Back to top

Halból és sertésből készült ételeket is kóstoltat az AMC

Az Agrármarketing Cetrum számos programot kínál a Bábolnai Gazdanapokra kilátogatóknak. Ondré Péter, a szervezet ügyvezetője mutatta be kiállítási kínálatukat, de szót ejtett más belföldi-, és külföldi futó kampányaikról is.

amc_szombat_kg_01.jpg

Sertés termékek kóstolása
Fotó: Mile Máté
Az AMC tevékenységét sokan ismerhetik a médiából és kiállításokról, rendezvényekről, de a színfalak mögött más jellegű munkát is végez a szervezet...

Hal és sertés

Megjelenik a rendezvényen a sertéshúst-, és a halfogyasztást ösztönző kampányuk, melynek keretében sertésből és mangalicából, valamint édesvízi halakból készült ételeket kóstolhatnak az érdeklődők. Az AMC sertéshús fogyasztását ösztönző kampánya már évek óta működik.

Ez az afrikai sertéspestis miatt elvesztett külföldi piacokat hivatott pótolni, a belföldi fogyasztás ösztönzésével.

Mivel ez a rendezvény az agrárgépészetre fókuszált kiállítás, így agrárgép-történeti mozgógép show-n is részt vehetnek a látogatók, amelyen láthatják, hogy már az elődök is 100-150 éve mire voltak képesek a gépesítés terén. Emellett gyereksarkot is kialakítottak, valamint vetélkedőt is rendeznek a standjukon, sorolta Ondré Péter a lehetőségeket.

Zöldség, gyümölcs, méz és bor

Az AMC idén is kiemelt figyelmet fordított a zöldség-, és gyümölcsfélék népszerűsítésére, főként a meggy, dinnye és alma kapcsán voltak kampányaik. A belföldi kampányok most is gőzerővel zajlanak, a mézfogyasztást ösztönző projektet a Takarékbank és az Országos Magyar Méhészeti Egyesülettel közösen valósítják meg.

A járvány miatt sajnos ebben az évben a rendezvények és a személyes találkozások korlátozottak voltak, így erre a kihívásra is igyekezek megoldást találni. Külföldi programjaik közül a magyar bor van kiemelt helyen, melynek 70 százaléka lédig, 30 százaléka palackozottan kerül exportra.

Az AMC ez utóbbinak a népszerűsítését vállalta fel közösségi médiafelületeken, B2B és online platformokon megvalósítható formában. Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Egyesült Királyság, a skandináv országok és a Balkán irányába igyekeznek ösztönözni a hazai borok jobb megismerését.

amc_szombat_kg_02.jpg

Az AMC standja a Bábolnai Gazdanapokon
Fotó: Mile Máté
Az orosz embargó kedvezőtlen hatása már enyhül

A már pár éve tartó Oroszországgal szembeni EU-s kereskedelmi embargó számos mezőgazdasági és élelmiszeripari szektorban okozott gondot a hazai piaci szereplőknek.

A zöldségtermesztés, gyümölcstermesztés, konzervipar és a baromfi ágazat veszített jelentős piacokat emiatt, ezért az AMC ezeknek a szereplőknek próbált és próbál segíteni új exportpiacokat találni, ahol pedig erre nincs mód, ott a belföldi keresletet élénkítik marketing kampányaikkal, mondta az ügyvezető.

Dinamikus bővülés tapasztalható a mezőgazdasági termékek külkereskedelmében Kína irányába is, és az orosz piac elvesztése óta eltelt idő alatt az exportunk újra növekedési pályára állt.

Egyes ágazatoknak több segítség kell

A mezőgazdaságon belül egyes ágazatok jobb, mások rosszabb helyzetben vannak. A halfogyasztás tekintetében például az utolsók voltunk az EU országok között, de 3 év alatt a kampányoknak is köszönhetően 20 százalékkal növekedett hazánkban az édesvízi halak fogyasztása. A zöldség-gyümölcs fogyasztás növelésében is fontos az edukáció, hiszen ez az ország lakosságának az egészségi állapotára is kihatással van.

Jobban járnak, ha ezekre költenek az emberek, nem pedig később gyógyszerre.

Ha pedig gazdasági szempontból nézzük, akkor is fontos a hazai zöldség-gyümölcs fogyasztás növelése, mert ez az ágazat fejlődésére is kihatással van. A WHO ajánlása szerint naponta 350 g zöldséget-gyümölcsöt kellene fogyasztani, a hazai 270 g már kezd ehhez közelíteni, említette az AMC vezetője.

amc_szombat_kg_03.jpg

Sokan látogatták meg az AMC standot és a kóstoló helyeket
Fotó: Mile Máté

Idén más szervezetekkel együttműködve a dísznövény ágazat és a nemzeti parkok turisztikai népszerűsítésében is részt vállalt az AMC. Míg belföldi kampányaikat ágazati szervezetekkel együttműködve koordinálja az AMC, addig az export fejlesztési tevékenységébe közvetlenül piaci szereplők is bekapcsolódhatnak.

Tavaly például a világ különböző tájain összesen 17 élelmiszeripari kiállításon volt jelen az AMC, amelynek közösségi standjain 250 gyártó termékeit mutatták be, külföldi piacokat szerezve ezeknek a vállalkozásoknak.

Idén e rendezvények elmaradása miatt online értekezletekkel és más hasonló, digitális megoldásokkal igyekezek tovább bővíteni a hazai élelmiszer iparban tevékenykedő cégek exportlehetőségeit.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jöhet a Jordán-vírus ellen rezisztens paradicsom

A Bayer sajtóközleménye szerint Mexikóban akár már a jövő évben kereskedelmi forgalomba kerülhet a paradicsom barna termésráncosodás vírus (ToBRFV) ellen közepes rezisztenciával rendelkező paradicsomfajta, majd sorban a többi fontos piacon is bevezethetik.

Kevesebb élelmiszert pazarolnak a magyar háztartások

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felmérése szerint 4%-kal csökkent a magyar háztartásokban keletkező élelmiszerhulladék mennyisége az elmúlt 3 évben. A jövőben is fontos szerepe lesz a tudatos fogyasztóknak, erre szeretné felhívni a figyelmet a hivatal szeptember 29-én, az élelmiszer-veszteséggel és -pazarlással kapcsolatos tudatosság nemzetközi napján.

Agrárminiszteri találkozó és élelmiszeripari kiállítás Poznanban

Egy kiszámítható, megvalósítható, a gazdálkodói és tagállami pénzügyi kockázatokat csökkentő Közös Agrárpolitika irányába mutató javaslatokat tartalmazó nyilatkozatot fogadott el tizenegy ország agrárminisztere a Visegrádi Csoport kibővített agrárminiszteri ülésén Poznanban. Ugyanitt, a POLAGRA FOOD kiállításon a lengyel agrárminiszter közreműködésével megnyílt a magyar stand.

Koronavírus: Peking aggódik a fagyasztott élelmiszerek miatt

Noha a hivatalos adatok alapján Kína kifelé tart a koronavírus-járványból, nyugalomra nincs ok a távol-keleti országban: az elmúlt napokban ugyanis több alkalommal is kimutatták a vírust külföldről importált fagyasztott élelmiszerek csomagolásán.

Áttelelők veteményezése

Bár az ősz a zöldségfajok nagy részénél a termények betakarításának az időszaka, sokukat augusztus végétől október végéig (esetleg november közepéig) már vetjük vagy ültetjük a következő évi terméshez. Az őszi vetés célja elsősorban a következő tavaszi-nyári korai szedés lehetősége, vagy az, hogy a hosszú tenyészidejű növények jobb terméshozamot érjenek el.

Feltételekkel engedélyezte a versenyhatóság az OTP Csoport számára a mezőgazdasági és élelmiszeripari terjeszkedést

A GVH engedélyezte az OTP Csoport számára a mezőgazdasági és élelmiszeripari piacokon aktív NAGISZ csoport megvásárlását, de olyan feltételekkel, amelyek képesek versenysemlegesen kezelni az OTP és a Csányi Csoport vezetői átfedéséből adódó helyzetet.

A koronavírus átalakította a vásárlási szokásokat is, egyre tudatosabbak a vásárlók

Kevesebb időt töltenek az élelmiszerboltokban a vásárlók, és céltudatosabban vásárolnak. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképe azt mutatja, hogy ugyan valamelyest visszaalakultak a járvány megjelenése előtt megszokott vásárlási szokások, de bizonyos változások megmaradtak.

A burgonyatermelők boldogulását segítené a McDonald's

A brit burgonyatermelők támogatása érdekében fogott össze a McDonald’s és a javarészt burgonyatermékek előállításával és forgalmazásával foglalkozó McCain Foods. A felek amellett, hogy mentőövet kívánnak nyújtani a gazdálkodóknak az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodáshoz, a Brexit okozta nehézségek leküzdésében is támogatnák őket.

Bajban az európai burgonyapiac

Előrejelzések szerint az európai burgonyatermés nagyobb lesz, mint az elmúlt évben, de nincs egyensúly a kereslet és a kínálat között. Még a tavalyi készletek egy része is a raktárakban van.

8 millió forint értékben rendelünk házhoz pizzát, hamburgert és alkoholt

Átlagban csaknem napi négy rendelést adott le április-májusban a leggyakrabban NetPincérező, a legnagyobb összeget költő ételrendelő pedig milliós nagyságrendben vásárolt a kijárási korlátozások időszakában. Népszerű lett a reggeli rendelés, este pedig az alkohol házhoz szállítás. A pizza még mindig az elsőszámú hazai kedvenc, de rövid időre áprilisban a hamburger vette át a vezetést.