termést, emiatt mindenképpen drágább lesz idén a dió. Óriási károkat okozott a dióburokfúró légy, ami már tavalyelőtt is alaposan megtizedelte a termést, és továbbra sincs hatékony védekezés ellene. A dió permetezéséről 6–7 évvel ezelőtt szinte még nem is hallottunk.

Kapitális méretű szürkeharcsát fogtak ki fogási tilalom idején

A fogási tilalom ellenére két horgász egy több mint 2 méteres harcsát próbált eladni egy étteremnek - a rendőrség a vendéglőnél tetten érte a feltételezett elkövetőket.

Megtízszereződött a Záhonyba érkező ázsiai konténervonatok száma tavaly

Kiugró mértékben, 2019-hez képest csaknem tízszeresére növekedett a záhonyi átrakó körzeten keresztül Magyarországra érkező kínai konténervonatok száma - írja a Magyar Nemzet hétfői számában.

Nagyon közel a határidő: január 31-ig kell befizetni az élelmiszerlánc-felügyeleti díjat

2021. január 31. napja, azaz vasárnap a 2020. évi bevalláshoz kapcsolódó élelmiszerlánc-felügyeleti díj második részletének fizetési határideje.

A svájci csokoládégyárnak is bevételkiesést okozott a pandémia

A koronavírus-járvány 2020-ban rányomta a bélyegét Lindt & Sprüngli csokoládémanufaktúra eladásaira. A tavalyi év első felében több mint 6%-os csökkenés történt az értékesítésben, melyhez az utazási és egyéb járványügyi korlátozások nagymértékben hozzájárultak.