Back to top

Karácsonykor is tarolhatnak az online üzletek

A karácsonyi ajándékokat a hazai internetező felnőtt lakosság 41 százaléka inkább online vásárolná meg, 47 százalékuk inkább a személyes vásárlás felé hajlik - derül ki a Telenor kutatásából.

Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint a válaszadók 10 százaléka szerezné be kizárólag interneten az ajándékokat.

A járvány egyik pozitív hozadéka a digitalizáció felpörgése. A kutatás szerint a válaszadók 33 százaléka többet vásárol online a járvány kezdete óta.

A fogyasztói tudatosság növekedésére utal, hogy 58 százalékuk a vásárlások előtt több információt gyűjt online, hogy kevesebb időt kelljen az üzletekben töltenie. A többség, 59 százalék az árakra is jobban odafigyel, és próbál mindent olcsóbban megvenni.

A járvány ellenére a megkérdezettek 87 százaléka tervez ajándékozni karácsonykor, 77 százalék pedig nagyjából ugyanakkora körnek adna ajándékot, mint máskor. A felmérés szerint azonban csak 66 százalékuk szán a meglepetésekre ugyanakkora összeget, mint máskor, harmaduk kevesebbet, mint ha nem lenne a járvány. Az ajándékokra fordított átlagos költést 55 ezer forintra becsülték a válaszadók.

A legnépszerűbb ajándéktípusok az elektronikai eszközök és kiegészítők (55 százalék), a ruházat (54 százalék), valamint a játékok (48 százalék).

Az egy évvel korábbiakhoz képest a kutatás szerint ötből négyen ritkábban találkoznak a velük nem egy háztartásban élőkkel, amit a mobil- és digitális kommunikáció segítségével kompenzálnak.

A járvány óta a válaszadók harmada többet telefonál mobilon, de leginkább a digitális platformok, a chat appok és az online konferenciaeszközök használata emelkedett jelentősen; csaknem minden második megkérdezett használ gyakrabban legalább egy ilyen applikációt vagy eszközt.

Ha idén kevesebb is lesz a személyes találkozás, a kutatás szerint az emberek 75 százaléka tervezi, hogy karácsonykor valamilyen módon kapcsolatba lép másokkal, ennek legfőbb eszköze a mobiltelefon lesz, de jelentős a csevegő alkalmazások szerepe is.

A Telenor megbízásából az Impetus Research készítette a kutatást, amely 1000 ember megkérdezésével zajlott október 28. és november 5. között; a minta reprezentatív nem, kor, településtípus és régió szerint a 18-69 éves magyar internetező lakosság körében.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jelentősen megugrott Kínában a sertéshústermelés

Kína első negyedéves sertéshústermelése az egy évvel korábbihoz képest 31,9%-kal 13,69 millió tonnára emelkedett - derült ki a múlt héten közzétett adatokból, ami két éve a legmagasabb negyedéves mennyiség.

33 milliárd forint támogatás érkezett a szarvasmarha- és juhtartókhoz

Lényegében befejeződött a tejelő tehenek, az anyajuhok és a hízott húsmarha bikák után a tavalyi évben benyújtott termeléshez kötött támogatások kifizetése. Ennek eredményeképpen 33 milliárd forint segíti a gazdálkodókat - tájékoztatott az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Hazai virágkertészet: Egyre nagyobb szükség lesz rá

Változások a technológiákban 2021 címmel szemináriumot szervezett a Flora Hungaria Nagybani Piac. A járványhelyzetre való tekintettel az előadásokat kizárólag online közvetítés formájában lehetett követni. Az előadók számára is szokatlan, fizikai közönség nélkül megrendezett esemény sok szakmai újdonságot tartogatott az érdeklődőknek.

Kihirdették az első Interwine díj eredményeit

Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap, lehetőleg webshoppal, ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwines.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.

Nem kell a műanyag - tészta és rizs újratöltő állomást tesztel az Aldi

Az áruházlánc új rendszert tesztel a műanyag hulladék csökkentésére azzal, hogy csomagolásmentes tészta- és rizstermékek értékesítésébe kezd, mely a kimért zöldség és gyümölcs árusítás folyamatához hasonlóan működik.

Dísznövény-kereskedelem: három ötlet a sikerhez

Miután a vásárló betér a kertészeti árudába vagy virágboltba, a kereskedők már az első percekben sok olyan hibát követnek el, amelyek igencsak veszélyeztetik az értékesítés sikerét, a vevők lojalitását.

Húsz-huszonötszázalékos drágulás jöhet a hús árában

Hosszú válságot is okozhat a takarmányárak nagyságrendileg 30 százalékos emelkedése, amit a termelők a termékeik árában is szeretnének érvényesíteni.

Kereskedelmi forgalomba kerül az aranyos rezgőgomba

Új gombafaj került a belga Fresh Mushroom Europe cég kínálatába, a főként Kínában fogyasztott Tremella aurantia. A különleges gombát Ázsiából exportálják a világ minden részére. Az FME kínálatában egész évben megtalálható lesz, és a forgalmazó szerint itt az ideje, hogy az európai konyhákban is teret nyerjen..

Válságban a brit sertés export

A brit Nemzeti Sertésszövetség (NPA) szerint az új Brexit-követelmények miatt képtelenség tenyészállatokat exportálni az EU-ba, ami károsítja az Egyesült Királyság sertéságazatát.

Kis Majorgazda tábort is indítanak

A régmúlt háztáji gazdaságainak munkálatait is felidéző múzeumpedagógiai programot állított össze a Keszthelyi Majortörténeti Kiállítóhely. Horváth Zoltán, a létesítmény novemberben megbízott igazgatója lapunknak elmondta, hogy a közelmúltban végrehajtott fejlesztéseik mellett nagy érdeklődéssel kísért nyári táboraik is e program céljait szolgálják.